Naslovna > Automobili > BMW > Serija 5 > Spoj dinamike, luksuza i praktičnosti
FOTO GALERIJA (23)

BMW Serije 5 Touring

Spoj dinamike, luksuza i praktičnosti

Sa novom karavanskom „peticom“ BMW je redefinisao pojam luksuznog karavana srednje klase spojivši visok stepen praktičnosti sa sportskom dinamikom u vožnji…

BMW u Ženevu dolazi sa karavanskom verzijom nove „petice“. Podsjećamo da je prvi Touring model na osnovi BMW-a 5 predstavljen sada već daleke 1991. godine i bio je baziran na tadašnjoj E34 seriji. Za kratko vrjeme stekao je veliku popularnost kod ljubitelja BMW-a, jer je uprkos praktičnoj petovratnoj koncepciji pružao i visok nivo dinamike u vožnji. Svi ostali modeli, koji su došli nakon E34 modela, odnosno oni bazirani na serijama E39, E60 i prethodnoj F10 su njegovali ovaj jedinstveni stil koji je utemeljen sa prvom karavanskom „peticom“. Na tu tradiciju se nadovezao i novi model razvijen na osnovi aktuelne G30 serije. Do centralnog „B“ stuba Touring je preuzeo elegantan i nadasve klasičan dizajn limuzine. Nakon toga krovna linija kod karavana ostaje pravolinijska gotovo do petih vrata, kada počinje njeno blago zaobljavanje kako bi se postigla što bolja aerodinamika. Koeficijent otpora vazduha iznosi 0,28 Cx, što je trenutno najbolje ostvarenje u klasi. Mada su slična limuzinskim, dvodijelna zadnja svjetla se ipak značajno razlikuju. Dio koji je integrisan na karoseriju je veći i špicastiji, dok je manji segment na petim vratima zakošen na suprotnu stranu, u odnosu na limuzinu.

 

 

Zadnji branik je oblikovan u istom stilu, sa crnim kontrastnim donjim dijelom i širokim katadiopterima. Lijep detalj su i trapezoidni dvostruki izduvni otvori. Kada je riječ o dizajnu u BMW-u ističu da im je cilj bio napraviti globalno prihvatljiv automobil, ali da je određeni naglasak ipak stavljen na zahtjeve evropskih kupaca. Ispod lima je CLAR mehanička platforma na kojoj „leži“ i limuzina, a koja je 70 kg lakša od dosadašnje. Bavarci ističu da je novi BMW 5 Tourin prosječno stotinjak kilograma lakši u odnosu na isto konfigurisanog prethodnika. U odnosu na limuzinu, karavan je duži tek sedam milimetara (ukupno 4.943 mm). Osnovna zapremina prtljažnika od 570 litara za 40 litara je veća nego kod limuzine, te deset u odnosu na prethodnu generaciju iz 2013. godine. Kao takva spada u prosjek klase. Direktni konkurenti BMW 5 Touring su Mercedes-Benz E-Class Estate, Audi A6 Avant i Volvo V90. Mercedes nudi prtljažnik osnovne zapremine 640, Volvo 560, a Audi 565 litara. Zadnja klupa kod BMW-a je djeljiva u omjeru 40:20:40 i njenim preklapanjem se dobija 1.700 litara slobodnog prostora, što značajno povećava upotrebljivost automobila. Mercedes je i u ovom segmentu raskošniji sa najvećom zapreminom od 1.860 litara, dok Volvo nudi maksimalnih 1.526, a Audi 1.680 litara. Ono po čemu bi BMW-ov karavan trebalo da bude ispred konkurencije su vozne karakteristike, za koje Bavarci s ponosom tvrde da omogućavaju uzoran stepen dinamike u vožnji. Kako bi tako nešto bilo moguće vješanje je unaprijeđeno u odnosu na prethodnika. Iako se na prednjoj osovini i dalje nalaze dvostruke viljuške, a pozadi multilink, u BMW-u ističu da su redefinisali geometriju vješanja i dodatno ga ojačali kako bi postigli viši nivo upravljivosti i komfora u vožnji. Tu se u prvi plan ističe i mogućnost podešavanja „doživljaja vožnje“  u četiri različita režima rada: Comfort, Sport, Adaptive i Eco Pro. Ovaj sistem direktno utiče na način rada amortizera, upravljača i mjenjača. Karavanska „petica“ je zadržala istu arhitekturu enterijera kao kod limuzina, s tim da je zadnja klupa postala raskošnija zahvaljujući višem krovu. Srce BMW-ove multimedije u „petici“ je iDrive sistem posljednje generacije sa ConnectedDrive podsistemom, te novim 10,25 inčnim ekranom, koji „pruža bolju podršku vozaču i štedi njegovo vrijeme“. BMW-ovi stručnjaci insistiraju na stavu da su sa novom „peticom“ na do sada najčvršći način povezali vozača i automobil, odnosno da su ovu sinergiju podigli na najviši nivo u klasi. Informacije bitne za vožnju se osim na digitalnim instrumenatima mogu očitavati i na Head-up displeju, koji je za 70 odsto veći u odnosu na prethodnu generaciju.

 


MOTOR
Od starta prodaje Touring će biti dostupan sa četiri motora. Iza oznake 530i se nalazi osnovni dvolitarski benzinac sa motorom od 252 KS i 350 nm. On je dovoljan da se 1.715 kg težak automobil od 0 do 100 km/h ubrza za 6,5 sekundi i dostigne najveću brzinu od 250 km/h. Druga benzinska opcija je 540i koju pogoni 3.0-litarski V6 motor sa 340 KS i 450 nm. Ovaj model serijski dolazi sa 4x4 pogonom i sa njim se „stotka“ dostiže za 5,1 sekundu uprkos težini od 1.840 kg. Ulazni dizelaš (520d) je 2.0-litarski motor sa 190 KS i 400 nm, dok je iznad njega snažni V6 trolitarski agregat sa 265 KS i 620 nm (530d). Oba benzinca i snažniji dizelaš se serijski uparuju sa osmostepenim automatikom, koji se opciono nudi uz početni dizel motor, za kojeg je serijski rezervisan šestostepeni ručni mjenjač. Pogon na sve točkove je za sada dostupan samo uz dva najjača motora.

Datum objave: 15/03/2017
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook