Naslovna > Automobili > Ford > Mustang > Struja umjesto benzina, SUV umjesto kupea
FOTO GALERIJA (18)

Ford Mustang E-Mach

Struja umjesto benzina, SUV umjesto kupea

Prvi električni Fordov model Mustang E-Mach dijeli ime i pojedine dizajnerske elemente sa slavnim kupeom, dok se koncepcijski i pogonski potpuno razlikuju. E-Mach je dostupan sa dvije baterije, zadnjim i 4x4 pogonom, te sa četiri nivoa snage od 282 do 460 „konja“...

 

Nakon 116 godina u kojima je svoju proizvodnju bazirao isključivo na vozilima pokretanim benzinskim i dizel motorima američki Ford je predstavio svoj prvi potpuno električni automobil. Mada nosi simbolično ime Mustang, E-Mach već na prvi pogled jasno je da Fordov prvi „električar“ suštinski ima jako malo sličnosti sa njegovom 55 godina starom automobilskom legendom kakva je originalni Mustang kupe. Koncepcijski je E-Mach sportski kupe-SUV model, koji ima petoro vrata i izgleda veoma dinamično. Vanjski dizajn inspirisan je aktuelnom šestom generacijom Mustanga, a međusobna sličnost se prije svega ogleda u obliku i dizajnu glavnih i zadnjih LED svjetala. Sa 4,71 centimetara dužine E-Mach je gabaritno veoma sličan i potencijalnim konkurenatima kao što je električni Jaguar I-Pace. Poput britanskog modela i E-Mach ima klirens od 14,5 centimetara, koji njegovom izgledu daje notu terenske robusnosti. Trendovski off-road karakter Fordovog električnog automobila u standardnoj verziji, koja je dostupna sa sedam različitih karoserijskih boja, s vana je naglašen lakiranim crnim oblogama donjeg dijela karoserije i branika. Ford je ponudio i jednu vizuelno agresivniju GT verziju E-Macha. Ona je prepoznatljiva po plavoj boji karoserije i otvorenijem prednjem braniku. Tu su i saćasta maska hladnjaka i atraktivni detalji poput crnog krovnog spojlera i retrovizora, te specifično dezeniranih 20-inčnih alu naplataka. Zajednička karakteristika svih karoserijskih izdanja E-Macha je da izgledaju dinamično i veoma atraktivno, što bi trebao biti jak adut u privlačenju prije svega mlađih kupaca.

 

 

Kada je riječ o enterijeru tu Ford sa električnim Mustangom nije bio baš onoliko originalan, koliko je to bio sa klasičnim. Njegovo rješenje sa 10,2-inčnom digitalnom instrument tablom i velikim centralnim vertikalno postavljenim 15,5-inčnim na dodir osjetljivim ekranom koncepcijski previše podsjeća na Tesline električne automobile. Ford i pored toga tvrdi da je doživljaj njegove multimedije potpuno drugačiji nego kod konkurencije zahvaljujući jedinstvenom SYNC multimedijalnom softveru, koji između ostalog omogućava veoma jednostavno spajanje sa pametnim telefonima. U osnovi enterijer je veoma jednostavan, ali i luksuzan. Ispred vozača je trokraki sportski upravljač, dok su komforna sjedišta u oba reda presvučena svijetlom kožom. Da je riječ o praktičnom automobilu potvrđuju i dv prtljažnika. Onaj klasični zadnji ima zapreminu od 402 litra, dok je kapacitet pomoćnog koji se nalazi ispod prednjeg poklopca 100 litara. Peta vrata se otvaraju i zatvaraju električnim putem. Najpovoljnija verzija prvog Fordovog električnog SUV modela u Americi košta 44.000 dolara, dok evropska specifikacija još nije utvrđena. Mach-E oznaka je inspirisana Mach 1 verzijom prve generacije Mustanga. Masa automobila zavisno od verzije i vrste pogona varira od početnih 1.990 do najvećih 2.218 kilograma. Modeli sa zadnjim pogonom imaju 18-inčne točkove, dok su 19-inčni rezervisani za 4x4 pogon. Standardne verzije od 0 do 100 km/h ubrzavaju za osam sekundi, dok GT model ovaj dinamički zadatak obavlja za pet sekundi.

 

 

POGON

Mustang E-Mach u standardnoj verziji ima bateriju sastavljenu od 288 ćelija ukupnog kapaciteta 75,7 kWh, dok je opciono dostupan i baterijski paket kapaciteta 98,8 kWh. Slabija verzija sa 4x4 pogonom ima autonomiju od 335 km, dok je sa zadnjim autonomija 375 km. Kupci koji se odluče za jaču bateriju mogu da računaju da će s jednim punjenjem moći prevaliti 480 kilometara. Ford je E-Mach ponudio sa četiri nivoa snage. Najslabija ima 258 KS, a slijede ju modeli sa 282, 322 i 460 KS koliko ima E-Mach GT. Zavisno od nivoa snage i vrste pogona E-Mach će se isporučivati sa jednim ili dva elektromotora. U svim opcijama mjenjač je automatski jednobrzinac.

 

 

 

 

 

 

 

 

Datum objave: 15/01/2020
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook