Naslovna > Automobili > Jaguar > XE > Sport, luksuz i vrhunska zabava
FOTO GALERIJA (26)

Jaguar XE 300 Sport

Sport, luksuz i vrhunska zabava

Najnovija 300 Sport verzija Jaguarove XE limuzine donosi spoj atraktivnog sportskog dizajna, luksuzno i jedinstveno opremljenog enterijera, sa uzbudljivim performansama koje nudi kombinacija snažnog benzinskog motora i 4x4 pogona...

Nakon što je prošle godine na temelju serije XE predstavio fenomenalni SV Project 8, odnosno ultimativnu sportsku limuzinu sa 5.0 V8 motorom i 600 KS, Jaguar je za 2018. godinu svojim kupcima ponudio i interesantan sportski stajling pod oznakom 300 Sport. To bi trebalo da bude dodatni vjetar u leđa za njegovu limuzinu srednje klase, koja je od predstavljanja 2016. godine do danas na tlu Evropske unije našla put do 60.000 kupaca. Podsjećamo da je XE u 2017. godini zauzeo osmo mjesto u srednjoj klasi premijum limuzina na čijem tronu je Mercedes C-Klase. Jaguar se nada da će sa uvođenjem određenih novina u 2018. godini uspjeti zadržati dosadašnji nivo prodaje. Jedan od najjačih aduta nove serije „300“ bi trebalo da bude dinamičan sportski dizajn. U odnosu na ostatak game 300 Sport se prepoznaje po maski hladnjaka na kojoj je integrisan logotip serije. Prednji branik ima tri saćaste cjeline, sa karakterističnim bočnim usmjerivačima vazduha, koji su u kontrastnoj sivoj boji.

 

 

U istu boju su ofarbani i ukrasni detalji na prednjim blatobranima, zatim kućišta retrovizora, aerodinamička proširenja pragova i centralni dio zadnjeg branika u koji su integrisane dvije okrugle izduvne cijevi. Na poklopcu prtljažnika se nalazi stilizovana 300 Sport oznaka, a tu je i tanki spojler, koji pri visokim brzinama služi više za fino usmjeravanje vazduha, nego za stvaranje ozbiljnijeg dodatnog pritiska na zadnju osovinu. U veoma skladnu vizuelnu priču uklopljeni su i ekskluzivni novi 19 i 20-inčni alu naplaci kroz koje se naziru stilizovane kočione čeljusti sa 300 Sport logotipima. Poput vanjštine i unutrašnjost je uređena u sportskom stilu, koji podrazumijeva obilnu upotrebu najkvalitetnije kože. Sa njom su presvučena sjedišta, upravljač, obloge vrata, centralni naslon za ruke i instrument panel. Svi kožni detalji su ukrašeni žutim šavovima, dok su na naslonjače za glavu prednjih sjedišta utisnuti 300 Sport logotipi. Za žutim koncem su ukrašene i podne prostirke, dok se 300 Sport oznaka pojavljuje i na stilizovanim aluminijumskim pločicama na pragovima vrata. Od sportskih detalja treba izdvojiti nožne komande od nerđajućeg čelika, te polugice iz kola upravljača sa kojima se mogu ručno birati brzine. Instrument tabla je dostupna u dvije verzije: klasičnoj sa dva analogna mjerača i centralnim info displejom, te u savremenijoj, potpuno digitalnoj kombinaciji.

 

 

U standardnoj opremi nalazi se multimedijalni sistem sa 10-inčnim na dodir osjetljivim ekranom. Kada je riječ o pogonu, on se kod XE serije zasniva na Jaguarovom najsnažnijem 2.0-litarskom turbobenzinskom motoru sa 296 KS i 400 Nm. Podsjećamo da je u standardnom XE modelu ovaj motor dostupan u još dvije verzije, sa 200 i 250 KS, odnosno da se za pogon XE S modela koristi 3.0 V6 motor sa 380 KS. U odnosu na ovu verziju koja dolazi isključivo sa zadnjim pogonom, 300 Sport se razlikuje po serijskom 4x4 pogonu, koji mu omogućava uzorne dinamičke mogućnosti uz konstantnu kontrolu distribucije obrtnog momenata na svim točkovima. Sve navedeno je dovoljno da se u kombinaciji sa osmostepenim automatskim mjenjačem ubrzanje od 0 do 100 km/h postigne za 5,7 sekundi, dok je najveća brzina limitirana na 250 km/h. Najpovoljniji model XW 300 Sport u Velikoj Britaniji košta 45.160 funiti ili 51.900 eura.

 

 

 

MOTORI
Osim XE modela u 300 Sport izdanju Jaguar je za sezonu 2018. ponudio i svoj broj veći XF model u limuzinskom i karavanskom Sportbrake izdanju. Veći model je s vana sportski „ukrašen“ po istim standardima kao i XE model, sa novom maskom hladnjaka, brancima, ukrasnim detaljima i aerdinamičkim dodacima na pragovima i poklopcu prtljažnika. Tu je i novi set alu naplataka, dok je enterijer „obučen“ u kožu sa žutim šavovima i sportskim 300 Sport logotipima. Za razliku od XE modela, kojeg pogoni benzinski, za veći XF u „sportskoj“ verziji je rezervisan 3,0-litarski TDV6 dizelaš sa identičnih 296 KS i čak 700 Nm obrtnog momenta.

Datum objave: 15/05/2018
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook