Naslovna > Automobili > Opel > Corsa > Sportsko tijelo, a radnička duša
FOTO GALERIJA (17)

Test – Opel Corsa 1.7 CDTi Enjoy Limited Edition

Sportsko tijelo, a radnička duša

Limitirana verzija Opel Corse nudi nesvakidašnji spoj atraktivnog dizajna i defanzivnog 1.7 CDTi agregata, u kojem nije lako probuditi sportski duh...

U samo dvije godine četvrta generacija Opel Corse bila je čak tri puta gost na našim testovima. Vozili smo modele sa 1.0 i 1.4-litarskim benzinskim motorom, a na šestomjesečnom maraton testu iskušali smo ekskluzivnu 52.000 KM vrijednu Corsu sa 1.7 CDTi agregatom i obiljem dodatne opreme. Na stazi Euroring u Mađarskoj oprobali smo se za upravljačem 192 KS jakog OPC modela, a nedavno smo imali priliku da testiramo i atraktivnu trovratnu verziju, sa specijalnim vizuelnim Limited Edition kitom i 1.7 CDTi agregatom. U izgledu Corse nema nepoznanica, a kroz njega se prepliću gotovo sva obilježja Opelovog dizajnerskog jezika, koji je u prvi plan došao sa novom Insigniom, jednim od najljepših automobila današnjice.

 

 

 

 

Ono što Corsu izdvaja od konkurencije svakako su velika prednja svjetla, sa kojima mali gradski automobil izgleda veoma lijepo i elegantno. Mekane linije otkrivaju i ciljane grupe kupaca - mlade ljude, djevojke, sredovječne žene i uopšte nezahtijevne, opuštene vozače. Iako izgledom predodređena za defanzivnije članove vozačke populacije, Corsa se ni u četvrtoj generaciji ne odriče sportskog duha, što najbolje potvrđuje trovratni testni model, dodatno naglašen atraktivnim Limited Edition vizuelnim paketom (doplata 3.234 KM, u Hrvatskoj), koji između ostalog uključuje aluminijumske crne naplatke 215/45 R17, crni krov, prednje, zadnje i bočne spojlere sa naljepnicama na pragovima.

 

 

 


Na privlačan dizajn nadovezala se bogato opremljena unutrašnjost. Testni automobil registrovan je u Hrvatskoj, na tržištu gdje je moguće kombinovati drugi paket opreme Enjoy  sa 1.7 CTDI agregatom. Zbog velikih bočnih vrata pristup prednjim sjedištima je puno lakši nego kod petovratnog modela, ali samo na parkinzima, koji nude dovoljno prostora za njihovo otvaranje. U suprotnom treba puno opreza da bi se lak na rubovima sačuvao od oštećenja. Bez obzira na gabarite, svaki vozač će lako pronaći idealan položaj, u čemu mu pomaže i po visini i dubini podesiv upravljač. Sportski profilisana sjedišta nude ugodan oslonac, a ugodna je i kombinacija platna i kože, u kojoj su izvedene presvlake. Instrument tabla identična je kao kod klasičnih modela, jednostavna i pregledna, ali ne i potpuna, jer ne nudi mjerač temperature motora. Od klasike odstupaju središnji greben obojen klavir lakom i bijeli obruči otvora ventilacije, ali i kožom presvučeni trokraki upravljač sa multimedijalnim komandama. Dinamičniji izgled trovrtanog modela danak ubire u komplikovanijem pristupu, solidno udobnoj zadnjoj klupi, iza koje se nalazi prtljažnik od 285 litara.

 

 

 

 


Gdje ima dima, ima i vatre, ali ne uvijek! Opelov 1.7 CDTi agregat teško opravdava deklarisanih 125 KS, a najveći krivac za to je najvjerovatnije turbopunjač, koji se ne budi sve dok kazaljka obrtomjera ne pređe 1.900/2.000 obrtaja. Utisak donekle popravlja odlučnije pritiskanje papučice gasa u startu, ali ni tada reakcija nije na nivou očekivanja, posebno ako se zna da konkurenti odavno ne znaju za pojam „turbo rupe“. Ipak, kad jednom uhvati daha i zavrti klipove iznad 2.000 obrtaja u minuti, 1.7 CDTi agregat se ponaša poput ostalih turbodizelaša. Vuče konstantno i silovito, ali sa čestim posezanjem za solidnim šestostepenim mjenjačem. Potraga za visokim obrtajima po pravilu donosi i veću prosječnu potrošnju, koja se na testu kretala oko 7,8 litara. S lakšom nogom prosjek pada na 6,5 litara, a najmanje što smo uspjeli zabilježiti u veoma laganom tempu je prosjek od šest litara. Potencijal agregata prati i solidno ogibljenje, zahvaljujući kojem se Corsa u najvećem broju situacija ponaša veoma neutralno. Na granici fizike vozaču u pomoć priskače doplatni ESP, koji osjetno oduzima pogonsku snagu i uravnotežuje automobil.

 

 

 

Za one koji vole ispitivati dinamičke maksimume Corsinog podvozja ostavljena je mogućnost isključivanja ESP-a. Sedamnaestinčni alu-naplaci iz Limited Edition serije veoma su atraktivni, ali ne i imuni na loše ceste. Ogrebotine i skupe popravke najlakše je izbjeći izborom broj manjih naplataka, zbog čega je ovaj dio atraktivnog vizuelnog kita i korigovan za bh. tržište. Opel Corsa 1.7 CDTi sa Enjoy paketom opreme i Limited Edition vizuelnim kitom specifičan je model, koji u Hrvatskoj gdje je automobil i registrovan košta 35.910 KM (s popustom od 3.974 KM). Od tog iznosa čak 8.281 KM odlazi na bogatu dodatnu opremu. U BiH trovratna Opel Corsa sa 1.7 CDTi agregatom i bogatijim paketom opreme Cosmo (Enjoy se ne nudi uz 1.7 CDTi agregat) košta 32.213 KM, dok Limited Edition kit nije u zvaničnoj ponudi. Na kraju treba reći da je testna Corsa idealan izbor za sve vozače, koji vole miris dizela u ekskluzivnom pakovanju, sa bogato opremljenom unutrašnjošću, a njena cijena je poštena mjera za tehnologiju koja je ugrađena. Za nešto više Opelovom mališanu nedostaje energičnosti i uglađenosti, koju testirani agregat i pored velike snage ne može da ponudi.

Datum objave: 17/06/2009
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook