Naslovna > Komercijalna vozila > Štedljiva tehnologija
FOTO GALERIJA (3)

Renault Optifuel

Štedljiva tehnologija

Renautova Optifuel tehnologija zasnovana je na sinergiji tehnoloških dostignuća i čovjeka, koji treningom i svakodnevnom edukacijom dolazi do saznanja neophodnih za ostvarivanje ušteda u vožnji...

S ciljem smanjenja potrošnje, a samim tim i smanjenja troškova transporta, ali i zagađenja životne sredine Renault Truck se okrenuo razvoju “štedljivih” tehnologija. Najpoznatiji sistem, koji je do sada dao i najbolje rezultate, je Optifuel program, koji je uspio da trajno smanji potrošnju na DXi11 Euro 5 motorima s novim izlaznim snagama od 380, 430 i 460 KS. Ovaj program u suštini je zasnovan na sinergiji elektronike i vozača, koji na osnovu podataka dobijenih putem informacionog sistem uvijek može da odabere preporučeni način vožnje, koja će mu omogućiti najmanju moguću potrošnju goriva. U tu svrhu Renault je razvio poseban Optidriver+ automatski mjenjač, koji je po svojim karakteristikama korak do fenomenalnog Volvo i-shifta. Prenosni odnosi u ovom mjenjaču su blago produženi, da bi se motor maksimalno rasteretio i da se ne bi mogao brzo dovesti u područje vršnog opterećenja. Ovaj sistem biranja brzina omogućava uštedu u potrošnji od 4 do 7 odsto.

 

 

 

Drugi bitan elemenat za štedljivu vožnju je obuka vozača, kojem se u realnim uslovima uz pomoć Renaultovih instruktora skreće pažnja na situacije u kojim griješi. Svaki vozač se tokom treninga upućuje u načine ispravnog korištenja ugrađene tehnike, ali i na potrebu odabira najekonomičnijeg načina vožnje, koji donosi uštede u transportu robe i usluga, ali i smanjuje zagađenje životne sredine. Treći segmenti Otifuel programa je Optifuel-Infomax dijagnostički alat, koji omogućava da se nakon vožnje putem prenosnog računara sagleda kretanje svih parametara bitnih za vožnju i da se odrede segmenti u kojima bi se mogla ostvariti ušteda. Dosadašnja istraživanja Optifuel-Infomax sistema su pokazala da je njegovom svakodnevnom primjenom moguće uštedjeti i do 15 odsto. Svi kamioni opremljeni Optifuel tehnologijom dobili su najnovije Michelinove Saver Green pneumatike sa malim otporom pri kotrljanju.

 

 

KAMION LABORATORIJA
U potrazi za tehnologijama koje će omogućiti uštedu goriva Renault je na osnovu modela Premium napravio prototip nazvan Optifuel Lab, koji je uz pomoć adekvatnih aerodinamičkih i tehničkih rješenja omogućio smanjivanje prosječne potrošnje 450 Dxi agregata za čak 13 odsto. Za potrebe testa kabina kamiona izvučena je 30 cm naprijed, dok je krov podignut do nivoa prikolice uz pomoć velikog spojlera. Navedene prepravke nisu bile usklađene sa postojećim propisima koji se primjenjuju u kamionskoj industriji, te zbog toga nisu primijenjene na serijske modele. S druge strane elementi poput dugog prenosa na mostu ili fleksibilnih komandi dodatnim uređajima poput alternatora, hidroupravljača i pumpi za vodu i ulje odmah su se našli na serijskim modelima. 
Datum objave: 18/07/2010
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook