volvo top 1
Naslovna > Automobili > Ford > Focus > Štediša
FOTO GALERIJA (11)

Test - Ford Focus Econetic 1.6 TDCi

Štediša

Najštedljivija verzija Focusa sa 1.6-litarskim agregatom u prosjeku troši ispod pet litara dizela i emituje samo 104 grama CO2 na stotinu kilometara. Odlični rezultati postignuti su bez uštede na komforu i dinamici vožnje i uz minimalne troškove, pa je i cijena povoljnija od očekivanja...

Posljednja generacija Focusa, ali i njen uspješni prethodnik, najzaslužniji su za puno bolji rejting, koji Ford uživa na Starom kontinentu. Odlične vozne karakteristike, kvalitetna izrada, moderni motori i dinamično podvozje, te velika vrijednost dobijena za uloženi novac, samo su neki od elemenata zbog kojih je Focus jedan od popularnijih kompaktnih automobila u Evropi. Ipak, vremena se mijenjaju i ove karakteristike više nisu dovoljne za ubjedljive tržišne rezultate. Mnogi proizvođači, pa tako i Ford, ubrzano razvijaju nove tehnologije sa kojima će njihova vozila biti još ekonomičnija, čistija, te izrađena od sirovina, koje će se, po isteku radnog vijeka vozila, u potpunosti moći reciklirati.

 

 

 

 

 

Focus Econetic 1.6 TDCi nastao je po najjednostavnijem receptu, na osnovi klasičnog modela, koji je jednostavnim zahvatima preobraćen u superekonomičan i ekološki orijentisan velikoserijski automobil. Uzmemo li u obzir konkurenciju, jasno je da za pogon svi koriste uglavnom električnu energiju ukomponovanu sa benzinskim agregatima. Razvoj ovakvih automobila puno košta, a često se ne postižu rezultati koji su zacrtani. Za razliku od njih, Ford trenutno koristi najjednostavniji recept, koji sa druge strane ostvaruje odlične rezultate. Izgledom se Ford Focus Econetic minimalno razlikuje od svog klasičnog modela, odnosno niži je na prednjoj za 10 i zadnjoj osovini za osam mm, čime je postignut i odličan koeficijent otpora vazduha od samo 0,31Cx. Da bi se postigli što bolji rezultati po pitanju potrošnje goriva i emisija CO2 gasova, Focus Econetic standardno dolazi sa novom generacijom Michelin Energy Saver pneumatika, sa niskim otporom kotrljanja. Iako u testnom modelu nismo imali Start/stop sistem, on se opciono može dobiti uz ovaj model, čime se potrošnja goriva i emisija štetnih izduvnih gasove redukuju na najnižu moguću mjeru.

 

 

 

Ford u Econetic Focusu koristi već u osnovi veoma čisti 1.6-litarski TDCi agregat, opremljen common-rail tehnologijom ubrizgavanja goriva i turbo punjačem na izduvne gasove. Razvijen u saradnji sa PSA koncernom, ovaj uglađeni četverocilindraš sa 109 KS i 240, odnosno 260 Nm obrtnog momenta u overboost režimu, u Econetic verziji dolazi sa DPF filterom čađi, zbog čega svaki kilometar u atmosferu emituje samo 104 grama CO2, a sa opcionim Start/stop sistemom ova vrijednost pada na veoma niskih 99 grama. Ove rezultate treba pripisati i petostepenom ručnom mjenjaču, kod kojeg su četvrti i peti stepen dodatno produženi.

 

 

 

Uglađeni turbodizelaš oduševio nas je po ko zna koji put, jer svojim vučnim osobinama odlično skriva malu zapreminu. Svih 109 KS osjećaju se u svakom trenutku, a produženi četvrti i peti stepen prenosa savršeno mu odgovaraju. Naime, uz minimalnu buku u unutrašnjosti moguće je održavati visoke brzinske prosjeke, a sve uz veoma nisku prosječnu potrošnu goriva, koja je na našem testu iznosila 4,8 litara eurodizela. Sa lakšom nogom na papučici gasa potrošnju je na otvorenom putu moguće spustiti i na četiri litre, što je i više nego izvanredan rezultat. U pogledu vožnje, teško je povjerovati da je Ford Focus Econetic borac protiv zagađenja životne sredine, odnosno da je orijentisan u prvom redu na ekologiju i ekonomičnost. Dinamika vožnje je  iznad očekivanja, a držanje podloge uzorno, ali je zbog guma sa niskim otporom kotrljanja ipak za nijansu slabije od standardnog modela.

 

 

 

Enterijer je u potpunosti identičan klasičnim verzijama, sa elementima opreme koji će zadovoljiti većinu današnjih vozača. Iz kožom opšivenog potpuno podesivog četvorokrakog upravljača sa integrisanim komandama tempomata, smješteni su prepoznatljivi analogno-digitalni instrumenti, dok je centralni greben ukrašen umecima u boji aluminijuma, te komandama dvozonske automatske klimatizacije i Sony audio CD MP3 sistema sa osam zvučnika, koji se dobija uz dodatni Anniversary SX paket opreme. Zahvaljujući izdašnom podešavanju upravljača i udobnih prednjih sjedišta, adekvatnu poziciju za vožnju lako će zauzeti i iznatprosječno visoki vozači, a čak i tada iza njih će biti dovoljno mjesta za koljena putnika na zadnjoj klupi. Ukupni pozitivni utisak postignut je i finim aluminijumskim aplikacijama, ali i ugodno mekanom guma-plastikom, od koje je izrađena instrument tabla. Što se tiče nedostataka, izdvajamo pri dnevnom svjetlu slabu vidljivost displeja na audio-uređaju i ručicu mjenjača postavljenu preblizu centralnog grebena.

 

 

Zanimljivi Econetic paket sa dodatnom Anniversary SX opcijom donosi potpuni set vazdušnih jastuka, elektrifikovana stakla i retrovizore sa pokazivačima pravca, putni kompjuter, te mnoštvom ostalih detalja. Od jačih aduta Focusa vrijedi izdvojiti i dovoljno prostrani prtljažni prostor, čija se zapremina od osnovnih 396 litara uobičajenim preklapanjem zadnje klupe može povećati na 1.258 litara. Ford Focus Econetic 1.6 TDCi predstavlja pravi primjer kako klasičan automobil uz relativno male modifikacije može biti veoma efikasan, odnosno prijateljski raspoložen ka životnoj sredini i vlasnikovom džepu. U ovom slučaju ono najbolje ostavili smo za kraj, a riječ je o cijeni, koja je, uzmemo li u obzir štedljivost ovog automobila i više nego zanimljiva. Do 100 km/h Focus Econetic stiže za 11,1 sekundu, a maksimalne brzina mu je 189 km/h. 

Datum objave: 23/03/2010
Komentarišite ovaj članak


Stanje na putevima

Partneri

Auto Shop Magazin

TV Emisija ASM Plus

 

Facebook