Naslovna > Automobili > Ferrari > 812 > Stara škola u novom ruhu
FOTO GALERIJA (11)

Ferrari 812 GTS

Stara škola u novom ruhu

Najnoviji kabriolet u Ferrarijevoj gami pogonjen je V12 atmosferskim motorom sa 799 KS, koji ga od 0 do 100 km/h „ispucava“ za samo tri sekunde…

 

Italijanski Ferrari ove godine je na sajmu automobila u Frankfurtu predstavio dva veoma zanimljiva kabrioleta. Prvi je F8 Spider, a drugi je junak ove priče model 812 GTS, koji je tehnološki zasnovan na 812 Superfast kupeu iz kojeg je i izveden. Dizajnerski je riječ o gotovo identičnim automobilima koji se jedino razlikuju po obliku i konstrukciji krova, koji je kod novog GTS-a dvodijelne, električno sklopive koncepcije. Za njegovo smještanje iza leđa vozača i suvozača bilo je neophodno napraviti i određene konstrukcijske prepravke poklopca prtljažnika. I on kao i sam krovni mehanizam kod GTS-a dolazi sa električno pokretanim mehanizmom, koji omogućava da se čitava operacija sklapanja i  rasklapanja obavi za samo 14 sekundi do brzine od 45 km/h, nakon samo jednog pritiska na taster u kabini ili na daljinskom ključu automobila. Dizajn 4,69 metara dugačkog 812 GTS-a uveliko je definisan položajem motora, koji se za razliku od svih ostalih Ferrarijevih aktuelnih modela ne nalazi iza vozača već ispred njega. Linija 812 specifična je po mnogo čemu, a najviše po 12-cilindarskom atmosferskom motoru čija ugradnja je uslovljena činjenicom da automobil mora imati veoma dugačak poklopac motora. Dizajneri i konstruktori Ferrarija su iskoristili ovaj parametar da naprave nešto duži prednji prevjes i maksimalno povećaju razmak između prednjeg točka i vrata, što je omogućilo kreiranje jedinstvene bočne siluete. Prednji dio je zadržao prepoznatljivu Ferrarijevu formu sa velikim mrežastim usisnikom vazduha na sredini i agresivnim LED svijetlima sa strana. Između njih je smješten karakteristični logotip italijanskog proizvođača sa propetim konjićem, kojeg nalazimo i na bočnim krilima, poklopcima točkova i zadnjem dijelu karakterističnom po stilizovanim duplim okruglim LED svjetlima i duplim okruglim izduvnim otvorima. Lijep detalj s vana predstavljaju i destokraki alu naplaci iza kojih se naziru stilizovana žuta kočiona kliješta. 

 

Ferrari je i sa enterijerom želio naglasiti da je riječ o automobilu koji u prvi plan stavlja klasične vrijednosti marke. Centralno mjesto na instrument tabli pripalo je velikom analognom obrtomjeru sa žutom podlogom, dok su sa strana ubačena dva digitalna info ekrana. Da je stvoren za istinsko uživanje u vožnji 812 GTS pokazuje i potpunim odsustvom sveprisutne multimedije i na dodir osjetljivih ekrana, odnosno zadržavanjem klasičnih taster, prekidača i potenciometara. U sportskom duhu oblikovan je i trokraki upravljač na kojem se nalazi i čuveni Manettino prekidač sa pet ponuđenih opcija: Wet, Sport, Race, CT Off i ESC Off. Zapremina prtljažnika iznosi 210 litara, dok je najveća brzina elektronski limitirana na 340 km/h. Prvi modeli 812 GTS trebalo bi da kupcima budu isporučeni do polovine sljedeće godine do kada će se znati i više detalja o početnoj cijeni ovog model, koji će sigurno biti skuplji od Ferarrija 812 Superfast za kojeg treba izdvojiti 282.934 eura.


POGON
Pogonsku osnovu čini tradicionalni 6,5-litarski atmosferski V12 motor, koji raspolaže sa 799 KS. Motor nema nikakvih hibridnih dodataka, koji se danas koriste kod mnogih ostalih Ferrarijevih modela za povećanje snage i ekonomičnosti. Za prenos njegovog raskošnog pogonskog potencijala koji se mjeri i sa 718 Nm obrtnog momenta do zadnjih točkova zadužen je sedmostepeni automatski mjenjač. Od 0 do 100 km/h 812 GTS stiže za tri sekunde dok je njegov brzinski maksimum na 340 km/h. Kao i Superfat i GTS ima upravljanje na sva četiri točka i Ferrarijev specijalni sistem za održavanje stabilnosti u vožnji - Ferrari Side Slip Control, koji omogućava kontrolisano proklizavanje i prolaske kroz krivine pod određenim uglom. Zbog 75 kilograma veće mase u odnosu na Superfast model GTS je dobio i drugačije podešeno zadnje vješanje sa amortizerima podesive tvrdoće.

 

Datum objave: 15/11/2019
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook