volvo top 2
Naslovna > Automobili > Nissan > X-Trail > Sposobniji od očekivanja
FOTO GALERIJA (14)

Test - Nissan X-Trail 2.0 dCi SE

Sposobniji od očekivanja

Druga generacija X-Traila u kombinaciji sa „inteligentnim“ All Mode 4x4i pogonom, snažnim dvolitarskim dCi agregatom i srednjim paketom opreme SE, nudi puno više nego što većina kupaca očekuje od kompaktnog SUV-a

Nissan X-Trail jedan je od interesantnijih modela među kompaktnim SUV-ovima, koji se uprkos suzdržanom dizajnu za kratko vrijeme uspio probiti u sam vrh klase. Za razliku od konkurencije, koja je kupce privlačila „na prvu“, uglavnom dizajnom, X-Trail ih nije osvajao atraktivnošću, već svakodnevnom iskoristivošću, fleksibilnošću, naglašenim terenskim osobinama i na kraju možda ponajvažnijim adutom - kvalitetom. Druga generacija Nissana X-Trail svjetlo dana ugledala je prošle godine, odnosno šest godina nakon predstavljanja prve serije, a mi smo je bolje upoznali testiranjem 2.0-litarske dCi dizelske verzije sa srednjim SE paketom opreme. Već pri prvom susretu sa X-Trailom jasno je da Nissan nije želio eksperimentisati, niti odstupati od svoje dosadašnje dizajnerske filozofije. Da je X-Trail zaista nešto posebno u klasi, pokazuju brojne oštre ivice, koje tvore tipičnu terensku formu, finalizovanu bez mnogo pretenzija ka zadovoljavanju trenutnih šminkerskih trendova.

 

 

 

 

 

Dok će se prednji dio i prepoznatljiva bočna silueta sa međuosovinskim razmakom od 263 cantimetra svidjeti većini ljubitelja terenskih vozila, zadnji dio je predmet mnogih polemika. Kutijast i sa upadljivo masivnim D stubovima, ovaj dio X-Trailove 4630 mm dugačke karoserije upućuje na čiste gene klasičnih terenca, kojima su raskošna ponuda tovarnog prostora i njegova iskoristivost na prvom mjestu. Testirani SE model bio je specifičan i po masivnim aluminijumskim krovnim nosačima sa integrisanim reflektorima, te lakim naplacima promjera 17 cola, sa cestovnim All Season pneumaticima dimenzija 215/60. Sve ono što bi se moglo kuditi po pitanju vanjštine, svoje pozitivnosti pokazuje kada se vozač smjesti u nešto mekša sjedišta, odnosno za u svim pravcima podesivi multifunkcionalni upravljač. Drugačije rečeno, kockasta karoserija obezbjeđuje izvanrednu preglednost, dok dobro postavljeni retrovizori pružaju odličan pregled unazad, kompenzujući tako smanjenu vidljivost iznutra, uzrokovanu širokim D stubovima. Pozitivnosti Nissanovog SUV-a ovdje se ne završavaju, jer u interijeru prvo što se primjećuje je kvalitet ugrađenih materijala, te mnoštvo otvorenih i zatvorenih pretinaca, od kojih je samo onaj ispred suvozača zapremine od čak 15,7 litara.

 

OPREMA
Bogatoj opremi sa automatskom klimom, elektrifikovanim staklima, audio Mp3 sistemom sa Bluetooth konektorom, nema se šta zamjeriti i pored toga što čini tek sredinu ponude u X-Trail gami.



Naoružan „inteligentnim“ All Mode 4x4i pogonom na sve točkove, X-Trail je već pri savladavanju prvih kilometara demonstrirao da posjeduje gene veće braće Pathfindera i Patrola. Odlična usaglašenost motora i mjenjača, te izvanredno konfigurisano ogibljenje u kombinaciji prednja dvostruka poprečna ramena/zadnja multilink osovina, odlična su osnova za iskorištavanje svih pozitivnosti Nissanovog „inteligentnog“ AllMode 4x4i pogona. Za pogon je zadužen 2.0-litarski dCi common-rail dizelaš, koji pomoću turbo punjača sa varijabilnom geometrijom i hladnjakom vazduha, pri 4000 o/min razvija maksimalnih 150 KS. Najveći obrtni moment od 320 Nm raspoloživ je pri 2000 o/min, što u kombinaciji sa preciznim šestostepenim ručnim mjenjačem rezultuje dobrom elastičnošću, bez potrebe za čestim promjenama stepena prenosa.

 

PRTLJAŽNIK
U zadnjem dijelu do izražaja dolazi širina karoserije od 1.785 mm, zbog čega se na prostranu klupu sa podesivim naslonom mogu udobno smjestiti tri odrasle osobe. Kutijasta karoserija pokazuje prednosti i kada je riječ o ponudi prtljažnog prostora. Podnica sa dvostrukim dnom i praktičnom ladicom, te jednostavno preklapanje zadnje klupe osnovne 603 litre mogu povećati na čak 1.775 l, što je jedan od najboljih rezultata u klasi.

 

Cijelim sistemom se upravlja putem selektora na centralnom grebenu, koji nudi 2WD, Auto i 4WD Lock modove. Dok je u svakodnevnoj vožnji dovoljan pogon na prednje točkove, prebacivanjem u mod Auto uključuje se sistem koji „prepoznaje“ konfiguraciju podloge, te u skladu sa načinom vožnje distribuiše snagu na osovine. Za upuštanje u ozbiljnije terenske zadatke, za koje je X-Trail i te kako sposoban, što potvrđuje klirens od 200 mm, prilazni ugao od 28, te odlazni od 23 stepena, potrebno je selektor prebaciti u 4WD lock opciju. Sa ovakvim pogonom, te elektronskim pomagalima u obliku DDS sistema za pomoć pri savladavanju nizbrdice, te USS opcije za bezbjedan start na usponu, X-Trail zasigurno spada u jedan od najsposobnijih SUV-ova na tržištu, a u mnogim stvarima nadmašuje i pojedine deklarisane terence. Osim na terenu X-Trail oduševljava i na cesti, gdje sa 2.0-litarskim dCi agregatom stotku hvata za 11,1 sekundi i ne posustaje do maksimalnih 190 km/h, što je respektabilan rezultat za vozilo SUV klase. Dodamo li svemu snažne disk kočnice na svim točkovima, te prosječnu potrošnju od prihvatljivih 8,9 litara eurodizela, jesnije je zašto je model prve generacije samo u Evropi plasiran u količini od čak 275.000 jedinica.

Datum objave: 28/09/2008
Komentarišite ovaj članak


Stanje na putevima

Partneri

Auto Shop Magazin

TV Emisija ASM Plus

 

Facebook