Naslovna > Automobili > Audi > Q3 > Sportski duh u SUV formatu
FOTO GALERIJA (21)

Audi RS Q3 i RS Q3 Sportback

Sportski duh u SUV formatu

Audi Q3 RS i Q3 RS Sportback najmoćnije su verzije kompaktnih Audijevih SUV modela, koji su na tržište stigli u toku 2019. godine. Oba modela pogoni 2,5-litarski petocilindarski motor sa 400 KS, kojeg smo već imali priliku da vidimo u Audijevom kupe modelu TT…

 

Glavna razlika između standardnog Q3 modela i njegove najnovije Sportback verzije je u dizajnu zadnjeg dijela vozila. Naime, Sportback ima 45 mm niži krov koji se prema nazad počinje spuštati već nakon B stuba formirajući tako prelijepu kupeovsku formu po uzoru na veće i raskošnije A5 i A7 Sportback modele. Sa ovom novom karoserijskom verzijom koja nije bila dostupna u prvoj generaciji Q3 modela Audi prvenstveno želi privući pažnju uglavnom mlađih kupaca, koji od SUV automobila osim uzorne udobnosti i off-road karaktera žele dobiti i dinamičan vanjski dizajn. Da je riječ o automobilima koji su razvijeni na istoj osnovi i čiji zadatak je prije svega da ponude uzornu funkcionalnost najbolje potvrđuje podatak da oba Audijeva kompaktna SUV modela imaju prtljažnik identične zapremine od 530 litara. Sa RS modelima svoja dva nova kompaktna SUV-a Audi ulazi u segment u kojem zapravo nema nijednog adekvatnog konkurenta. Kao jedan od potencijalnih po performansama nameće se Porsche Macan S, ali poređenje Q3 sa njim bilo bi neopravedno prije svega zbog velike dimenzijske razlike, jer je Macan gotovo 20 centimetara duži pa se samim tim svrstava u klasu više u kojoj Audi nastupa sa Q5 modelom. U odnosu na standardne verzije Audi Q3 i Q3 Sportback u RS izdanjima s vana nude značajno drugačiji, mišićaviji sportski dizajn. Kako bi se u kućišta točkova mogli smjestiti veći 20 ili opcionalni 21-inčni RS alu naplaci Audi je prednja krila proširio sa po 10 mm sa svake strane, a isto toliko širi je i trag točkova. Tradicionalna kontrastna maska hladnjaka u RS izdanju obojena je u boju karoserije, a njena sredina i prednji branik su dobili posebnu saćastu formu sa puno većim otvorima za dovod svježeg vazduha do motora i kočionog sistema. Zavisno od kombinacija boja i pojedinačnih želja kupaca prednji branik, pragovi, poklopci retrovizora i donji dio zadnjeg braniku mogu biti istaknuti sa svijetlim ili crnim lakiranim ukrasnim elementima. Q3 model na krovu ima i aluminijumske nosače, dok ih njegova kupe verzija nema. Dinamičan sportski dizajn skladno se završava na zadnjem dijelu sa po jednom ovalnom izduvnom cijevi u uglovima karoserije. Pogonsku osnovu RS verzija Q3 i Q3 Sportbacka čini jedan od najboljih Audijevih benzinskih motora. Riječ je o 2,5-litarskom petocilinadskom motoru sa laganim aluminijumskim blokom, koji je premijeru imao prošle godine u RS izdanju kompaktnog kupea TT. Podsjećamo da je prva generacija RS Q3 modela bila pokretana petocilindarskim benzinskim motorom čiji blok je bio izliven od željeza i koji je zahvaljujući novoj činjenici bio 18 kilograma teži, od novog koji ima i aluminijumske glave klipova, šuplju radilicu, te elektronski kontrolisanu pumpu rashladne tečnosti koja ne radi pri hladnim startovima te tako omogućava brže zagrijavanje motora na radnu temperature.

 

Novi motor ima na raspolaganju 400 KS i 480 Nm obrtnog momenta, što je dovoljno da se u kombinaciji sa Quattro pogonom na sve točkove i sedmostepenim automatskim mjenjačem od 0 do 100 km/h stigne za samo 4,5 sekundi i s lakoćom ubrza do elektronski ograničenih 250 km/h, odnosno opciono dostupnih 280 km/h. Kako bi se obuzdala velika snaga i dinamika sa kojom raspolažu najnoviji RS modeli Audi je pripremio i veoma moćan kočioni sistem. Standardno on uključuje samoventilirajuće perforirane diskove od lijevanog željeza promjera 375 mm na prednjoj i 310 mm na zadnjoj osovini, koji su kombinovani sa četveroklipnim čeljustima. Kao opcija nude se prednji karbon keramični diskovi promjera 380 mm sa fiksnim aluminijumskim kočionim čeljustima. Razlike između RS Q3 i Q3 Sportbacka nisu velike, ali definitivno postoje, a jedna od najvećih osim dizajna je i drugačija cjenovna politika prema kojoj je Q3 RS sa startnom osnovicom od 73.950 eura osjetno povoljniji od Q3 Sportbacka za kojeg će budući kupci morati da izbroje 79.050 eura. Oba modela već su dostupna za naručivanje, a prve isporuke se očekuju već početkom sljedeće godine. Petocilindarski motor smješten je poprečno, a Quattro pogon u RS izdanju nema centralni diferencijal, dok se snaga između osovina raspoređuje uz pomoć Audijevog multidisk sistema. Za ubrzanje od 0 do 100 km/h potrebno je samo 4,5 sekundi, dok je najveća brzina elektronski limitirana na 250, odnosno 280 km/h koliko se može dobiti fabričkim skidanjem blokade.

 

SPORTSKE SPECIFIČNOSTI

Specijalno podešeno sportsko vješanje koje nudi jači oslonac za oba automobila je 10 mm niže u poređenju sa standardnim verzijama. U ponudi je i opciono RS dinamičko vješanje sa elektronski podesivim amortizerima promjenjive tvrdoće. Vozaču se u ovoj kombinaciji na raspolaganje stavlja sedam različitih načina elektronskog podešavanja rada motora, mjenjača,  vješanja, upravljača i zvuka automobila sa standardnim: Confort, Auto, Dynamic, Efficiency i Individual i specijalnim sportskim RS1 i RS2 režimima rada. Zadnja dva režima mogu se odabrati kroz MMI multimedijalni sistem ili RS Mode tasterom na upravljaču.

 

RS ENTERIJER

U unutrašnjosti su najupečatljivija snažno profilisana RS Sport sjedišta koja imaju integrisani naslon za glavu i mogu se dobiti sa crvenim,plavim ili crnim dvostrukim ukarsnim šavovima. Tu je jedinstveno dizajnirani RS upravljač, koji je zatupljen sa donje strane. Upravljač je presvučen hrapavom alkantarom, a na njemu se nalazi i stilizovani RS logotip, koji u različitim varijacijama može da se nađe i na pragovima, sjedištima i patosnicama. Digitalni instrumenti dobili su posebnu sportsku RS grafiku. Obloge vrata I nasloni za ruke mogu biti tepacirani sa crvenom ili plavom alkantarom, a enetrijer se može ukrasiti i sa stilizovanim karbonskim, aluminijumskim ili klavir lakom ofarbanim detaljima.

Datum objave: 15/11/2019
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook