Naslovna > Automobili > Hyundai > i30 > Strah i trepet za konkurenciju
FOTO GALERIJA (61)

Vozili smo - Novi Hyundai i30

Strah i trepet za konkurenciju

Regionalna prezentacija jednog novog Hyundai modela po prvi put je održana u Bosni i Hercegovini. Čelnici kompanije Hyundai BH zbog toga, ali i dolaska nikad bolje, treće generacije i30 modela imaju velikih razloga za zadovoljstvo...

Na odlično osmišljenoj ruti od Sarajeva do Međugorja i nazad, svoje prve zvanične kilometre na cestama Istočne i Jugoistočne Evrope napravila je treća generacija Hyundaijevog kompakta i30. Da razloga za strah imaju veliki konkurenti, među četrdesetak novinara iz šest zemalja, uvjerila se i ekipa Autoshop Magazina. Po svemu novi. Krojen po evropskim mjerama. Dizajnerski elegantan i blago sportski, moglo bi se reći. Iz kojeg god ugla se pogleda i gleda odmjereno i profinjeno. Potpuno novi prednji gril, prednji svjetlosni sklopovi sa dnevnim LED svjetlima, što je neizostavna karakteristika svakog novog modela, a u zavisnosti od paketa opreme raspolagaće i Full LED tehnologijom sa automatskim podešavanjem dugog i kratkog snopa. Na zadnjoj strani ista slika. Masivan dizajn, jaka konstrukcija i opcione LED štopke. Ako se pogleda sa strane, prvo što se primijeti je agresivna bočna linija i aluminijumski naplaci od 16 ili 17 zola.

 

 


Da je Hyundai u treću generaciju i30 spakovao elemente opreme ne baš česte u kompaktnoj klasi, najbolje potvrđuje enterijer. Tu su veoma udobna sjedišta sa mogućnošću memorije dva položaja za vozača i suvozača, te funkcijom grijanja, naravno u opremom bogatijim modelima. Ispred vozača je novodizajnirano trokrako kolo upravljača sa manjim centralnim grebenom, manjim brojem prekidača za upravljanje multimedijom i sistemom informacija na instrument ploči. Centralna konzola je mnogo jednostavnija, a na njenom vrhu „izrasta“ novi 8-inčni ekran osjetljiv na dodir. U okviru testnih vožnji jedno vozilo je planirano za tri ili četiri novinara. Moramo reći da nas je takav potez Hyundaija malo iznenadio, ali smo shvatili da je taktički, kako bi se mogli uvjeriti da i na zadnjoj klupi ima dovoljno prostora čak i za duža putovanja. Prtljažnik? Da, veoma bitan faktor u kompakt klasi. Hyundai i30 je postavio zaista težak zadatak konkurentima napravivši zapreminu od 395 litara sa podignutim naslonjačima zadnje klupe. Ukoliko se spuste zapremina raste na 1.301 litar. Dovoljno?

 


Za osjećaj živahnosti biće zadužena četiri agregata. Najvišu ocjenu nakon testa dali smo najjačem 1.4-litarskom T-GDi turbobenzincu, koji karoseriju pogoni snagom od 140 konja. Tik do njega je za 400 kubika i jedan cilindar manji agregat zbog čega je i slabiji za 20 KS, ali i dalje agilan i zabavan za vožnju uz približno jednaku potrošnju sa najjačim. Treći benzinac u ponudi je obični 1.4 četverocilindrični MPI atmosferac iz kojeg izlazi 100 KS. Za njega možemo reći da baš i neće zadovoljiti aspiracije ljubitelja sportskih perfomansi, ali je za vrijeme vožnje pri većem broju obrtaja ipak pokazao dozu agilnosti, mada je njegovo mjesto rezervisano za grada. Od dizelaša u ponudi će se naći samo jedan agregat. To je 1.6 litarski CRDi koji se nudi sa tri nivoa snage: 95, 110 i 136 KS. Za srednjeg možemo reći da je prava mjera jer odlično vuče, a malo troši. Cijena novog i30 još uvijek nije formirana i biće poznata u narednim mjesecima, kada će i početi zvanična prodaja.

 


Sigurnost vrijedna hvale
Novi i30 će konkurentima biti trn u oku još i po sigurnosnim sistemima spakovanim u novu generaciju. Netipično za kompakt klasu, bar do sada, raspolagaće sistemom automatskog kočenja u slučaju nužde, te sistemom upozorenja na koliziju sprijeda. Zahvaljujući radarima i senzorima prepoznavaće vozila u mrtvom uglu, ali i vozila iza. Također, upozoravaće i na nenamjernu promjenu linije kretanja, prepoznavati umor kod vozača, te održavati brzinu za vrijeme aktivnog „pametnog“ tempomata. Vozačima će kao pomoć pri kretanju nazad na raspolaganju biti i kamera montirana na vrata prtljažnika. U slučaju težeg udesa, u unutrašnjosti će se aktivirati sedam zračnih jastuka.

 


Organizacija na nivou
Nakon regionalne premijere ne možemo ostati ravnodušni. Zbog toga čestitamo kompaniji Hyundai BH na odlično organizovanom događaju, odlično planiranoj ruti i planiranom sadržaju, jer su se na ovaj način mnogobrojni novinari prvi put susreli sa Bosnom i Hercegovinom i njenim prirodnim ljepotama. Prvi dan testnih vožnji prošli smo kroz Konjic, šetali preko mostarskog „Starog“, vozili rutom brdske trke Žitomislići-Blizanci sve do etno sela Herceg u Međugorju, gdje nas je dočekalo tradicionalno okruženje i narodni performans. Drugi dan put Kravica, zatim preko Počitelja do nezaobilazne stanice, pečenje u Jablanici, a onda nazad u bh. prestonicu. Kao naručeno, lijepo vrijeme uljepšalo je ovaj put. Da smo još u EU, vjerujem da bi i mnogo veće premijere pokucale na naša vrata...
 

Tekst: Edin Alić

Datum objave: 15/04/2017
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook