Naslovna > Automobili > Porsche > Cayman > Sportski automobil maksimalno zadovoljstvo

Porsche 718 Cayman GT4 RS

Sportski automobil maksimalno zadovoljstvo

Kada 500 KS (368 kW) iz motora ugrađenog u sredini sa visokim brojem obrtaja zadovolji čistu masu praznog vozila od 1.415 kg, vrijeme je da se pojam „užitka u vožnji" ponovo definiše: Porsche 718 Cayman GT4 RS je novi vodeći model porodice 718 – beskompromisan automobil dizajniran da impresionira svojom laganom strukturom, izuzetno agilnom postavom šasije, sofisticiranom aerodinamikom i jedinstvenim zvukom...

Bilo da se vozi po uskim, krivudavim planinskim putevima ili zatvorenim trkačkim stazama, 718 Cayman GT4 RS je kralj kompaktne linije sa motorom u sredini. Na stazi Nürburgring Nordschleife, nadmašuje svog brata 718 Cayman GT4 za više od 23  sekunde.  Motor sa prirodnim usisom zraka i šest cilindara, poznat iz trkačkog automobila 911 GT3 Cup i serijskog modela 911 GT3, čini osnovu sportskog automobila koji je dizajniran za maksimalno uživanje tokom vožnje. Motor ima do 9.000 o/min. U poređenju sa modelom 718 Cayman GT4, 718 Cayman GT4 RS ima dodatnih 80 KS (59 kW), što rezultira omjerom težine i snage od 2,83 kg/KS. Maksimalni obrtni moment je povećan sa 430 na 450 Nm.

 

 

 

 

 

 

Među upečatljivim karakteristikama novog, vrhunskog modela 718 stoje procesni usisnici zraka iza prozora vozača i suvozača. U ovom slučaju, 718 Cayman obično ima male bočne prozore. Novi usisnici zraka poboljšavaju i protok usisnog zraka, a istovremeno stvaraju uzbudljivu buku tik pored ušiju putnika. Zadržani su karakteristični usisnici zraka ispred zadnjih točkova i koriste se za hlađenje motora. Kao i svaki moderni RS model, novi 718 GT4 RS je dostupan samo sa Porsche mjenjačem sa dvostrukim kvačilom (PDK). Ovaj mjenjač prelazi kroz svojih sedam brzina brzinom svjetlosti i garantuje maksimalne performanse. Ručice mjenjača omogućavaju vozačima da drže ruke na volanu čak i kada ručno mijenjaju brzinu. Osim toga, vozači mogu koristiti redizajniranu ručicu mjenjača na ploči u sredini. Sportski PDK sa niskim omjerom podupire nevjerovatno ubrzanje ovog sportskog automobila sa motorom u sredini. 718 Cayman GT4 RS ubrzava od 0 do 100 km/h za samo 3,4 sekunde (GT4 sa PDK: 3,9 sekundi) i ima najveću brzinu od 315 km/h (GT4 sa PDK: 302 km/h), koju postiže sa sedmom brzinom. U tipičnom RS stilu, lagana struktura je odlučujući element novog dizajna modela 718 Cayman GT4 RS. Vozilo jeteško 1.415 kilograma, sa punim rezervoarom goriva i bez vozača po DIN standardu, što je 35 kg manje od  718 GT4 opremljen PDK-om. Ovo smanjenje težine je postignuto zahvaljujući upotrebi plastike ojačane karbonskim vlaknima (CFRP) za komponente kao što su poklopac motora i prednja krila. Lagani tepisi također štede na težini, kao i smanjeni izolacioni  materijal. Zadnji prozor je izrađen od laganog stakla. Lagane ploče na vratima sa tekstilnim ručkama za otvaranje i mrežama na pretincima upotpunjuju potragu za uklanjanjem svakog suvišnog grama. Novo fiksno zadnje krilo, njegov dodatak u obliku labudovog vrata i aluminijski nosači krila su karakteristični elementi vanjskog dizajna. Ovaj visoko efikasan princip krila je izveden iz trkačkog automobila Porsche 911 RSR GT i prvi put je korišten u serijskoj proizvodnji automobila Porsche sa modelom 911 GT3. Uz 30 milimetara nižom voznom visinom u odnosu na model 718 Cayman, privlačnim otvorima za ventilaciju na prednjim lukovima točkova, aerodinamički optimizovanom oblogom podvozja sa povezanim stražnjim difuzorom,  višestruko podesivim prednjim difuzorom i novim prednjim spojlerom sa bočnim lopaticama, u Performance modu rezervisanom za upotrebu na trkačkim stazama GT4 RS stvaraotprilike 25 posto više potisne sile od modela GT4. I izmjene na šasiji doprinose njegovim boljim performansama. Kuglasti spojevi čvrsto vezuju šasiju za karoseriju kako bi pružili još preciznije i direktnije upravljanje. Podesiva šasija spremna za stazu ima RS-specifičnu postavku amortizera, kao i modifikovane opruge i stabilizatore. Opcionalni Weissach paket još više povećava dinamički dizajn modela GT4 RS. Poklopac prednjeg prtljažnika, procesni usis zraka, usisnici zraka za hlađenje, poklopac vazdušne kutije, gornje obloge vanjskih retrovizora i zadnje krilo imaju finiture od karbona.  Titanijumske ispušne cijevi izgledaju slično ispušnom sistemu Porsche-a 935. Ugrađeni kavez sa zadnje strane je također napravljen od titanijuma. Gornji dio komandne ploče je  presvučen Race-Tex materijalom, a veliki Porsche logo je integriran na zadnje staklo. Uz Weissach paket, mogu se naručiti 20-inčne kovane magnezijumske felge  uz dodatni trošak umjesto 20-inčnih kovanih aluminijskih felgi.  Sva ova poboljšanja u poređenju sa modelom 718 Cayman GT4 čine GT4 RS najbeskompromisnijim i najjačim članom porodice 718. Ovo je posebno  vidljivo na stazi Nürburgring Nordschleife. Tokom završne faze podešavanja, ambasador brenda Porsche Jörg Bergmeister prešao je stazu dugu 20.832 kilometara za 7:09,300 minuta. GT4 RS je osvojio kraću verziju od 20,6 km, koja je  prethodno služila kao standard, za 7:04,511 minuta – 23,6 sekundi brže od modela 718 Cayman GT4. Porsche Design je izradio jedinstveni kronograf 718 Cayman GT4 RS sa Porsche dizajnom isključivo za kupce vozila: dinamičan koliko i njegov kolega na četiri točka. I sat je izrađen prateći koncept laganog dizajna sa karakteristikama visokih performansi zasnovane na robusnim i visokotehnološkim karakteristikama titanijuma. Njegov rotor je napravljen po uzoru na felge sportskog automobila i može se dobiti u različitim bojama, baš kao i automobil. Novi Porsche 718 Cayman GT4 RS slavi svoju svjetsku premijeru na Auto Show-u u Los Angelesu i može se naručiti po osnovnoj cijeni od 141.338 eura  (uključujući 19 posto PDV-a). Isporuka počinje u decembru. Pored toga, GT4 RS je dostupan sa opcionalnim Weissach paketom za dodatno poboljšanje njegove aerodinamike. Trkaća verzija 718 Cayman GT4 RS Clubsport također slavi svoju premijeru u Los Angelesu, a bit će lansirana u nekoliko nacionalnih i međunarodnih trkaćih serija počevši od 2022. godine.

Datum objave: 17/11/2021
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook