S ciljem smanjenja potrošnje, a samim tim i smanjenja troškova transporta, ali i zagađenja životne sredine Renault Truck se okrenuo razvoju “štedljivih” tehnologija. Najpoznatiji sistem, koji je do sada dao i najbolje rezultate, je Optifuel program, koji je uspio da trajno smanji potrošnju na DXi11 Euro 5 motorima s novim izlaznim snagama od 380, 430 i 460 KS. Ovaj program u suštini je zasnovan na sinergiji elektronike i vozača, koji na osnovu podataka dobijenih putem informacionog sistem uvijek može da odabere preporučeni način vožnje, koja će mu omogućiti najmanju moguću potrošnju goriva. U tu svrhu Renault je razvio poseban Optidriver+ automatski mjenjač, koji je po svojim karakteristikama korak do fenomenalnog Volvo i-shifta. Prenosni odnosi u ovom mjenjaču su blago produženi, da bi se motor maksimalno rasteretio i da se ne bi mogao brzo dovesti u područje vršnog opterećenja. Ovaj sistem biranja brzina omogućava uštedu u potrošnji od 4 do 7 odsto.
Drugi bitan elemenat za štedljivu vožnju je obuka vozača, kojem se u realnim uslovima uz pomoć Renaultovih instruktora skreće pažnja na situacije u kojim griješi. Svaki vozač se tokom treninga upućuje u načine ispravnog korištenja ugrađene tehnike, ali i na potrebu odabira najekonomičnijeg načina vožnje, koji donosi uštede u transportu robe i usluga, ali i smanjuje zagađenje životne sredine. Treći segmenti Otifuel programa je Optifuel-Infomax dijagnostički alat, koji omogućava da se nakon vožnje putem prenosnog računara sagleda kretanje svih parametara bitnih za vožnju i da se odrede segmenti u kojima bi se mogla ostvariti ušteda. Dosadašnja istraživanja Optifuel-Infomax sistema su pokazala da je njegovom svakodnevnom primjenom moguće uštedjeti i do 15 odsto. Svi kamioni opremljeni Optifuel tehnologijom dobili su najnovije Michelinove Saver Green pneumatike sa malim otporom pri kotrljanju.