Naslovna > Automobili > Seat > Leon > Španska doza praktičnosti
FOTO GALERIJA (20)

Test – Seat Leon ST 1.6 TDI Style

Španska doza praktičnosti

Lijepo i skladno dizajnirani Leon ST sa komfornom kabinom i praktičnim prtljažnikom, te ekonomičnim pogonom i potpunom opremom, nameće se kao ozbiljan porodični, ali i poslovni karavan ...

Prodaja novog Seat Leona na evropskom tržištu se u prvoj polovini 2014. godine povećala za čak 63% u odnosu na godinu ranije. Sa 42.725 jedinica, skočila je na 69.695 i omogućila tako Leonu da zauzme sedmo mjesto na listi najprodavanijih kompakta današnjice. Prvi je Volkswagen Golf sa prodatih 270.435, drugi Ford Focus sa 121.293, a treća Škoda Octavia sa 105.717 jedinica. Ispod španskog kompakta su i neki veoma jaki konkurenti poput: Toyote Auris, Hyundaija i30, Škode Rapid, Kie Ceed, Citroëna 4..., što na najbolji način potvrđuje značaj ostvarenog rezultata.

 


Nakon petovratnog Leona sa 2.0 TDI motorom i 150 KS, koji se nametnuo kao ozbiljan i dinamičan kompakt, na test smo dobili i njegovu praktičniju karavansku verziju ST, u kombinaciji sa ekonomičnim 1.6 TDI dizelašem i trenutno najbogatijim Style paketom opreme. Podsjećamo da novi Leon leži na najsavremenijoj Volkswagenovoj MQB platformi, koju dijeli sa Golfom, Škodom Octavijom i Audijem A3. Sa navedenim trojcem Leon dijeli i pogonski agregat, mjenjač, ali i mnoge ostale dijelove vješanja, upravljanja, elektronike... Zbog toga nisu rijetki oni, koji ga smatraju španskom verzijom Golfa. Za izgled treće generacije Leona je odgovoran Luc Donckerwolke, belgijski dizajner, u čijoj biografiji između ostalog piše da je skrojio Lamborghini Diabla VT, Murcielaga i Gallarda. Njihov avionski „stealth“ stil sa izlomljenim linijama karoserije i agresivnim uglastim formama, prilagodio se Seatovoj komercijalnoj gami, koja u okviru VAG grupe ima sportski predznak.

 


Prva karavanska verzija Leona, jedan je od najnaočitijih modela u klasi. Prtljažnik je izdužen proporcionalno u odnosu na ostatak automobila, pa Leon ST izgleda skladno iz svih uglova, što nije slučaj s mnogim karavanima. Od bratskog Golfa razlikuje se položenijim staklom petih vrata. Zahvaljujući ovom detalju ST izgleda mrvicu dinamičnije, ali i ima nešto skromniji prtljažnik od njemačkog uzora. Sa 587 litara osnovne zapremine i 1.470 maksimalne, bliži je prosjeku klase nego njenim rekorderima Hondi Civic 624/1668 l, Škodi Octaviji 610/1740 l i Volkswagen Golfu 605/1620 l. No i kao takav čini se sposobnim za prevoz najrazličitijih vrsta tereta, kako iz porodične, tako i iz poslovne sfere života. Nasloni sjedišta se obaraju jednostavno povlačenjem ručice u prtljažniku, nakon čega se dobija ekstra prostor sa blago povišenom podnicom iznad preklopljenog dijela. Dva putnika pozadi mogu da uživaju u solidnom komforu, dok treći zbog širokog centralnog tunela ima ograničen prostor za noge. Dovod svježeg vazduha u zadnji dio kabine je obezbijeđen zahvaljujući ventilacionim otvorima u centralnom grebenu, a preglednost je u okvirima klase. Električni podizači prozora nazad se doplaćuju 326 KM, u paketu sa dodatnom podrškom za leđa vozača, prednjim svjetlima za čitanje i svjetlima za noge.

 


Putnici na prednja dva sjedišta u modelima sa Style opremom mogu računati na potpun komfor, koji podrazumijeva adekvatnu multimediju i manuelnu klimatizaciju. Za uzorno efikasnu automatsku dvozonsku klimu, koju smo imali u testnom modelu, treba izdvojiti dodatnih 620 KM. Prednja sjedišta su čvrsta, ali nude ugodan oslonac za leđa, dok njihovi pojačani bokovi dobro drže tijelo kod brzih prolazaka kroz krivine. Koncept enterijera nije inovativan, štaviše svojom klasičnošću je pomalo u suprotnosti sa dinamičnim vanjskim dizajnom. No, osim pomalo hladne estetike, teško mu je naći ijednu realnu zamjerku. Većina površina gornjeg dijela instrument panela je obložena mekanom i na dodir ugodnom gumiranom plastikom, koja „miriše“ na kvalitet. Ni tvrdi plastični dijelovi ne djeluju lošije. Ovakav osjećaj je dobrim dijelom rezultat uvjerljive izrade, koja ni po čemu ne zaostaje za Škodom, ali ni Volkswagenom.

 


Preglednost u vožnji je s vozačeve pozicije lošija nego kod kućne konkurencije, zbog nešto položenijih A stubova. Bočni retrovizori zbog oštrih ivica ogledala nisu baš po volji vozačevog oka, te traže privikavanje. S više sigurnosti unazad je moguće voziti uz opcione parking senzore, čiju doplatu preporučujemo u svim savremenim karavanima (517 KM). Osmijeh na lice izmamio nam je Seatov trokraki multifunkcionalni upravljač, dijelom zbog činjenice što je odlično profilisan, a dijelom zbog direktnosti koju pruža u dinamičnoj vožnji. Dopala nam se i klasična ručna kočnica, koja je kod mnogih konkurenata zamijenjena savremenom električnom.

 


Za pogon testnog modela je bio namijenjen Volkswagenov 1.6 TDI agregat sa 105 KS i 250 Nm. U gami njemačkog proizvođača ovom motoru je namijenjena uloga baznog dizelaša „štediše“, mada je on sposoban ponuditi i solidnu dinamiku u vožnji. Njegov maksimalni obrtni momenat dostupan od 1.750 o/min, što omogućava sigurna ubrzanja već od drugog stepena, uzorno preciznog petostepenog ručnog mjenjača. Fabrički obećanih 10,7 sekundi od 0 do 100 km/h u praksi se čini puno brže dostižnim, dok se maksimum od 191 km/h čini sasvim odmjerenim. Prosječna potrošnja se uglavnom kreće na nivou od oko šest ili sedam litara, mada smo na testu u pojedinim fazama mjerili i manje od četiri, ali i više od 9.

 


Za Leon ST 1.6 TDI Style Seat u BiH traži 32.743 KM, odnosno 37.414 KM, koliko sa nekoliko dodatnih detalja košta testni model. Uz to kupac dobija četverogodišnju garanciju ili na 120.000 pređenih kilometara, dok se hrđe ne treba bojati punih 12 godina. Da li je i koliko primamljiva ova ponuda, prosudiće bh. kupci, a nama ostaje da zaključimo kako je prva generacija karavanskog Leona od svog uzora Golfa preuzela puno dobrih osobina.

Datum objave: 02/12/2014
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook