Naslovna > Automobili > Renault > Megane > Spreman za tron
FOTO GALERIJA (15)

Vozili smo - Renault Megane III

Spreman za tron

Novi motori, bolji ukupni kvalitet, odličan dizajn berline, a posebno kupe modela u kombinaciji sa odličnim voznim osobinama jaki su aduti sa kojima Megane napada vrh kompaktne klase...

Istinski frankofili i obožavaoci francuskih automobila, koji od davnina važe za najudobnije, imaju razloga da sa širokim osmijehom na licu dočekaju i novu generaciju Meganea. Novi model je veći, ljepši, bolji.... Nakon pet godina uspješne proizvodnje, Renault Megane druge generacije odlazi u zasluženu penziju, a mijenja ga treća i u svakom pogledu naprednija generacija. Koliko je dobar i kakve sve novotarije donosi Megane III, imali smo priliku vidjeti na prezentaciji održanoj u glavnom gradu Španije, Madridu. Sa dizajnerske strane, treća generacija je potpuna suprotnost prethodniku, koji je u javnosti izazvao mnoge polemike, posebno zahvaljujući zadnjem kraju, takozvanom „pačijem repu“. Oble i čiste linije bez oštrih lomova karoserije u mnogome su umjerenije složene, te će privući i one manje željne avangardnog izgleda, prethodne generacije.

 

 

 

 

Novi Renault Megane predstavlja kompromis između komfornog i dinamičnog automobila te na taj način spaja ono šta mnogim proizvođačima automobila ne polazi za rukom. On se jako dobro vozi na dugim pravcima, ali i u oštrim krivinama, u šta smo se uvjerili na zavojitim cestama oko Madrida. Novi Renault Megane se nudi u dvije verzije, kao petovratna berlina i trovratni sportski kupe. Poseban utisak u Madridu je ostavio kupe model sa sportskim vješanjem i novim turbobenzincem, zajedničkim proizvodom Renaultovih i Nissanovih inženjera. Ovaj agregat zapremine dvije litre uz pomoć turbo punjača razvija čitavih 180 KS, uz obrtni moment od 300 Nm. Osim toga on nudi i izvrstan omjer između prihvatljive potrošnje i sportskih performansi. Sportska nota posebno je naglašena spuštenom karoserijom sa tvrđim vješanjem, 17-inčnim felgama te dizajnerskim elementima, rezervisanim samo za kupe varijantu. U odnosu na njega, petovratni model predstavlja očekivano umjereniju verziju. Takođe, ove dvije varijante imaju malo dodatnih tačaka po pitanju izgleda karoserije. Poklopac motora, prednji blatobrani i prednje svjetlosne grupe su zajednički elementi, koji se nalaze na oba modela. Ostali elementi se u mnogome razlikuju. Dizelsku izvedbu, koju smo imali priliku isprobati u petovratnom modelu, pogonio je agregat zapremine 1.9 litara sa 130 KS. Niska potrošnja, kultivisan rad motora ukomponovan sa izvrsnom udobnošću kratak je rezime ove izvedbe.

 

 

 

Unutrašnjost je kvalitetnija i komfornija u odnosu na prethodnu generaciju Meganea, što bi, prema mišljenju Renaultovih stručnjaka, trebao biti jedan od važnijih aduta novog modela. Instrument tabla prožeta je mekanim materijalima i ostavlja utisak kvalitetnog i izdržljivog. Sve je na svom mjestu, bez ijednog suvišnog detalja. Mnogi pretinci sa domišljatim idejama povećavaju varijabilnost unutrašnjosti. Posebno nam se svidio izgled instrument table, koja kombinuje analogni obrtomjer te digitalni pokazivač brzine. Primjetno je i povećanje mjesta za putnike, kako na prednjoj tako i na zadnjoj klupi. To je rezultat povećanja ukupne dužine, koja sada iznosi 4,30 metara. Povećan je i kapacitet prtljažnika, pa on može da primi 405 litara kod limuzine, odnosno 377 litara kod kupea. U ponudi se očekuje i pet agregata, dva benzinska, te tri dizelska. Već početkom sljedeće godine paleta motora biće proširena, te će se na taj način udovoljiti različitim ukusima kupaca.

 

 

 

Baznu opremu činiće elementi kao što su ABS, BAS, prednji i bočni zračni jastuci, zračne zavjese, ISOFIX adapteri za dječije sjedalice, putni računar, klima uređaj... Prodaja novog modela startovala je krajem novembra, a početak prodaje kupe verzije najavljen je za februar 2009. Zbog novih carinskih propisa, koji će važiti od nove godine, Renault je objavio cijene novog Meganea bez ikakvih davanja. Tako bazni model pokretan 1.6-litarskim benzinskim motorom košta 22.864 KM (bez dažbina i transportnih troškova), što je na nivou prethodne generacije. Novi Megane opasno prijeti da preuzme primat kompaktne klase i ugrozi, do sad nesavladivog Golfa. Da li će mu to poći za rukom, ostaje da se vidi. Jedno je sigurno, ovaj Francuz ima štošta da ponudi i pokaže na veoma šarolikom tržištu segmenta kompaktnih automobila. 

Datum objave: 05/01/2009
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook