Naslovna > Automobili > Audi > S5 > Sportski duh s potpisom dizela

Audi S5 Coupe i S5 Sportback

Sportski duh s potpisom dizela

Za svoje najnovije S5 modele u Coupe i Sportback izdanjima Audi je za evropsko tržište namijenio isključivo snažni 3,0-litarski TDI motor sa 347 KS i 700 Nm, koji im omogućava da „stotku“ uhvate za manje od pet sekundi…

Audijevi S5 Coupe i S5 Sportback iz 2016. ovih dana su dobili savremene nasljednike. Najveća razlika između starih i novih modela krije se u njihovom pogonu. Naime, on je prije bio baziran na benzinskom trolitarskom motoru, koji je sada zamijenjen istolitarskim TDI dizelašom. Da čitava stvar oko novih S5 modela bude interesantnija zaslužna je činjenica da će oni Amerikancima biti ponuđeni isključivo u kombinaciji sa 3.0 benzinskim TFSI motorom sa 350 KS. Dakle, za Evropljane Audi je namijenio dizelski S5, a za Amerikance benzinski, što do sada nikada nije bio ovakav slučaj. Dizelska tehnologija preuzeta je od Audijevog SQ5 modela, a isti pogon koristi i novi S7 Sportback TDI. Njegovo srce i duša je 3.0 TDI V6 motor, sa 347 KS i 700 Nm obrtnog momenta. Jedna od interesantnijih karakteristika ovog motora je činjenica da umjesto standardnog turbopunjača pokretanog izduvnim gasovima koristi električni kompresor, koji radi na 48 voltnoj instalaciji. Električni kompresor može da se zavrti do čak 65.000 obrtaja u minuti, te kao takav daje podršku motoru od najnižih do najviših brzina, što standardni turbopunjač nije u stanju da uradi istom brzinom.

Ova sposobnost eliminiše i takozvani efekat „turbo rupe“ koji je nemoguće u potpunosti izbjeći  kod standardnog turbopunjača. Tu je i blagi hibridni pogon sa kombinacijom starter/generatora, koji u krsterećem režimu vožnje omogućava S5 modelima da dobiju dodatni, električni potisak. Naime, ovaj sistem ima mogućnost da se motor SUS ugasi na 40 sekundi, u rasponu brzine 55 do 160 km/h, i da se tada osloni na električni pogon. Pokretačka snaga za ovakav režim vožnje obezbijeđena je zahvaljujući 0,5 kW lijtijum-jonskoj bateriji, koja je ugrađena ispod poda prtljažnika. U Audiju ističu da je riječ o blagom, a ne klasičnom hibridnom sistemu pogona, čiji primarni zadak je da pripomogne TDI motoru pri snažnim ubrzanjima. U S5 modele Audi je ugradio i svoj najsavremeniji start/stop sistem koji ima mogućnosti isključivanja motora SUS još dok je automobil u pokretu pri brzini do 22 km/h.


Kada je riječ o performansama Audi S5 modela one su uprkos dizelskom pogonu zaista impresivne. Tajna velikog potencijala 3.0 TDI V6 motora krije se u činjenici da on najveći obrtni momenat od čak 700 Nm na raspolaganje stavlja u rasponu od 2.500 do 3.100 obrtaja, odnosno kada je to u suštini i najpotrebnije. Za ubrzanje od 0 do 100 km/h Coupe je potrebno 4,8 dok je Sportback 0,1 sekundu sporiji. Oba modela imaju elektronski limitiran maksimum od 250 km/h. Najbolje od svega je što je Audi uz nove dizelske S5 modele deklarisao prosječnu potrošnju od samo 6,2 litra. Njemački proizvođač je nove S5 modele već ponudio domaćim kupcima po početnoj cijeni od 65.300 eura, dok bi oni na sva ostala evropska i istočnoevopska tržišta trebali stići najkasnije do karaja ljeta.


NIŠTA BEZ QUATTRA
Za uzorne dimaničke mogućnosti osim snažnog 3.0 TDI V6 motora sa 347 KS i 700 Nm obrtnog momenta zaslužna je i kombinacija osmotepenog automatskog mjenjača i quattro pogona sa samoblokirajućim centralnim diferencijalom, koji u standardnom režimu vožnje obrtni moment između prednje i zadnje osovine raspodjeljuje u omjeru 40:60% u korist zadnje. Ukoliko dođe do proklizavanja, odnosno gubitka kontakta sa podlogom prednjih ili zadnjih točkova sistem je sposoban da u djeliću sekunde na prednju osovinu prenese do 70%, a na zadnju od 85% obrtnog momenta. U kombinaciji sa Quattro pogonom dolazi i sistem vektorske kontrole stabilnosti, koji pri brzim prolascima kroz krivine veoma precizno koči untrašnje točkove kako bi omogućio da se zadrži najviši mogući nivo upravljivosti i stabilnosti u vožnji. Po želji kupca moguće je doplatiti i sportski zadnji diferencijal, koji omogućava da se obrtni momenat dijeli i između zadnjih točkova. Na spisku opcija je i elektronska kontrola amortizera sa nekoliko režima rada.

Datum objave: 20/07/2019
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook