Naslovna > Automobili > Renault > Koleos > Spoj luksuza i vrhunskog komfora
FOTO GALERIJA (42)

Test – Renault Koleos 2.0 dCi 175 Initiale

Spoj luksuza i vrhunskog komfora

Sa novim Koleosom Renault je napravio veliki iskorak na svim poljima, od dizajna, preko kvaliteta materijala i završne obrade, do komfora, pogona i ukupne izvedbe.

U Initiale Paris opremi, sa snažnijim 2.0 dCi motorom, automatskim prenosom i 4x4 pogonom predstavlja se kao jedan od najskupocjenijih francuskih automobila današnjice. Druga generacija Koleosa predstavljena je u aprilu 2016. godine na sajmu automobila u Pekingu. Francuski proizvođač u startu je dao jasan znak kojem tržištu daje primat kada je riječ o prodaji njegovog najvećeg terenskog automobila svih vremena. Nakon Kine, Koleos je krenuo u osvajanje Australije, Bliskog istoka, Azije, Južne Amerike i tek na kraju Evrope. Na test nam je došao u najbogatije opremljenoj verziji Initiale Paris, demonstriravši krajnje domete kada je riječ o luksuziranju Renaultovih savremenih automobila.Nakon Evropljanima dizajnerski neubjedljivog i previše azijskog Koleosa I, koji je suštinski bio rebrendirana kopija Renaultovog grupacijskog partnera korejskog SamsungMotorosa QM5, 15 centimetara duži Koleos II predstavlja prijatno vizuelno osvježenje. Već na prvi pogled jasno je da se radi o modernom Renaultu, sa prepoznatljivom širokom hromiranom maskom hladnjaka, velikim dijamantskim logotipom i originalnim LED svjetlima, koja su uveliko promovisana na Meganeu i Talismanu. Koleosov dizajn je interesantan, jer uvjerljivo skriva činjenicu da se ispod limenog ogrtača krije tehnološka osnova bratskog Nissana X-Trail sa kojim „francuski“ model dijeli proizvodne linije u korejskom Busanu. Zanimljivo je da Koleоs sa japanskim blizancem nema nikakvih karoserijskih sličnosti, čak ni kada ih uporedite s boka, jer nosači krova i staklene površine imaju potpuno drugačiju konfiguraciju i oblik. I retrovizori su različiti, a jedini detalj koji otkriva X-Traila u Koloesu II su identične hromirane ručke na vratima. Bravo za Renault, jer nije žalio truda i novca da svoj novi model oblikuje originalno i drugačije. Takav pristup u praksi je rezultirao takozvanim „vauuu“ efektom i neiskrivenim oduševljenjem koje su mnogobrojni ljubitelji Renaulta na bh. tržištu spontano iskazivali kada god bi vidjeli masivni 4,67 metarski SUV visoko odignut od podloge zahvaljujući upečatljivim 19-inčnim Initiale Paris naplacima. Zbog tog oduševljеnja nam se čini da je Renault napokon dobio jedan zanimljiv „imidž“ automobil.

 

Kabina X-Traila svojevremeno nam je ostala u veoma prijatnom sjećanju kao iznatprosječno prostrana, kvalitetno uređena i veoma udobna. Kako Koleos sa njim dijeli identičan međuosvinski razmak od 2.700 mm i on zaslužuje sve navedene epitete, te ih začinjava sa jedinstvenim Renaultovim stilom, koji u Initiale Paris paketu dobija i fini luksuzni pečat. Kvalitet izrade je na visokom nivou, a u oči upadaju pedantno prošivene kožne obloge na upravljaču instrument panelu i vratima. Spojevi između gumirane i tvrđe plastike su izvedeni čvrsto, a blago škriputanje može se čuti jedino ako snažnije pritisnete oblogu centralnog ekrana. Podsjećamo da se na bh. tržištu još nude Zen i Intens paketi opreme, koji imaju sve što je neophodno da jedan moderan automobil bude potpuno i savremeno opremljen, te ugodan za vožnju. Kupci Koleosa tako već u startu za 51.800 KM, koliko košta model sa 1.6 dCi motorom i Zen opremom, mogu računati na dvozonski automatski klima uređaj, 7-inčni kolor ekran na instrument tabli, R-Link 2 multimediju, sistem za nadzor pravca u saobraćajnoj traci i upozorenje na frontalni udar, automatsko kočenje u slučaju nužde… Tu je i još mnogo detalja, koje konkurenti uglavnom nude uz doplatu ili ih i ne stavljaju na rasplaganje uz svoje najjeftinije modele. Testni Initiale Paris paket je poseban jer zahvaljujući specifičnim, luksuznim detaljima podilazi svim čovjekovim čulima, ali i predstavlja određenu duševnu hranu za njegov ego. Mada su i osnovna, platnom presvučena sjedišta u Koleosu veoma udobna, testna presvučena Nappa kožom sa dodatnim hlađenjem i grijanjem su ipak ugodnija, jer na njima ljeti nema znojenja, a zimi smrzavanja. Podsjećamo da na grijanje sjedalne površine zahvaljujući opcionom Winter paketu (1.460 KM) koji još donosi grijani upravljač i vjetrobran, mogu računati i putnici u drugom redu sjedišta, koji između ostalog uživaju u kraljevskom komforu zahvaljujući raskošnom prostoru za noge i koljena. Tu su i trodijelni Relax nasloni za glavu vozača i suvozača sa bočnom podrškom, koja omogućava ugodniji oslonac, ali i veći stepen sigurnost ukoliko dođe do naglog trzaja glavom unazad. Beskontaktno električno otvaranje vrata prtljažnika pokretom noge ispod branika je prije svega praktičan, ali na svojevrstan način i luksuzan detalj koji pošteđuje vozača fizičkog napora. Mada je i osnovna R-Link 2 multimedija sa 7-inčnim na dodir osjetljivim ekranom, Arkamys audio sistemom, navigacijom i Android Auto, te Apple CarPlay kompatibilnošću savremena i rekli bismo sasvim dovoljna za većinu prosječnih korisnika, veći 8,7-inčni ekran i Bose ozvučenje sa 12 zvučnika koji dolaze u testnom paketu su ipak pregledniji, jači, pa ako hoćete iskreno i bolji. Melem za uši su i akustična, laminirana bočna stakla, koja u saradnji sa Bose audio sistemom odlično neutrališu karoserijske šumove, što posebno dolazi do izražaja na veoma visokim brzinama. Initiale Paris paket donosi i sistem pomoći pri parkiranju sa kamerom za vožnju unazad, koja vozaču omogućava da vizuelno vidi prostor iza vozila.Druga generacija Koleosa je napravila značajan iskorak u odnosu na prethodnika na svim poljima, od dizajna, preko materijala i završne obrade, do komfora, pogona i ukupne izvedbe. Značajan napredak je i činjenica da se od početnog Zen paketa nudi veoma bogata serijska oprema, za koju se kod konkurencije uglavnom treba doplatiti. Kao najskuplji model u gami sa početnom cijenom od 76.900 KM, odnosno 78.360 KM koliko košta uz par doplata i akcijski popust, testni model je namijenjen najzahtjevnijim kupcima koji ne žele praviti nikakve kompromise. Onima koji to ipak žele ili moraju izbor je zanimljiviji, jer Koleos sa ekonomičnim i savremenim 1.6 dCi dizelašom od 130 KS i prednjim pogonom mogu kupiti već za 51.800 KM u Zen, odnosno za 55.900 KM u sadržajem najoptimalnijem Intens paketu opreme. Najpovoljnija verzija dvolitarskog dizelaša takođe dolazi s Intens opremom, prednjim pogonom i automatskim mjenjačem, te košta 63.200 KM, dok je 4WD pogon dostupan za 65.150 KM, ali bez automatika. Na kraju treba reći da je Renault napravio ozbiljne preduslove kako bi Koleosu omogućio puno ozbiljniji nastup od dosadašnjeg, a da li će to biti dovoljno da on tržišno zablista odlučiće kupci kada sve ponuđeno pomno izvažu.

 

 

POGON
Na bh. tržištu Koleos se nudi sa dva dizelska dCi motora zapremine 1.6 i 2.0 litara. Prvi blok je izdanak Renaultove savremene porodice pogonskih agregata, koju odlikuju uzorna ekonomičnost i niska emisija CO2 (120-128 g/km) koja je sve značajnija na evropskom tržištu gdje je konstrukcijski stariji 2.0 dCi (146-156 g/km) upravo zbog toga opterećen sa dodatnih 2.000 eura pri prvoj registraciji. Kod nas još nema ovih ekoloških izdataka pa treba očekivati da će veći 2.0 dCi biti popularniji. Riječ je o dobro poznatom dizelskom motoru, koji se ugrađivao i u prvu generaciju Koleosa u verzijama sa 150 i 175 KS. Sa 175 KS i 380 Nm obrtnog momenta dostupnog pri 2.000 na papiru nije ubjedljivo jači od 1.6 dCi motora, koji ima 320 Nm, ali je svakako adekvatniji za kombinovanje sa 4x4 pogonom i bestepenim CVT automatikom. Manji motor je namijenjen dinamički nezahtjevnijim vozačima. Spreman za vožnju testni Koleos ima masu od 1.747 kg, ali ona zbog bogate opreme i par dodataka poput staklenog panoramskog krova sigurno prelazi 1,8 tona uprkos činjenici da težak i masivan Koloes na putu djeluje veoma lagano i pokretljivo. Od ubrzanja od 0 do 100 km/h za 9,5 sekundi ne zastaje dah, ali se priliv snage konstantno osjeti sve do 180 km/h, nakon čega se osjetno sporije nabire brzina do najvećih 201 km/h. No Koloes nema namjeru biti trkač, on je prije svega udoban SUV, koji je zahvaljujući 4x4 pogonu na asfaltu upravljiv i siguran, a izvan njega terenski sposoban i poprilično bezbrižan zahvaljujući klirensu od 21,3 cm. Kvalitet više je i činjenica da može povući prikolicu bez kočnica do mase od 1.650 kilograma, odnosno 3.950 kg ukoliko ima kočnice. Bestepeni CVT automatik u praksi „simulira“ da ima sedam brzina, a može se i ručno „šaltati“ na ručici mjenjača. Nije na brzinskom nivou Renaultovog mjenjača sa dva kvačila, ali je zato izuzetno uglađen i nudi kontinuirana ubrzanja, te je najpogodniji za udobnu i opuštenu vožnju. Kombinacija teškog automobila, 4x4 pogona i CVT automatika u praksi prosječno zahtijeva oko devet litara dizela na 100 kilometara. U gradu računajte na dva do tri litra veću potrošnju, a sa osam, pa i manje litara mogu proći baš pažljivi vozači.

Datum objave: 14/02/2018
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook