Naslovna > Automobili > Hyundai > i20 > Solidan na svim poljima
FOTO GALERIJA (15)

Test – Hyundai i20 Smile 1.4

Solidan na svim poljima

Nasljednik Getza je savremen, lijepo dizajniran i potpuno opremljen gradski automobil, koji nudi uzornu udobnost, štedljiv i nadasve uglađen benzinski agregat. Za odličnu ocjenu nedostaju mu intervalni brisači i potpuniji putni računar...

Nakon kompaktne “tridesetke”, minijaturne “desetke”, prostranog H1 i moćnog iX55, Hyundai je evropske kupce počastio još jednim novitetom - modelom i20. Ljepuškasti gradski automobil, koji nasljeđuje sada već vremešnog Getza, izvajan je u Hyundaijevom evropskom centru, u njemačkom gradu Ruesselsheimu, koji je u automobilskom svijetu poznatiji  kao sjedište još jednog proizvođača - Opela. Lokacija Hyundaijeve kreativne centrale i ne bi imala velikog značaja da slučajno ili namjerno, i20 svojom vanjštinom neodoljivo ne podsjeća na Opel Corsu, ali samo podsjeća, jer je s druge strane više nego očigledno da je dizajn i20 razrada Getzovog oblika. Bilo kako bilo, i20 u finalu izgleda skladno i privlačno, a u određenim izvedbama, kao što je slučaj sa metalik zelenom bojom, kakvu je imao testni model i veoma upadljivo.

 

 

 

 

 

Najupečatljiviji dio automobila je prednji kraj se velikim bademastim svjetlima, prepoznatljivom Hyundaijevom maskom i dva uzdužna nabora na poklopcu motora. Bokovi nude masivna vrata sa dvije falde, od kojih gornja pravi dubok i upečatljiv “rez” u limu, sa kojim uspješno skreće pažnju sa golih limenih površina. Pozadina je krajnje jednostavna sa širokim petim vratima i pozicionim svjetlima dvobojne grafike. Sve to je dovoljno da i20 bez grižnje savjesti parkirate uz bilo kojeg evropskog mališana, pa i da dobijete pokoji kompliment na njegov izgled. U odnosu na Getza Korejci su u unutrašnjosti napravili veliki napredak na polju ergonomije, dizajna, ali i kvaliteta materijala i njihove završne obrade. Da se vodilo računa o detaljima, pokazuje i novo crveno osvjetljenje instrumenata i prekidača, mnogo ugodnije od dosadašnjeg zelenog. Novi dizajn krasi i četvorokraki upravljač, koji nudi dobar osjećaj pod dlanovima, a s puno uspjeha i osjećaja za ergonomiju dizajniran je i središnji stub.

 

 

 

Na prvi pogled gusto grupisani prekidači su dobro pogođene veličine, pa kad jednom upotrijebite neki, više nema nikakve dileme gdje se koji nalazi. Sve važnije informacije vozač dobija pomoću analognih pokazivača na instrument tabli, koja u odnosu na Getzovu nudi i mjerač temperature motora. Za odlaganje sitnica namijenjene su duboke kadice u prednjim vratima, prostor i kasetica ispred mjenjača, ali i duboki suvozački pretinac sa mogućnošću hlađenja, opcijom koja je više nego dobrodošla za tople ljetne dane, kada pored klima-uređaja u automobilu treba imati i osvježavajući napitak. Zahvaljujući ergonomski oblikovanim sjedištima i upuštenom krovu u “dvadesetki” se sjedi veoma ugodno, a sa smještajem problema neće imati ni osobe košarkaškog rasta. Prtljažnik od 295 litara spada u sam vrh klase, a sa većim se jedino može pohvaliti Škoda Fabia (300l). I pored brojnih pozitivnosti i20 još uvijek nudi prostora za napredak, a veoma dobar ukupan utisak kvare sitnice poput putnog kompjutera, koji ne nudi podatke o trenutnoj i prosječnoj potrošnji ili brisača bez intervalnog moda, koji, podsjećamo, nije imao ni Getz.

 

 

 

Iako u ponudi imaju odličan 1.4 CRDi turbodizelaš sa 75 KS (prosječna potrošnja 5,5l), čini se da u Hyundaiju opravdano najviše nade polažu u sve popularnije benzince. Početni Otto motor u ponudi je novi 1.2-litarski sa 78 KS, dok vrh ponude predstavlja 1.4-litarski DOHC agregat, koji iz 1.396 ccm izvlači ravno 100 KS i 137 Nm. Deklarisana snaga obećava mnogo, ali obrtni moment spušta loptu na zemlju. Upravo tako, sa trenutno najjačim benzincem u ponudi Hyundai i20 je tek prosječno motorizovan automobil, ugodan u svakodnevnoj vožnji, posebno u gradu, kada do izražaja dolazi vrhunska uglađenost i primjerena potrošnja benzinskog agregata, koji se lako zadovoljava sa sedam, osam litara benzina na 100 km. Za prosječnog vozača, koji većinu vremena za upravljačem provodi na putu od kuće do posla, to je puna šaka brade, ali za one koji često prave duže izlete izvan grada, premalo. Za njih Hyundai nudi onaj turbodizelaš sa početka priče, čijih 220 Nm obećava puno bolju elastičnost.

 

 

 

Testirana kombinacija u potpunosti ispunjava očekivanja defanzivnih vozača, koji će kao najveće kvalitete “dvadesetke” prepoznati veoma udobno vješanje, lagan servo upravljač i uzorno tih motor. Primjedbe neći dobiti ni mjenjač, nešto dužih i na ekonomičnost proračunatih hodova. U njihovom slučaju i20 biće okarakterisan kao jedan od najudobnijih malih automobila, koji zahvaljujući kočnicama sa serijskim ABS-om bezbjedno staje i nakon desetak učestalih oštrih kočenja. Za vozače koji preferiraju ofanzivni stil vožnje i20 jednostavno ne nudi ništa više od “izazova”, a, ruku na srce, testna kombinacija svoje kupce i ne namjerava da traži u ovoj grupi vozača. Za vrijeme testa Hyundai i20 sa potpunom iSmile opremom koštao je 24.960 KM, u međuvremenu je akcijski popust spustio cijenu na 23.635 KM. Kao protivvrijednost za ovaj novaj Hyundai nudi savremen, lijepo dizajniran i potpuno opremljen gradski automobil, koji se može pohvaliti uzornom udobnošću, štedljivim i nadasve uglađenim benzinskim agregatom. To bi trebali biti dovoljno jaki aduti da se zažmiri na jedno oko pred nepotpunim putnim kompjuterom i zastarjelim brisačima. Kvalitetna i dokazano otporna na habanje tvrda plastika još uvijek nije na nivou evropske konkurencije, koja odavno svoje “mališane” ušuškava mekanijom i ugodnijom guma-plastikom.

 

Datum objave: 18/05/2009
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook