Naslovna > Automobili > Opel > Astra > Sitni zubi snažno grizu!
FOTO GALERIJA (15)

Test - Opel Astra Sport 1.4 Turbo

Sitni zubi snažno grizu!

Jedan od najljepših kompakta u paketu sa malim, ali potentnim 1.4-litarskim turbobenzincem i bogatom opremom oduševljava na mnogim poljima, a za odličnu ocjenu nedostaje mu tek više prostora iza leđa vozača...

Kada se u martu 2004. godine pojavila druga generacija Opel Astre, nova Delta platforma donijela joj je osjetno veće dimenzije u poređenju sa prethodnicom, te je tako i ovaj model bio i jedan od najvećih u klasi. Nakon pet godina proizvodnje na scenu stupa nova serija, koja ovaj put počiva na novorazvijenoj Delta II platformi, zbog koje ovaj model sa dužinom od 4.419 mm trenutno ponovo važi za najveći u klasi. Ipak, nije samo nova platforma novu Astru učinila posebnim automobilom, a s kakvim posebnostima raspolaže ovaj model provjerili smo testiranjem 1.4-litarske turbo petovratne verzije sa Sport paketom opreme.

 

 

 

 

 

Pri kreiranju nove Astre Opelovi dizajneri bili su nadahnuti Insignijom, automobilom koji je predstavljao suštinski preporod za ovog njemačkog proizvođača. Poboljšan kvalitet, izražena dinamičnost, atraktivan optički nastup, vrhunska bezbjednost, samo su jedan mali dio osobina koji krasi i najnoviju Astru. Čiste fluidne linije sa prepoznatljivim Opelovim obilježjima čine novu Astru veoma dopadljivim automobilom, ako ne i najljepšim u klasi. Čak i u petovratnoj verziji, Astri se nikako ne može poreći originalnost i sportski štih, koji je u našoj testiranoj verziji bio naglađen i decentnim aerodinamičkim dodacima, kao što su oplate pragova i modifikovani odbojnici, koje je potrebno doplatiti. Uz prednju sekciju sa efikasnim AFL+ adaptivnim svjetlima zadnji dio možda je i najefektniji, a na njemu dominiraju lijepo dizajnirana svjetlosna tijela, kao i ovalni završetak izduvnog sistema, koji je veoma lijepo ukomponovan sa sportski skrojenim zadnjim branikom. Efektnost Astrinog dizajna ogleda se i u tome da je upravo on zaslužan za uspješno prikrivanje prilično velikih eksterijernih dimenzija, tačnije dužine od 4.419, širine od 1.814, te visine od 1.487 mm.

 

 

Otvaranjem vrata i ulaskom u enterijer odmah smo se zapitali zašto naša Astra Sport, ali i ostale slično opremljene, ne spada u takozvani premijum segment. Razloga za premijum predznak ima više, a samo neki od njih su veoma kvalitetni materijali u enterijeru, posebno enterijerno osvjetljenje, anatomska sjedišta obložena kožom na kojima Opelu mogu pozavidjeti i mnogo zvučniji, pod navodnicima, premijum proizvođači, kvalitetni Infinity audio-sistem, dobra zvučna izolacija, te na kraju veoma pedantna završna obrada. Zauzimanje adekvatne vozačke pozicije je veoma lagano, a tada vam se pred očima, ali i pod rukama, nalazi cijeli niz funkcionalnih, ali atraktivno prezentovanih elemenata. Osim potpunih analogno-digitalnih instrumenata sa koloritom u bijeloj i crvenoj boji, posebnu pažnju privlače Sport i Tour selektori opcionog FlexRide adaptivnog ogibljenja, koje automatski podešava amortizovanje u zavisnosti od vrste podloge i stila vožnje.

 

 

Da je Astra ne samo jedan od najzanimljivijih, već i najnaprednijih automobila u klasi pokazuju i ostali detalji, kao što je Opel Eye sistem, koji čita znakove pored saobraćajnica, te vas istovremeno upozorava na ograničenja brzine ili gubitak pravca u kolovoznoj traci. Da ni nova Astra nije bezgrešan automobil, pokazuju i neki detalji, koji su sigurno mogli biti bolje urađeni. Tu prije svega mislimo na gotovo nepostojeće odmorište za lijevu nogu vozača, kao i na tek prosječnu ponudu prostora na zadnjoj klupi, koja je, uzmemo li u obzir dimenzije vozila, te međuosovinski razmak od 2.685 mm, morala biti veća. Slična stvar je i sa prtljažnikom sa dvostrukim dnom, koji u osnovi nudi zapreminu od 370, a sa preklopljenom zadnjom klupom krajnjih 1.235 litara.

 

 

 

Na testu dinamičkih karakteristika s nestrpljenjem smo dočekali da se uvjerimo kako će se mali, ali snažni 1.4-litraš sa 140 KS snaći u kombinaciji s masom vozila od prilične 1,4 tone. Već poslije nekoliko pređenih kilometara, Astra 1.4 Turbo će vam izmamiti osmijeh na lice, jer će vam pružiti dinamiku uporedivu sa sličnim vozilima pogonjenim i 2.0-litarskim atmosferskim benzincima. Karakteristike agregata u potpunosti iskorišćava i veoma sposobno ogibljenje, sastavljeno od prednje McPherson i zadnje osovine sa takozvanim Wattsovim linkom, opremljeno elektronskom kontrolom podijeljenom u trim modela Normal, Tour i Sport. Minimalno naginjanje karoserije, odlično podešen upravljački sistem, nenametljiv ESP program stabilnosti, te izražene vučne karakteristike motora, rezultovali su visokim brzinskim prosjecima na našem testnom poligonu.

 

        MOTOR               TURBO MLINČIĆ       
Prave novosti dočekale su nas ispod Astrinog prednjeg poklopca u vidu novog 1.4-litarskog benzinca iz Opelovog downsizing programa, tačnije četverocilindraša ojačanog turbo kompresorom, koji pri niskih 4.900 o/min razvije okruglo 140 KS. Najveći obrtni moment od 200 Nm konstantno je dostupan u režimu između 1.850 do 4.900 o/min, što u prevodu znači da ćete mijenjati stepen prenosa tek kada odlučite da iz ovog motora izvučete maksimum. Ono što posebno treba pohvaliti je i izvrsna usklađenost sa šestostepenim ručnim mjenjačem, koji je u prvom redu podešen za ekonomičnost.

 

Prilikom mjerenja performansi još jednom smo se uvjerili da je Astra 1.4 Turbo veoma brzo vozilo, jer sprint od 0 do 100 km/h je savladavala za 9,8 sekundi, da bi uz nešto više zaleta stigla i do maksimalne brzine od visokih 204 km/h. Ovakve performanse uglavnom prati i odgovarajuća potrošnja goriva, ali ovaj put nije tako, jer sa umjerenom nogom na papučici akceleratora moguće je 100 kilometara preći sa 6,8 litara goriva, da bi demonstriranje punog potencijala rezultovalo sa 9,4 litre. Ako u obzir uzmemo ukupne karakteristike ovog modela, prosječna potrošnja od 7,8 litara je odličan rezultat. Slične ocjene zaslužuje i kočioni ABS sistem sastavljen od diskova promjera 276 i 268 mm, kojima je potrebno da Astru sa 100 km/h zaustave za 40,9 metara.

 

Datum objave: 20/01/2011
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook