Naslovna > Automobili > Ford > Focus > Spreman za razmaženu evropsku elitu
FOTO GALERIJA (32)

Ford Focus IV

Spreman za razmaženu evropsku elitu

Postoji li išta ljepše nego provesti nekoliko dana u jeku sezona na Azurnoj obali? Postoji! Kada u tih nekoliko dana ulicama u okolini Nice sjedite za upravljačem četvrte generacije Forda Focusa...

Naš boravak u okolini Nice desio se svega nekoliko dana nakon što je francuska fudbalska reprezentacija osvojila Svjetsko prvenstvo u Rusiji. Još uvijek se mogao osjetiti miris pobjede, ali i miris azurno plavog mora, koje zapljuskuje zlatne obale. Međutim, kako je nama fudbal tek sporedna, da ne kažemo nebitna stvar, a kristalnog mora imamo i u komšiluku, najdražim mirisom nam se činio miris noviteta spakovanih u novi Ford Focus. Već pri našem dolasku u Nicu četvrta generacija Focusa mnogo je obećavala. Odmah nam je bilo jasno da su čelnici Forda posegnuli za drastičnim promjenama kada su počeli razvoj četvrte generacije. Doduše, nekako su nas i naučili u posljednjih 20 godina od kako je Focus zamijenio Escorta da svakom novom generacijom unose toliko noviteta da se svaka istinski razlikuje od prethodne.

 


Na prvi pogled uočljivo je da su inženjeri pristupili istoj filozofiji kao i kod nove Fieste. Dakle, fokus u Focusu je čovjek i sve je njemu podređeno, od oblika vozila, prostranosti, savremene tehnologije do individualizacije. Tako je Ford novog Focusa odlučio ponuditi u dvije verzije: hatchback i vagon, sa čak četiri stilski različita nivoa opreme: ulazni Titanium, prestižni Vignale, sportski ST line i potpuno novi Active čiji je zadatak da glumi off-roadera zbog plastičnih dodataka na karoseriji, tri centimetra većeg klirensa, te povišene pozicije sjedenja. Iako u osnovi svi modeli raspolažu jednakim dizajnerskim jezikom, oštrijim prednjim dijelom, podignutim stop svjetlima i dinamičnijom formom, ipak svaki paket opreme podrazumijeva različit oblik branika, maske hladnjaka, usisnika vazduha, zadnjeg difuzora i krovnog spojlera na vrhu poklopca prtljažnika.

 


Ulaskom u kabinu otkriva se jedan potpuno novi svijet. U poređenju sa prethodnom generacijom osjetna je veća prostranost. Razlog tome je duži međuosovinski razmak za čak 53 milimetra koja su mudro iskorištena u predjelu nogu putnika na zadnjoj klupi. Iako većina velikih svjetskih igrača u posljednje vrijeme pribjegava digitalizaciji kabine ispred vozača nema digitalnih instrumenata, osim centralnog TFT ekrana i „head up“ displeja. Međutim, dizajn instrument klastera u kombinaciji sa bijelim tonom pozadinskog svjetla simulira izgled digitalnih tabli. Cijela armaturna ploča je izmijenjena, mnogo je ravnija, stilski dotjeranija sa estetskim lajsnama, a na vrhu centralne konzole više nema utopljenog ekrana multimedije osjetljivog na dodir, već on sada izrasta jednako kao i kod Fieste.Naša novinarska ekipa u Nici imala je priliku isprobati 1,5-litarske agregate, odnosno novog člana EcoBoost porodice, koji je nama zbog toga bio i najinteresantniji, te dorađenu dizelsku jedinicu od 120 konja. Benzinac je očekivano agliniji i razdraganiji. Uparen je sa novom generacijom osam brzinskog automatika čija je ručica na centralnoj konzoli zamijenjena rotacionim komandnim kolom. Glavna odlika mjenjača je da s lakoćom prebacuje stepene prenosa, praktično nečujno i neprimjetno, bez trzanja čak i pri naglim pritiscima papučice gasa. U ovoj pogonskoj kombinaciji mjenjač je raspolagao i opcionim „mode“ selektorom sa pet ponuđenih režima vožnje, koji kod dizelaša ima dva manje, ali to ga ne čini ništa manje tačnim i tečnim. Jedini ugođaj u ovoj drugoj opciji pomalo kvari standardno brundanje dizelaša pod većim opterećenjem u „sport“ režimu vožnje.


Ako je Fordova stara boljka položaj „A“ stuba, koji i kod novog Focusa često zagradi vidno polje, onda su stare prednosti upravljivost, udobnost i dinamika. To se ponajviše može zahvaliti multilink zadnjem vješanju, a za vrijeme našeg boravka u Nici bili smo u prilici isprobati i opciono adaptivno vješanje na Vignale verzijama Focusa, zbog čega jednostavno plove kao mnogo veće poslovne limuzine. Ključni noviteti kod Focusa bazirani su na elektroniku i sisteme asistencije. Naravno, prva na udaru su adaptivna LED svjetla. Njihov zadatak je da prate saobraćajno okruženje i u skladu sa njim do perfekcije osvjetljavaju put u noćnim uslovima vožnje. Da ni po danu ni po noći ništa ne promakne Focusu pobrinuće se arsenal kamera i senzora na osnovu čijih kalkulacija rade adaptivni tempomat, sistem samostalnog kočenja u slučaju nužde, sistem održavanja linije kretanja, nadzora mrtvog ugla, pa čak i sistem samostalnog parkinga bez ikakve intervencije vozača.  Naravno, to su elementi serijske opreme samo onih najskupljih modela, kakve smo mi imali na pretprodukcijsom testiranju, mada prema najavama čelnika Forda ne bi trebalo biti mnogo odstupanja po pitanju sigurnosnih sistema jer se ponosno diče činjenicom da je novi Focus pokupio svih pet zvjezdica na Euro NCAP sigornosnom testu. Četvrta genracija Focusa za evropsko tržište se proizvodi u njemačkom Saarlouisu, a za najpovoljniji akcijski model treba izdvojiti 15.990 eura. Cijene za bh. tržište biće poznate neposredno prije zvaničnog početka prodaje novog modela.

Pogon
Pogonsku gamu čini široka paleta agregata. Bazni je i dalje višestruko nagrađivani jednolitarski EcoBoost benzinac sa 85 KS, koji je ovoga puta pretprio blaga unapređenja, ali je u osnovi ostao isti. Listu benzinaca nastavlja 1,5-litarski EcoBoost sa 150 konja, dok sam vrh benzinske ponude za sada čini 1,5-litarski turbo benzinac sa 182 KS. Što se tiče dizelaša tu je unaprijeđeni 1.5 EcoBlue i nova agregatska jedinica od dva litra zapremine. Manji, od kojeg se očekuje da bude jedan od nosilaca prodaje, dostupan je u dvije verzije, sa 95 i 120 KS, dok je veći za sada potvrđen samo u jednoj sa 150 KS. Za prenos snage zadužena je posljednja generacija mjenjača. Ljubitelji manuelaca moći će uživati u kompaktnom šestostepenom mjenjaču lake konstrukcije, a koji se može upariti sa svim ponuđenim agregatima i svim nivoima snage. S druge strane, za ugodnu vožnju bez papučice kvačila namijenjen je novorazvijeni osmostepeni automatik sa dvostrukim kvačilom, bez klasične ručice na centralnoj konzoli, već sa novim rotacionim komandnim modulom. Automatik će raspolagati i „mode selectorom“ koji će serijski nuditi tri, dok će opciono nuditi pet režima vožnje.
 

Datum objave: 27/10/2018
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook