Naslovna > Automobili > Mercedes-Benz > Smart > Smart postaje 100% električar
FOTO GALERIJA (7)

Smart EQ Fortwo Edition One EV 2022

Smart postaje 100% električar

Od 2020. godine njemački proizvođač malih gradskih automobila Smart u potpunosti se oprašta od motora sa unutrašnjim sagorijevanjem i postaje 100% električni automobilski brend...

 

Električni automobili iz dana u dan dobijaju sve više prostora kod kupaca, zbog čega proizvođači užurbano rade na njihovom razvoju. Ovaj trend prati postepeno ili potpuno povlačenje iz ponude motora sa unutrašnjim sagorijevanjem kao što je to slučaj sa njemačkim Smartom, koji će od 2020. godine svoje automobile nuditi isključivo sa električnim pogonom. Podsjećamo da je Smart jedan od pionira u razvoju električnih gradskih automobila, odnosno da se njegovi mali gradski modeli na struju voze još od 2007. godine. Najnovija četvrta generacija Smarta Fortwo, koja je na tržištu prisutna od 2014. godine, za 2020. godinu dobila je temeljno osvježenu električnu verziju. Ona je evropskim kupcima nedavno premijerno ponuđena u specijalnom Edition One izdanju. Vanjski dizajn novog električnog Fortwo modela inspirisan je Smartovim „Ferease“ konceptima iz 2018. i 2019. godine. Naprijed su u prvom planu nova LED svjetla sa karakterističnim dnevnim LED svjetlima u obliku slova U. Dosadašnja maska hladnjaka i ventilacioni otvor u braniku, transformisali su se u veliku crnu masku na čijoj sredini je ostavljen prostor za registarske tablice. Na bočnim stranama prednjeg branika ugrađeni su usmjerivači vazduha dok su okrugla svjetla za maglu ostala na istoj poziciji kao do sada. Zadnji dio je dobio grafički modernija i veoma originalna LED svjetla sa tri crvena i jednim bijelim trouglom, koji su međusobnom povezani „iks“ profilom. Tu je i novi branik sa difuzorom vazduha, dok su bočne strane istaknute sa dvobojnim aluminijumskim točkovima i stilizovanim naljepnicama na vratima.

 

 

Enterijer je za 2020. godinu pretrpio minimalne promjene, a kao najzanimljivija se nameće ugradnja novog 8-inčnog na dodir osjetljivog ekrana multimedijalnog sistema, koji je prema navodima Smarta postao jednostavniji za korištenje u odnosu na dosadašnji. Ispred vozača je trokraki multifunkcionalni upravljač sa okruglim kućištima daljinskih komandi. Veoma upečtljivo dizajnirane su jajolike unutrašnje obloge na vratima, dok su jednodijelna sjedišta dobila nove dezene presvlaka. Pristup prtljažniku je i dalje ostao kroz dvodijelna vrata sa nezavisnim gornjim staklenim dijelom. U prtljažniku se nalazi i kabl sa ostvarivanje veze sa punjačem. Na većini evropskih tržišta javni punjači aktiviraju se pomoću posebne pretplatničke kartice, nakon čega se može pristupiti povezivanju vozila i punjača. Kontakt za priključak kabla nalazi se sa desne strane vozila na mjestu gdje je do sada bio otvor za sipanje goriva. Za pogon električnog Smarta Fortwo namijenjen je dobro poznati elektromotor sa 82 KS i 160 Nm obrtnog momenta, koji snagu crpi iz litijum-jonskih baterija kapaciteta 17,6 kWh. Smart je potvrdio da je autonomija novog Fortwo EQ modela ostala na dosadašnjih 160 kilometara. Za punjenje Smartovih baterija u rasponu od 10 do 80% na brzom 22 kW punjaču potrebno je oko 40 minuta, dok je na kućnoj utičnici i 230 V mreži to moguće napraviti za tri i po sata. Trenutni električni pogon Smartu ne daje krila, ali sa njim mali njemački gradski automobil ostvaruje sasvim zadovoljavajuće dinamiku za gradske uslove vožnje. Ubrzanje od 0 do 100 km/h traje 11,6 sekundi, dok je najveća brzina elektronski limitirana na 130 km/h. Početna cijena za električni Fortwo model u Njemačkoj iznosi 21.490 eura, dok je za veći Forfour sa četvoro vrata potrebno izdvojiti 22.600 eura.

 

 

 

Datum objave: 15/02/2020
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook