Naslovna > Automobili > Škoda > Kamiq > Škodina ulaznica za najpopularniju klasu

Škoda Kamiq

Škodina ulaznica za najpopularniju klasu

Sa Kamiqom Škoda ulazi u klasu kompaktnih SUV modela čija popularnost iz godine u godinu raste golopirajućom brzinom. Najjači aduti u borbi s konkurencijom osim imidža, mogli bi joj biti uzorna prostranost i funkcionalnost, savremen enterijer i ekološki prihvatljiv pogon...

Jedna od najpoznatijih svjetskih kompanija koja se bavi analizom automobilskog tržišta, britanski Jato Dynamics objavio je da je u 2018. godini širom svijeta prodato 30 miliona SUV vozila. Sa ovim rekordnim rezultatom njihovo učešće u ukupnoj prodaji povećalo se na čak 36%. Podsjećamo da je najnovija analiza obuhvatila podatke dobijene sa 54 najveća svjetska tržišta automobila, na kojima je tokom prošle godine isporučeno više od 80 miliona novih vozila.
Svoj doprinos konstantnom rastu popularnosti SUV-ova dala je i češka Škoda koja je u 2018. godini proizvela i prodala 149.200 Kodiaqa, 115.700 Karoqa, 13.100 Yetija i 27.900 jedinica Kamiqa. Ne, nije greška, glavni junak ovog teksta ima istoimenog „starijeg“ brata, koji se od polovine prošle godine prodaje na kineskom tržištu, gdje se i proizvodi u saradnji sa kompanijom SAIC Volkswagen. Podsjećamo da je ova verzija Kamiqa dizajnerski i suštinski nešto drugačija jer je zasnovana na lokalnoj PQ platformi, koju osim nje koristi i „kineski“ Rapid.

 

Osim što ju odlikuje drugačiji dizajn, ona se od evropske razlikuje i gabaritno. Naime, duža je 14,9 cm, ali istovremeno ima 41 mm kraći međuosovinski razmak što se može povezati sa činjenicom da je evropski Kamiq razvijen na savremenijoj MQB-A0 platformi, koju osim njega koriste modeli poput Škode Scale, Volkswagen Pola i T-Crossa, Audi A1 Sportbacka, te Seat Ibize i Arone. Priča o Škodi i Kini ima još jednu SUV specifičnost, a ona se zove Kodiak GT. Riječ je o karoserijski dinamičnijoj verziji Kodiaka, koja je ekskluzivno razvijena za potrebe ovog tržišta i koja će u 2019. godini dati svoj doprinos u dodatnoj afirmaciji Škodinih SUV-ova i povećanju njihovog učešća u ukupnoj prodaji.

 


Sa novim Kamiqom, trećim i ujednom najmanjim SUV modelom kojeg nudi na evropskom tržištu, Škoda ulazi u klinč sa veoma jakom konkurencijom (njih dvdesetak) u segmentu, u kojem je prošle godine prodato rekordnih 1,98 miliona vozila uz nevjerovatan rast prodaje od 29%. Najjači rival biće joj bez ikakve sumnje pet godina zaredom najprodavaniji model u klasi Renault Captur (211.092 jedinica u 2018. godine), kojem se ove godine na drugom mjestu pridružila sestrinska Dacia Duster ostvarivši prodajni rekord sa 180.391 isporučene jedinice. Mada su rivali jaki, Škoda nimalo ne strahuje i za Kamiqovu afirmaciju izvukla je veoma jake adute iz rukava. Već smo spomenuli da je Kamiq razvijen ne jednoj od trenutno najsavremenijih platformi Volkswagen Grupe. Riječ je o MQB A0 verziji, koja je namijenjena uglavnom automobilima kompaktnijeg, gradskog formata. Trenutno najveći korisnik ove osnove je takođe Škoda, odnosno njen novi kompakt Scala, koji je podsjećamo ponuđen kao zamjena za Rapida. Scala je za ovu priču bitna, jer ona i Kamiq imaju mnogo toga zajedničkog, a jedan od detalja koji otkriva njihovu srodnost je identičan međuosovinski razmak od 2.651 mm.


Sa 4.241 mm dužine Kamiq se savršeno uklapa u okvire klase u kojoj se kao glavni orijentir uzima već spomenuti Captur, koji je dugačak 4,12 metara. Da želi konkurisati najboljim modelima Kamiq potvrđuje i zapreminom prtljažnika, koja varira od osnovnih 400 do raskošnih 1.395 litara do kojih se dolazi obaranjem naslona zadnje klupe. Podsjećamo da Renaultov model nudi koncept klizne zadnje klupe zahvaljujući kojem zapremina njegovog prtljažnika nudi tri varijacije od početnih 377, preko srednjih 477 i najvećih 1.235 litara. Kada je riječ o transportu kabastog tereta Kamiq ima još jedan adut, a to je mogućnost doplate preklopivog suvozačevog sjedišta, koje omogućava utovar predmeta dugačkih 2.447 milimetara. Poput svih ostalih Škoda i njen najmanji SUV „naoružan“ je sa mnoštvom praktičnih „Simply Clever“ rješenja koja olakšavaju svakodnevno korištenje automobila, a posebno njegovog prtljažnika u kojem se za osiguravanje tereta koriste mrežice ili uglasti fikastori.

 

Spisku praktičnih detalja treba dodati i sklopive kukice za kese na zidovima, te duplo dno. Kamiq nudi i neka ekskluzivna opcionalna rješenja poput elektrohidrauličkog mehanizma za otvaranje i zatvaranje prtljažnika, koji se može aktivirati i putem ključa, ali i zamahom noge ispod zadnjeg branika. Češki SUV može da se pohvali i jedinstvenim mehanizmom za zaštitu vrata, koji kod svakog otvaranja najistureniju ivicu lakirane limarije „štiti“ sa plastičnim ublaživačem udara. Ovo rješenje do sada smo mogli da vidimo i na njegovim ostalim aktuelnim SUV modelima. U praktične dodatke spada i prenosiva LED lampa sa kućištem za punjenje u prtljažniku, te automatizovan sistem za upravljanje kukom.


ENTERIJER
U enterijeru nema puno novosti, jer je Kamiq podijelio sve detalje sa prethodno predstavljenom kompaktnom Scalom. Podsjećamo da je ona u okvirima Škodine game napravila dodatni pomak u digitalizaciji enterijera zahvaljujući čemu će i najmanji češki SUV imati nove digitalne instrumente, koji se projektuju na 10,25-inčnom ekranu visoke rezolucije. Osim modernog grafičkog prikaza, savremena „digitalija“ donosi i pet različitih ekranskih prikaza, koji između mogu da „simuliraju“ klasične analogne instrumente, analogno-digitalne sportske sa obrtomjerom u sredini, te digitalne sa manje ili više sadržaja na ekranu. Vrhunac multimedije je veliki 9,2-inčni na dodir osjetljivi ekran, kojeg u nižim paketima opreme mijenjaju standardni 6,5 i veći 8-inčni. Preko ovog sistema vozača i putnici mogu da dobiju mnoštvo korisnih i zanimljivo ilustrovanih informacija o vozilu, sistemima asistencije i sigurnosti, audio sistemu, klimatizaciji, ali da se pomoću Škodine Smart Link aplikacije jednostavno povežu sa pametnim telefonima. Za najzahtjevnije multimedijaše nudi se i Mirror Link funkcija koja omogućava da se slika sa ekrana pametnog uređaja reprodukuje na ekranu multimedije. Paralelno sa digitalizacijom Škoda je maksimalno pojednostavila enterijer i značajno smanjila broj klasičnih tastera, koji se u najbogatije opremljenim, promotivnom modelima sa fotografija mogu još naći na novom dvozonskom automatskom klima uređaju i konzoli oko ručice mjenjača. Česi su veoma ponosni i na činjenicu da Kamiq nudi jedan od najvećih razmak između prednjih i zadnjih sjedišta, koja imaju veoma dugačku sjedalnu površinu. Veoma koristan detalj u enterijeru su i ventilacioni otvori na centralnom grebenu, te opcioni grijači bočnih zadnjih sjedišta. U kabini je dostupno i ambijentalno osvjetljenje sa nekoliko različitih nijansi.

 


POGONSKA PALETA
Osim iste platforme i prednjeg pogona, Kamiq je sa Scalom podijelio i pet savremenih benzinskih i dizel motora, koji zadovoljavaju Euro 6d-TEMP ekološke norme i pokrivaju raspon od 90 do 150 KS. Početni benzinac je 1.0-litarski TSI trocilindraš sa 95 KS, koji je dostupan i u jačoj verziji sa 115 KS. Najjači benzinac je novi četverocilindarski 1.5 TSI sa 150 KS. Ponuda dizelaša je svedena na 1.6 TDI jedinicu sa 115 KS i 250 Nm. Peta pogonska jedinica je 1.0 G-TEC sa 90 KS koja osim benzina može da koristi i komprimovani prirodni gas (metan). Najslabiji motori će se kombinovati sa petostepenim ručnim mjenjačima, a jači sa šestostepenim, uz koje će se kao opcija nuditi i sedmostepeni DSG automatik sa dva kvačila. Podsjećamo da svi motori dolaze u kombinaciji sa filterom krutih čestica, dok je dizelaš kombinovan i sa SCR katalizatorom koji koristi AdBlue aditiv.


SIGURNOST
Poput Scale i Kamiq je opremljen sa istim sistemima sigurnosti i asistencije u vožnji. U njemu su na raspolaganju Side Assist sistem asistencije sa Rear Traffic Alert podsistemom, koji obavještava vozača o naletu drugog vozila sa zadnje strane (pokriva 70 metara razdaljine) ili o vozilu koje se nalazi u mrtvom uglu (pokriva 20 metara). Adaptivni tempomat ima mogućnost funkcionisanja do brzine od 210 km/h, dok je Front Assist sistem proširen i unaprijeđen City Emergency Brake funkcijom, koja radarski nadzire prostor ispred vozila i automatski preduzima nepohodne radnje kako bi se izbjegao sudar sa pješacima, biciklistima, automobilima i ostalim objektima. Adaptivni tempomat u kombinaciji sa automatskim DSG mjenjačem ima mogućnost potpunog zaustavljanja, ali i naknadnog pokretanja vozila (ako stoji manje od tri sekunde).  Vozač se može osloniti i na sistem poluautomatskog parkiranja, parking kameru i automatsko podešavanje svjetlosnog snopa. Na dugačkom spisku asistenata nalazi se i sistem zaštite putnika, koji u „sekundama” situacijama prije neizbježnog sudara zatvara prozore i zateže sigurnosne pojaseve. 


INTERNET
Zahvaljujući instaliranoj SIM kartici Kamiq može biti povezan sa internetom i dok se kreće. Ova činjenica osim zabave i informisanja u realnom vremenu omogućava i upućivanjenje eCall poziva službama pomoći sa proslijeđivanjem podataka o lokaciji i stanju vozila nakon saobraćajne nezgode. Još jedno od interesantnih savremenih pomagala, koje omogućava stalna internet konekcija je Škoda Connect sistem koji omogućava vlasniku vozila da isto putem pametnih uređaja otvori ili zatvori, ili da na isti način provjeri najosnovnije podatke o vozilu poput nivoa goriva u rezervoaru.

 


VJEŠANJE I KLIRENS
U standardnoj kombinaciji klirens iznosi 182 cm, dok sa opcionim sportskim vješanjem i elektronski podesivim amortizerima može biti 10 mm niži. Ovaj sistem, koji je veoma rijedak u klasi kompaktnih SUV modela nudi četiri režima rada: Normal, Sport, Eco i Individual. Oni  osim na amortizere utiču i na rad motora, mjenjača i upravljača. Kao opcija ljubiteljima off-roada nude se dodatne oplate za zaštitu motora, vješanja i podvozja, koje omogućavaju bezbrižniju vožnju po lošem putu.
 

Datum objave: 18/06/2019
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook