Naslovna > Automobili > Audi > Q5 > Stigao je “baby Q7”!
FOTO GALERIJA (14)

Predstavljamo – Audi Q5

Stigao je “baby Q7”!

Na Sajmu automobila u Pekingu premijerno je predstavljen novi Audijev crossover Q5, koji su mnogi obožavaoci automobila sa četiri prstena mnogo ranije prepoznali kao „Baby Q7“

Najprestižniji njemački automobilski trolist - BMW, Mercedes i Audi nakon više SUV klase koplja će ukrstiti i u klasi kompaktnih crossovera, klasi koja iz dana u dan privlači sve veću pažnju kupaca, ali i sve više novca. Nakon već afirmisanog BMW X3, nadolazećeg Mercedesa GLK-a svjetlo dana na Sajmu automobila u Pekingu ( 22- 28. april/travanj) ugledao je i atraktivni Q5 ili „Baby Q7“, kako su ga prozvali mnogobrojni ljubitelji Audija širom svijeta. Snažan uticaj većeg i prestižnijeg Q7 očigledan je i očekivan na manjem modelu, jer Audijev mega-SUV od 2005. godine i svjetske premijere niže samo uspjehe i puni kasu njemačkog proizvođača brže nego ijedan drugi model.

 

 

 

Razvijen na zajedničkoj platformi limuzinske „četvorke“ i sportskog A5, Audi Q5 osim rekordnih dimenzija (dužina 463, širina 190, visina 168 cm), u kompaktnu crossover klasu donosi i privlačnu kombinaciju atletskog dizajna, perfektnog pogona i mehanike te profinjenog luksuza po kojem je posljednjih godina postao prepoznatljiv svaki automobil iz Ingolstadtha. Dizajnerski gledano, Q5 ne nudi iznenađenja, prednjim krajem dominira prepoznatljiva Audijeva „single frame“ maska, uokvirena atraktivnim diodnim svjetlima originalne grafike, koja svojim prodornim „pogledom“ sugerišu da se ispod lima Q5 ugrađuju samo snažni motori i prvoklasna mehanika. Pogled s boka otkriva mišićavo tijelo, o čijim terenskim pretenzijama svjedoči velika udaljenost od tla (20 cm) dovoljna za savladavanje uspona od 31º, dok sportski karakter naglašava padajuća linija krova, koja se završava  u coupe stilu, sa velikim petim vratima kao kod Q7. Atraktivnost naglašavaju i serijski 17-inčni alu-naplaci, te opcioni 18, 19 i ogromni 20-inčni naplaci sa kojima Q5 i bez tuninga ostavlja utisak nabildanog crossovera. Karavanska karoserija nakon opsežnog testiranja u vazdušnom tunelu aerodinamički je prilagođena da omogući i bešumnu vožnju na velikim brzinama, o čemu svjedoči i koeficijent otpora vazduha od povoljnih 0,34.

 

 

 

Radikalnih iznenađenja nema ni u unutrašnjosti, što znači da će se u Q5, kao i u ostale kućne modele, ugrađivati samo prvoklasni prirodni i vještački materijali, mekana i na dodir prijatna plastika, te savremena elektronska pomagala, poput MMI informacionog, audio i navigacionog sistema, perfektnog audio-sistema Bang&Olufsen ili nekoliko izvedbi dvozonskih i četverozonskih automatskih klima. Uz sve to podrazumjeva se i kompletna ponuda elektronskih pomagala za podešavanje sjedišta, retrovizora, stakala, krovnog otvora, a u planu je i ponuda  modela sa panoramskim krovom. Uz sve to treba očekivati raskošnu ponudu prostora, kako u kabini tako i u prtljažniku, koji u osnovnom položaju prima 540 l, a preklapanjem zadnje klupe 1.560 l prtljaga. Zavisno od potreba prostor za noge putnika u drugom redu moguće je povećati  i jednostvanim pomjeranje klizne zadnje klupe, što je još jedan od nadasve korisnih dodataka koje će nuditi novi Q5.

 

 

U godini kada obilježava 28 godina od izuma Quattro pogona, Audi svoj prvi kompaktni crossover oprema savremenim 4x4 integralnim pogonom, koji je koncepcijski najsličniji sistemima koje koriste Porsche Cayenne i VW Touareg. Dakle svaki Q5 će imati dokazano izdržljivo Haldex kvačilo kao zamjenu za središnji diferencijal, dok bi se opciono trebali nuditi i modeli sa tri elektrohidrauličke blokade – prednjeg i zadnjeg diferencijala i Haldex kvačila. Podsjećamo da Haldex kvačilo omogućava trenutnu raspodjelu pogonske snage iz osnovnog 40/ 60% (prednja i zadnja osovina) omjera, u 65/35% i 15/85% omjera, zavisno od potreba, odnosno podloge po kojoj se automobil kreće. To u praksi znači da je Q5 sportski upravljiv na asfaltu i terenski prohodan na najtežim off-road podlogama, o čemu svjedoči i mogućnost savladavanja uspona većeg od 90 posto, odnosno 40,5º.

 

 

Paletu pogonskih agregata u startu će činiti dva savremena dizel (2.0 i 3.0 TDI) i jedan benzinski agregat ( 2.0 TFSI) sa direktnim ubrizgavanjem goriva, koji će biti potpomognuti šestostepenim manuelnim i sedmostepenim automatskim S-tronic (DSG) mjenačima. Vremenom se očekuje uvođenje kapacitetnijih V8 motora, prije svega 4.2-litarskog benzinskog agregata namijenenog modelu S-line serije. Novi Q5 dizajnom, opremom i savremenom izvedbom neodoljivo podsjeća na većeg i glamuroznijeg SUV brata, što će svakako biti važan adut za privlačenje kupaca kojima je Q7 bio prevelik, a koji su pošto-poto u svojoj garaži željeli vidjeti Audi.

Datum objave: 07/06/2008
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook