Naslovna > Izdvajamo iz sadrzaja > Sirova snaga atmosferskog boksera

Porsche 718 Cayman GT4 i 718 Spyder

Sirova snaga atmosferskog boksera

Za pogon najjačih verzija serije 718 Porsche je odabrao i prilagodio novorazvijeni četverolitarski atmosferski bokser motor koji iz sa šest cilindarda „istiskuje“ 420 KS i 420 Nm obrtnog momenta…

Dva Porschova najmanja i širokoj javnosti najdostupnija sportska modela iz serije 718 predstavljena su u do sada najjačim i najekskluzivnijim GT4 i Spyder izdanjima. Podsjećamo su ova dva modela do sada bila dostupna u standardnim, sportskim S, te još sportskijim GTS verzijama. Za pogon standardnog modela Porsche je namijenio 2,0-litarski turbo benzinski bokser motor sa 300 KS. Iznad njega je pozicionirao veći 2,5-litarski turbo četverocilindarski blok sa 350, odnosno 365 KS u GTS verziji. Uz dvolitarski benzinski motor kupcima su ponuđena dva mjenjača: šestostepni ručni, te sedmostepeni PDK automatik sa dva kvačila. Za pogon GT4 i Spyder modela Porsche je odabrao do sada najveću pogonsku jedinicu. Riječ je o novorazvijenom atmosferskom 4,0-litarskom šestocilindarskom bokser motoru, koji je premijerno ugrađen u aktuelnu 911 Carreru. On pri sportski visokih 7.200 obrtaja u minutu razvija 420 KS, te ima nudi identičnih 420 Nm obrtnog momenta na kojeg vozač može da računa u rasponu od 5.000 do 6.800 obrtaja.

 

Za prenos snage do zadnjih točkova zadužen je 6-brzinski ručni menjač, sa kojim oba nova Porscheova modela ubrzavaju iz mjesta do 100 km/h za samo 4,4 s. U ovoj pogonskoj kombinaciji 718 Spyder može da postigne najveću brzinu od 301 km/h, dok je Caymanu GT4 brzinski limit nešto veći i iznosi 304 km/h. Podsjećamo da se uz ova dva modela nikako ne može dobiti Porscheov PDK automatik sa dva kvačila, te da su oni kao takvi namijenjeni „okorelim“ ljubiteljima sportske vožnje i samostalnog upravljanja. U zvaničnim deklaracijama njemačkog proizvođača novodi se da je početna masa oba automobila ista i iznosi 1.495 kg, odnosno da je njihova zvanično deklarisana prosječna potrošnja na nivou od 10,1 litra benzina na 100 pređenih kilometara. Novi motor zadovoljava najstrože Euro 6 standarde o emisiji izduvnih gasova, te izbacuje 249 g/km CO2 u atmosferu.

 

Usisni sistem motora ima mogućnost aktivnog prilagođavanja dinamičkim potrebama. Sistem ubrizgavanja koristi piezo-električni sistem otvaranja i zatvaranja, a koliko su moćni i brzi najbolje svjedoči činjenica da mogu pet puta da ubrizgaju gorivo u toku jednog radnog ciklusa motora. Kvalitet više je i činjenica da novi motor ima mogućnost kratkotrajnog deaktiviranja ubrizgavanja na pojedinim cilindrima u situacijama kada se automobil kreće krstarećom brzinom bez oscilacija na papučici gasa. Ova radnja ima cilj da se smanji potrošnja.

 

Za obuzdavanje snažnih Porscheovih sportskih automobila zadužene su samoventilirajuće disk kočnice identičnog obima na obje osovine (380 mm). Kontakt sa podlogom ostvaruje se preko 20-inčnih točkova sa prednjim Michelin Pilot SportCup 2 gumama dimenzija 245/35 95Y i zadnjim 295/30 101Y. Oba modela imaju specijalno podešeno sportsko vješanje sa Porscheovim PASM sistemom aktivnog podešavanja tvrdoće amortizera, koji može da spusti automobil za 30 mm niže u poređenju sa standardnim verzijama. U Porscheu ističu da su sa novoponuđenim sportskim paketima uspjeli pomjeriti dosadašnje „granice fizike“ i ponuditi jedinstven užitak u dinamičnoj vožnji. Kako bi sigurnost bila zadržana na najvišem mogućem nivou sistem elektronske kontrole dodatno je reprogramiran za potrebe ugradnje u novim modelima, a ponuđena je i mogućenost njegovog djelimičnog isključivanja što je još jedan od ustupaka koje je Porsche napravio prema automobilskim adrenaliskim „zavisnicima“. Zadnji diferencijal je samoblokirajući, sa tim da radi u koordinaciji sa Porscheovim PTV elektronskim sistemom nadzora, koji ima mogućnost kočenja pojedinih točkova prilikom njihovog proklizavanja kako bi se stabilnost vožnje održala na najvišem mogućem nivou. 
Sve dizajnerske promjene koje su napravljene motivisane su postizanjem što bolje upravljivosti na visokim brzinama. U Porscheu navode da GT4 i Spyder imaju 50% veći aerodinamički potisak u poređenju sa standardnim modelima 718 serije. Dobitak na ovom polju uslovio je gubitak po pitanju koeficijenta otpora vazduha, koji je sa 0,34 kod GT4 i Spydera osjetno lošiji nego kod standardnih modela (0,31). Najveća razlika između dva nova modela serije 718 krije se u činjenici da GT4 ima fiksno zadnje krilo, koje se kod Spydera automatski izvlači pri brzini većim od 120 km/h.
Najnoviji modeli iz serije Porschove 718 su već dostupni kupcima po cijeni od 93.350 eura koliko je potrebno izdvojiti za Spydera, odnosno 96.206 koliko košta Cayman GT4.

Tehnički podaci:
718 Cayman GT4/Spyder:
Motor: atmosferski benzinac, bokser, šest cilindara
Zapremina: 3.996 ccm
Snaga: 420 KS
Obrtni momenat: 420 Nm
Ubrzanje* 0-100 km/h: 4,4 s
Najveća brzina: 301/304 km/h
 

Datum objave: 15/11/2019
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook