Naslovna > Automobili > Ford > Kuga > Skrojena po mjeri biznismena
FOTO GALERIJA (48)

Ford Kuga 1.5 TDCi Business

Skrojena po mjeri biznismena

Sa manjim, ali uzorno ekonomičnim 1.5 TDCi motorom, te znalački odabranim i veoma sadržajnim akcijskim Business paketom opreme i cijenom od 38.990 KM Ford Kuga se nameće kao najveći i najpovoljniji dizelski SUV na bh. tržištu...

Naći potpuno opremljen 4,5 metara dugački SUV automobil, u koji udobno može da se smjesti pet odraslih putnika danas nije toliko teško, ali naći ga u kombinaciji sa savremenim i ekonomičnim Euro 6, 1.5 TDCi dizel motorom od 120 KS i pri tom za čitav navedeni paket platiti manje od 40.000 KM to zvanično možete samo kod Forda. Naime, Ford bh. kupcima trenutno nudi potpuno opremljenu Kugu, sa potpunim akcijskim Business paketom i dizel motorom po cijeni od 38.990 KM. Da li je ovo i koliko je primamljiva ponuda ispitali smo testiranjem upravo jednog takvog „akcijskog“ modela, na koji aktuelna konkurencija čini se nema adekvatan cjenovni odgovor. Primjera radi, u zvaničnim internet cjenovnicima potencijalnih konkurenata pronašli smo da najpovoljnija Kia Sportage sa novim 1.6 CRDi motorom od 115 KS do registracije košta 45.490 KM (LX Active oprema). Tržišni hit u ovoj klasi Hyundai Tucson sa istim motorom i početnim Comfort paketom nudi za 47.190 KM, dok je za osjetno kraću Seat Atecu (4,36 cm) sa skromnijom početnom Reference opremom i 1.6 TDI motorom sa 115 KS potrebno izdvojiti nešto nižih 38.793 KM.

 

Za uvijek aktuelni Nissan Qashqai sa 1.5 dCi motorom od 115 KS i početnom Visia opremom od Nove godine treba izdvojiti 43.100 KM, dok je njegov 4,9 metara dugački francuski brat blizanac Renault Kadjar sa istim motorom i Life Blue opremom dostupan za 41.600 KM. Kada se sve karte polože na sto, pa i kada se uračunaju eventualni dilerski popusti koji nisu zvanično istaknuti kod konkurenata, ali ih je uz malo pregovora i dobre volje u praksi sigurno moguće dobiti, čini se da Fordova zvanična ponuda bh. kupcu donosi najviše lima, opreme, prostora i dizelske ekonomičnosti za najmanje para. Aktuelna druga generacija Kuge na tržištu je do 2013. godine, a početkom 2016. odmjereno je redizajnirana. Sa novim modelom upoznali smo se još prošle godine testirajući ga u bogatoj Titanuim verziji sa snažnim 2.0 TDCi motorom sa 150 KS, koji je bio uparen sa automatskim šestostepenim Powershift mjenjačem i 4x4 pogonom.

 

Ova dinamički odlično pogođena pogonska kombinacija sa cijenom od 67.799 KM u svakom pogledu je namijenjena automobilskim gurmanima, koji od Forda žele samo „najbolje“ i mogu to platiti. Aktuelni testni model ima nešto drugačiji, racionalniji pristup. Akcijska Business oprema znači da ćete u Kugi dobiti sve što je potrebno za sigurnu i ugodnu vožnju, bez pretjerane raskoši, ali po najnižoj mogućoj cijeni. Kada je riječ o vanjskom dizajnu Business model dolazi sa 17-inčnim alu naplacima za koje u paketu sa aluminijumskim krovnim nosačima i zatamnjenima staklima iza B stuba inače treba izdvojiti 1.308 KM. Kupcima Kuge Ford je inače ponudio deset boja, od osnovne „Blazer Blue“ plave, preko dvije grupe od sedam metalik nijansi, do dvije premijum metalik boje. Osnovna košta 311, metalik 1 su 934, a metalik 2 - 1.168 KM, dok su premijum 1.402. Na testnom modelu smo imali opcionu Guard zelenu metalik 2. boju.

 

Vanjski izgled je dodatno naglašen sa opcionim Bi-Xenon HID automatski prilagodiljivim glavnim svjetlima, koja su zamijenila u Business paketu standardna halogena sa LED dnevnim svjetlima. U paketu sa „Xenonima“ koji se doplaćuju 2.056 KM došla su i zadnja LED svjetla sa karakterističnom „C“ grafikom, senzor za kišu, sistem za pranje glavnih svjetala i „Fallow me home“ aplikacija sa odloženim vremenom gašenja glavnih svjetala, čiji je cilj osvjetljavanje okoline vozila dok se vozač i putnici po mraku udaljavaju od njega. Svaki od opcionih dodataka promišljeno je odabran i koristan na svoj način, ali i suštinski u suprotnosti sa osnovnom idejom Business paketa kojeg Ford promoviše kao najbolji omjer u odnosu „uloženo – dobijeno“.

 

 

S obzirom na to da je riječ o specifičnom i racionalno kreiranom akcijskom modelu, od njegovog enterijera se očekuje doza skromnosti. S Kugom Business to nije slučaj, štaviše, čim sjednete za njen upravljač počnete tražiti šta vam nedostaje i veoma brzo dođete do zaključka da imate gotovo sve što je potrebno da biste bili zadovoljni i srećni u novom SUV automobilu 21. vijeka. Mada se na Kuginom enterijeru vide „godine“, estetika je sasvim solidna, a svijetli umeci s puno uspjeha razbijaju monotoniju plastičnih površina od kojih su mnoge izrađene od mekane, gumirane plastike. Multifunkcionalni trokraki upravljač je obložen kožom. Ugodna je na dodir kao uostalom i sve daljinske komande sa kojima se između ostalog upravlja audio sistemom, tempomatom i putnim računarom na instrument tabli. Analogni instrumenti su pregledni i jasni, mada je kombinacija bijele podloge i zelenih kazaljki već pomalo demode. Sličan komentar bi se mogao uputiti na račun displeja dvozonskog klima uređaja sa monohromarskim zelenim prikazom.

Na vrhu centralnog grebena je 8-inčni na dodir osjetljivi ekran sa Fordovom najsavremenijom Sync 3 multimedijom, koja podržava Apple i Android Auto sisteme za povezivanje sa pametnim telefonima. Osim audio sistema sa CD plejerom i šest zvučnika, USB, AUX i SD utičnica, Bluetootha i glasovnog upravljanja donosi i navigaciju kao veoma koristan detalj, koji, zanimljivo, nije serijski dostupan u višem Titanuim paketu opreme. Sync 3 sistem je veoma brz, značajno brži od prethodnog Sync 2, te nudi mnoštvo korisnih i zabavnih sadržaja. Ipak, samo jedno kolorno-grafičko rješenje čini se preskromnim u trenutku kada mnogi konkurenti nude po dva, tri i više na svojim multimedijalnim sistemima. Ergonomski bi ekran mogao biti bolje pozicioniran, možda malo položeniji unazad ili izvučeniji iz kućišta, koje ga štiti od prekomjerne dnevne svjetlosti.


Prednja „Sport style“ sjedišta se podešavaju sistemom poluga koji često nije najprecizniji, pa u vožnji nije baš lako pronaći idealnu poziciju „iz prve“. Iz vozačevog i suvozačevog ugla za svaku pohvalu je način na koji su zaobljeni spoj centralnog grebena i tunela mjenjača. Kod mnogih modela ovdje su uglaste forme o koje se često, neprijatno, a nerijetko i bolno „češe“ vozačevo desno koljeno. Ford je ovaj segment fino zaoblio i učinio ga veoma ugodnim. U drugom redu se bez problema mogu smjestiti tri osobe. Sjedišta su nešto slabije profilisana nego naprijed, ali su dovoljno široka da bez problema prihvate i odrasle putnike. Vidljivost je korektna, bočni retrovizori veliki, a krajnje domete zadnjeg branika najlakše je utvrditi pomoću parking senzora, koji su u Business
paketu serijska oprema. Zahvaljujući opcionom Winter paketu ( 1.028 KM), koji donosi grijanje upravljača, vjetrobrana, prednjih sjedišta i brizgaljki za pranje prednjih svjetala zimski minusi se puno lakše podnose…
Ford Kuga Business sa 1.5 TDCi motorom trenutno je najpovoljniji Kugin model na bh. tržištu, koji za 38.990 KM nudi više nego zanimljivu kombinaciju ekonomičnog, prostranog i komfornog porodičnog automobila. Sa par pažljivo odabranih doplata testni model je postao još atraktivniji, ali se njegova cijena „popela“ do 43.000 KM, što je još uvijek značajno manje u odnosu na 50.271 koliko iznosi redovna cijena Kuge Business na bh. tržištu.


MOTOR
Ford u Kugi nudi dva dizel motora. Nakon što smo prošli put testirali 2.0 TDCI dizelaš sa 150 KS, koji je još dostupan u jačoj verziji sa 180 „konja“, ovaj put smo dobili priliku da isprobamo novi 1.5 TDCi motor sa 120 KS. Sa njim smo se već sretali u Ford Fiesti i C-Maxu i oba puta je ostavio odličan utisak zahvaljujući odličnom balansu snage i ekonomičnosti. U Kugi se kombinuje isključivo sa prednjim pogonom i namijenjen je manje zahtjevnim korisnicima čiji prioritet su što niši troškovi ekspolatacije. Sa ubrzanjem od 0 do 100 km/h za 12,7 sekundi i najvećom brzinom od 173 km/h na prvi pogled je dinamički skroman, mada u stvarnosti nudi dovoljno snage za pokretanje 1.600 kg teškog Fordovog SUV-a. Nema tu živosti i energije jačeg dvolitraša, ali je daleko od pogonske anemičnosti. Najveći obrtni moment od 270 Nm na raspolaganju je od 1.750  do 2.000 obrtaja. Raspon nije veliki, ali je šestostepeni ručni mjenjač dobro proračunat pa se motor lako drži u okvirima „idealnih obrtaja“. Prosječna potrošnja od testnih 6,5 litara sa malo pažnje može se svesti na litar manje, a pod punim opterećenjem i povećati na sedam, rijetko osam litara. Dok je na suvoj i čvrstoj asfaltnoj podlozi Kuga i sa prednjim pogonom djeluje poprilično sigurno. Izlazak na snijeg i led kojeg je bilo na putevima u vrijeme testa jasno pokazuje da Fordov SUV kao i svaki prednjepogonaš ima jasne pogonske limite. Povišeni klirens čini vas opuštenijim kada gazite dubok snijeg ili prelazite preko putnih neravnina, ali je bilo kakav ozbiljniji off-road na raskvašenim podlogama prava avantura, koja se lako može završiti bezizlaznim zaglavljivanjem. Situacija se donekle popravlja kada se isključi elektronska kontrola priklizavanja i kada vam Kuga „dozvoli“ da se koristeći svoje vozačko umjeće i vještine „iščupate“ iz sniježnih kolotraga i nanosa, ali i da sigurnije krenete po ledu na ravnom i uzbrdici. No i tada morate imati poštovanja prema masi automobila, koju na klizavim podlogama nije nimalo lako obuzdati ako se pretjeruje sa papučicom gasa.

Datum objave: 22/02/2019
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook