Naslovna > Automobili > Opel > Cascada > Sportski i glamurozan kabriolet srednje klase

Opel Cascada

Sportski i glamurozan kabriolet srednje klase

Vraćamo se najintenzivnijem doživljaju automobila: opuštena vožnja dok vam sunce nježno grije kožu; osjećaj zraka na ruci prilikom ubrzanja; naginjanje glave unatrag pogleda usmjerenog u neograničeno plavetnilo iznad vas – nebo. Sve su to trenutci koji se doživljavaju u Cascadi.

Cascada, Opelov novi kabriolet za cjelogodišnju upotrebu koji će biti predstavljen početkom 2013. profinjeni je četverosjed izdužene siluete s vrlo kvalitetnim mekim krovom. Ciljajući na sam vrh Opelove ponude, Cascada je kabriolet srednje klase koji nije velik samo dimenzijama (dužina: 4697 mm, širina: 1840 mm sa sklopljenim vanjskim retrovizorima), nego i svojim šarmom te vrhunskim tehnologijama i opremom u ponudi.

 

 

Nakon nekoliko generacija kompaktnih kabrioletskih izvedbi Kadetta i Astre, Opel se vraća starijoj tradiciji prestižnih i rijetkih kabrioleta srednje klase i mekog krova sa četiri sjedala iz pedesetih i šezdesetih – kakvi su bili Kapitän i Rekord – no u novom i osvježenom ruhu te s najboljim od modernih tehnologija. Cascada nudi pravo iskustvo vožnje zahvaljujući svojoj superčvrstoj karoseriji, HiPerStrut prednjem ovjesu i prilagodljivom sustavu amortizera FlexRide. Vozač i suvozač Cascade moći će uživati u osjećaju vožnje pod vedrim nebom zahvaljujući vrhunskom mekom krovu koji semože otvoriti za samo 17 sekundi pritiskom na dugme i to tijekom vožnje brzinama do 50 km/h. Električni predzatezači sigurnosnih pojaseva, ekskluzivne kožne presvlake Nappa i ventilirana ergonomska sjedala kao i cijeli niz nevidljivih sigurnosnih sustava čine vožnju u ovom automobilu opuštajućim i sigurnim iskustvom.

 

Thomas Sedran, dopredsjednikupravnog odbora tvrtke Adam Opel, izjavio je: „Segment srednje velikih kabrioleta okupiran je samo vrlo skupim modelima premium proizvođača. Cascadom Opel nudi sve uobičajenuopremu i vrhunsku kvalitetu kabrioleta srednje klase, ali po pristupačnoj cijeni. Cascada zaokružuje Opelov posljednji val ponude novih proizvoda: u 2012. i 2013. unaprijedili smo portfelj i ušli na posve nove segmente električnom Amperom, malim SUV-om Mokka i modernim gradskim ADAM-om, a sada je tu i srednje veliki kabriolet.“


Stav: čista elegancija mekog krova omogućuje pravo uživanje u vožnji pod vedrim nebom

Svojim robusnim stavom i elegancijom skulpturalnih oblika tipičnim za Opel, Cascadin dizajn odražava klasičnu i bezvremenu eleganciju nekadašnjih “grandes routières” (velikih limuzina) iz glamuroznijih vremena. Sa spuštenim krovom Cascada ima savršeno čist profil: iza strmo, a opet dražesno nagnutog A-nosača nema vidljivog pokrova sklopljenog platnenog krova ni vidljive zaštite protiv prevrtanja koji bi poremetilisiluetu. Ispod te čistoće, a radi dodavanja malo dramatičnosti, s donje strane karoserije nalazi se suptilna Opelova oštrica koja se odražava u gornjoj polovici u oštrom naboru koji se diže prema stražnjem dijelu i završava u zaobljenim stražnjim svjetlima. Lagano podignuta središnja linija naglašena je vodoravnom kromiranom prečkom koja se elegantno omata oko kokpita, profinjeno označavajući granicu između krova i karoserije.

„Većina kabrioleta izgleda dobro sa spuštenim krovom, no mnogi izgledaju nespretno kada je krov podignut. Zahvaljujući svojem visokokvalitetnom i aerodinamički čistom mekom krovu savršenog profila bez spojnih ploha, Opel Cascada ima besprijekoran oblik i s podignutim krovom“, rekao je Malcolm Ward, direktor dizajna eksterijera.

Ukusno oblikovan s naborima koji odaju dojam snage, poklopac motora nadvija se nad nešto produbljenu prednju masku s kromiranim detaljima. Svjetla za maglu nalaze se na dva elementa u obliku obrnute peraje morskog psa koje vizualno naglašavaju i uravnotežuju kromirani umetci. Svjetla za dnevnu vožnju u prednjim i stražnjim svjetlima, oba s LED tehnologijom, oblikovana su kao krila, što je tipično za Opel. Straga se nalaze LED svijetleći moduli koji su grupirani tako da daju snažan i oštar svjetlosni signal – značajku karakterističnu za automobile iz premium klase. Istaknuta kromirana prečka koja povezuje svjetla uvučena u poklopac prtljažnika protuteža su kromiranim ukrasima s prednje strane.

Za izradu mekog krova Cascade korišteni su materijali vrhunske kvalitete od dobavljača koji opskrbljuju najprestižnije kabriolete iz premium klase. Krov krasi vrhunska zvučna i termalna izolacija zahvaljujući posebnom sloju poliesterske tkanine između vanjskog sloja i unutrašnje podstave. Elektrohidraulički mehanizam koji otvara krov za samo 17 sekundi pri brzinama do 50 km/h aktivira se putem prekidača smještenog između prednjih sjedala, pa je po tome Cascada među najboljim modelima kabrioleta po brzini i lakoći funkcioniranja krova. Osim toga, daljinski upravljač za spuštanje i podizanje krova integriran u ključ dio je standardnog paketa opreme na svim modelima Cascade. Prilikom tržišnog predstavljanja meki će krov biti dostupan u tri boje, a one se mogu uskladiti s ponuđenih deset boja karoserije.

Uživanje: znalački napravljen kokpit nudi izvanrednu udobnost i funkcionalnost

""Kokpit Cascade nudi dojmljiv, skulpturalan a istovremeno sportski dizajn naglašen preciznim rukom izrađenim detaljima. Linije ploče s instrumentima u obliku krila na kojoj se nalaze pravi prošivi na mekim obgrljujućim površinama spajaju se s vratima, dinamično obgrljujući putnike na prednjim sjedalima. Posve nova bogato opremljena sjedala nude se u sedam elegantnih reljefnih tkanina i vrsta kože. Luksuzna ergonomska sjedala koja je certificirao AGR presvučena su mekom i finom kožom Nappa te se griju ili hlade uz pomoć sustava grijanja ili ventilacije: za vrućih sunčanih dana kroz rupice na perforiranoj koži uvlači se svjež zrak da bi putnicima na prednjim sjedalima bilo ugodnije. Njihova sigurnost nije u pitanju zahvaljujući električnom produživaču sigurnosnog pojasa koji približava pojas nadohvat ruke pomoću teleskopske ručice. Električni sustav Easy Entry (lak ulazak) znatno olakšava pristup stražnjem sjedalu i čini ga udobnim.Opel Cascada nudi pregršt prostora za pohranu i skladištenje što je neobično za kabriolet pa je njeno svakodnevno korištenje vrlo ugodno i tijekom cijele godine. Oko vozača smješteno je nekoliko korisnih i velikih pretinaca za pohranu: u vratima, u ploči s instrumentima i ispod nje te zahvaljujući električnoj parkirnoj kočnici, na središnjoj konzoli – upravo tamo gdje je prostor za pohranu najpotrebniji. Najmanji kapacitet prtljažnika s spuštenim krovom je 280 litara, dok se to povećava na 350 litara kada je meki krov zatvoren. Radi povećanja kapaciteta prtljažnika, primjerice za potrebe transporta iznimno dugih predmeta, Opel Cascada nudi sustav FlexFold koji omogućuje električno pomicanje i sklapanje naslona stražnjeg sjedala u omjeru 50:50, što je značajka koju kabrioleti s tvrdim krovom ne mogu ponuditi.

Izvrsnost: izvanredna čvrstoća karoserije u kombinaciji s vrhunskom tehnologijom podvozja

Čvrstoća karoserije ključan je kriterij kod vozila otvorena krova; ima velik utjecaj na njihovo ponašanje prilikom vožnje, preciznost upravljanja, akustiku, sigurnost i udobnost te odaje čist dojam njihove prave kvalitete. Opel Cascada pruža superiorni balans između čvrstoče na torziju i savijanje karoserije, a sve zahvaljujući značajnom broju mjera među kojima su impresivne ukrštene čelične šipkeispodvozila te ojačani bočni okviri vrata. U usporedbi s Opelovim kabrioletom prošle generacije, Astrom TwinTop, karoserija Cascade je 43% torzijski čvršća, a 10% čvršća na savijanje. Ovakva konstrukcija predstavlja dobru osnovu za ovjes i pridonosi znatnom smanjenju buke i vibracija.

Nova Opel Cascada srednje klase, jasno, ima impresivnije dimenzije od kompaktne Astre TwinTop iz 2006. godine. Međuosovinski je razmak 71 mm duži, trag prednjih kotača je 56 mm, a stražnjih 70 mm širi, što pridonosi boljem upravljanju i stabilnosti. Prednja osovina Cascade standardno dolazi s najboljim od Opelove tehnologije podvozja – sustav HiPerStrut koji je prvotno razvijen za Insigniju OPC. HiPerStrut (High Performance Strut) odvaja funkcije amortizacije i upravljanja te nudi najbolje držanje podloge i preciznost prilikom vožnje u zavojima kao i smanjeno proklizavanje i poboljšano trakciju u zavojima u svim uvjetima. Opel Cascada ima električno servo upravljač sa zubčastom letvom čiji  stupanj olakšavanja zakretanja volana ovisi o brzini kretanja. Da bi se dobio još izravniji osjećaj i preciznost upravljanja, elektromotor je montiran na letvu umjesto na dno upravljačkog stupa. FlexRide, Opelov integrirani prilagodljiv sustav kontrole podvozja, dostupan je, naravno,i u Cascadi. On poboljšava komfor vožnje, ali i preciznost upravljanja, te sigurnost jer se prilagođava voznoj situaciji, stilu vožnje i preferencijama vozača. Opel Cascada može biti opremljena kotačima veličine od 17 do 20 inča. Kočioni diskovi su veličine do 326 mm sprijeda i 325 mm straga.

Performanse: nova generacija 1.6 turbo benzinskog motora s izravnim ubrizgavanjem

S kabrioletom Opel Cascada bit će dostupna široka ponuda pogonskih sustava. Portfelj otvara 1.4 benzinski turbo motor  u kombinaciji s ručnim šesterostupanjskim mjenjačem, dostupan je u dvije verzije koje se razlikuju snagom –88 kW/120 KS i 103 kW/140 KS, obje s 220 Nm zahvaljujući funkciji overboosta. S dizelske strane tu je 2.0 CDTI sa 121 kW/165 KS koji dolazi s ručnim ili automatskim šesterostupanjskim mjenjačem. Taj motor s aktiviranim overboostom nudi maksimalni okretni moment od 380 Nm.

Vrh ponude pogonskih sustava za Cascadu bit će 1.6 SIDI Turbo ECOTEC benzinski motor. Ovaj srednje veliki agregat s izravnim ubrizgavanjem dio je posve nove generacije motora koja će biti predstavljena početkom 2013. godine te donosi vrlo miran rad, velik okretni moment i vrlo nisku potrošnju goriva. Snage je 125 kW/170 KS u rasponu od 1650 do 3200 okretaja u minuti te 280 Nm okretnog momenta zahvaljujući overboostu. Taj će motor biti dostupan s ručnim i automatskim šesterostupanjskim mjenjačem. Cascada dolazi s novimautomatskim mjenjačem sa šest stupnjeva s niskim trenjem opremljen je funkcijom Active Select koja omogućuje prelazak na ručno mijenjanje brzina radi sportskijeg iskustva vožnje.

Za Cascadu će kasnije biti predstavljene još snažnije verzije benzinskih i dizelskih motora.

Smirenost: profinjene tehnologije i sigurnosne oprema

Cascada spaja iskustvo vožnje pod vedrim nebom s najboljim Opelovim tehnologijama. Među njima su prilagodljiva prednja svjetla AFL+ s čak jedanaest automatskih funkcija, druga generacija prednje kamere Opel Eye s novim i unaprijeđenim funkcijama (poboljšano prepoznavanje prometnih znakova i upozorenje u slučaju napuštanja prometne trake, novi pokazatelj udaljenosti od vozila ispred te upozorenje o neminovnom frontalnom sudaru), stražnja kamera te napredni parkirni senzori koji olakšavaju izvedbu manevara prilikom parkiranja, upozorenje u slučaju ulaska drugog vozila u mrtvi kut temeljeno na ultrazvučnoj tehnologiji, ergonomska prednja sjedala, grijani upravljač te pomoć pri kretanju na uzbrdici.

Cascadina iznimno čvrsta putnička kabina uglavnom je konstruirana od čelika visoke čvrstoće da bi se osigurala najmanja moguća razina deformacije i najveći postotak preživljavanja u slučaju sudara. Vrata su ojačana dijagonalnim čeličnim šipkama ultravisoke čvrstoće te ojačanjima u području B-nosača. A-nosači koji drže prednje vjetrobransko staklo načinjeni su od prešanog čelika. U slučaju prevrtanja automatski se pirotehničkim sredstvima aktiviraju zaštitni lukovi visoke čvrstoće smješteni iza stražnjih sjedala. Ovakvi se skočni elementi aktiviraju i uslijed jačih udaraca – kada i zračni jastuci – da bi se vozilo pripremilo za moguće sekundarne udarce i eventualno prevrtanje. Oba prednja sjedala imaju dvosmjerne aktivne naslone za glavu i dvostruke predzatezače sigurnosnih pojaseva, koje imaju čak i stražnja sjedala.

Datum objave: 17/10/2012
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook