Naslovna > Automobili > Nissan > Qashqai > Staro ruho, nove mogućnosti
FOTO GALERIJA (26)

TEST – Nissan Qashqai 1.6 dCi Acenta

Staro ruho, nove mogućnosti

Nissan je sa modelom Qashqai odavno napravio odličan posao, a nedavno su ga osvježili i potpuno novim 1.6-litarskim dizelskim agregatom koji je ovom automobilu dao nove mogućnosti.

Automobili danas često doživljavaju optička osvježenja, pa svakodnevno možemo pročitati ili čuti o novim „facelift“ modelima, koji su u suštini isti kao i stari samo sa novim odbojnicima i redizajniranim svjetlosnim sekcijama najčešće. Sve ostalo ostaje isto. Međutim, ponekad se desi da neki model bude osvježen određenim tehničkim unapređenjima , što je svakako veća poslastica za sve ljubitelje automobila. Upravo se to desilo Nissanovom Qashqaiju, koji je ove godine na tržište stigao sa posve novim 1.6 litarskim agregatom opremljenim sa Start/Stop sistemom kojeg smo testirali opremljenim bogatim paketom opreme Acenta.

 

Nissan Qashqai svoj uspjeh duguje odličnom tržišnom proboju još prije šest godina, kada je popularni crossover osvojio svijet. Uslijedili su blagi optički redizajni, a početkom prošle godine trebao se pojaviti i model opremljen 1.6-litarskim dCi agregatom, no sve je prolongirano zbog zemljotresa u Japanu zbog čega su kasnile isporuke Start/Stop sistema od dobavljača. Stabilizacijom proizvodnje Japanci su krajem prošle godine predstavili Qashqai sa 1.6-litarskim dizelašem, koji je dostupan i na našem tržištu.

 


""Koliko god Qashqai izgleda lijepo izvana, isto se to prenosi u unutrašnjost, koja nam je ponudila pravi komfor i udobnost zahvaljujući odličnim sjedištima koja su za vozača bila opremljena i lumbalnom potporom. Da se rashladimo u ljetnim vrelinima omogućila nam je dvoozonska automatska klima, kojoj su bez sumnje pomagali panaromaski krov sa UV zaštitom i zatamnjena zadnja stakla, koja dokazano imaju efekat održavanja temparuture u kabini.  Jedan mali detalj u unutrašnjost je uveo i malo sportskog šmeka, a riječ je o alu papučicama, koje dolaze u dodatnom paketu Design zajedno s panoramskim krovom, zatamnjenim zadnjim staklima i krovnim nosačima, a sve to košta 2.000 KM. Upravljač i raspored funkcija u unutrašnjosti su tipični za Nissan, sve je lijepo složeno, a da bi sve bilo savršeno, Nissan bi za neki budući model više pažnje mogao posvetiti plastikama i završnoj obradi, koja je stepenicu ispod sveukupnog nastupa ovog odličnog automobila.
Ono zbog čega smo na testu imali ovaj model, jeste njegov novi 1.6-litarski dizelski agregat koji razvija 130 KS. Prije samog preuzimanja automobila, znali smo da ovaj agregat treba zamijeniti 2.0-litarski dizelaš, koji je još uvijek u ponudi, te da je za razvoj ovog motora utrošeno više od 200 miliona eura.

 

 

 

""Međuubrzanja su odlična i agregat dopušta snažna ubrzanja na većim brzinama bez prebacivanja mjenjača u niži stepen prenosa. U nekim situacijama nam se učinilo da je 1.6-litarski dCi potentniji od većeg 2.0-litarskog agregata, što praktično nismo mogli provjeriti, ali smo pronašli Nissanov službeni podatak da manji agregat ima bolja ubrzanja od 50-80 km/h u odnosu na „dvolitraš“. Osim što „bolje ide“ u odnosu na motor koji mjenja, 1.6-litarski agregat u Qashkai-u izuzetno malo troši. Na našem testu u oštroj i dinamičnoj vožnji, u kojoj smo uživali zahvaljujući potentnosti agregata, na displeju se očitovala potrošnja od samo 5,9 litara goriva. Da smo pazili na način vožnje, te da smo vozili više van grada, ova potrošnja bi se definitinvno još više smanjila. Tome svakako doprinosi i Start/Stop sistem zahvaljujući kojem se na displeju ispisivalo koliko smo grama Co2 uštedili. Nakon pet dana vožnje Start/Stop sistem je atmosferu sačuvao od 1,5 kg Co2, koliko je pokazivao displej.

 

Da zaključimo: Qashqai se odavno dokazao kao izvrstan izbor čemu svjedoče brojke o prodaji, a novi 1.6-litarski dizelski agregat dodatni je vjetar u leđa ovom modelu. Tome treba dodati i cijenu od 42.400 KM koliko košta naš testni model sa paketom opreme Acenta  koji će zadovoljiti i najviše kriterije vozača.
 

Datum objave: 22/09/2012
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook