Naslovna > Automobili > Škoda > Montiaq > Studentska vizija pick-up Škode

Koncept – Škoda Montiaq

Studentska vizija pick-up Škode

U projekat Mountiaq bilo je uključeno 35 studenata, koji su u izradu automobila utrošili više od 2.000 radnih sati. Pod nadzorom njihovih mentora studenti su uzeli karoseriju i pogon Kodiaqa i transformisali ga u atraktivan pick-up koncept...

Kad se male ruke slože, sve se može, sve se može... poznata je dječija pjesmica, koju je interpretirao veliki Arsen Dedić i sa kojom bi simbolično mogla da počne i priča o najnovijem Škodinom konceptu Mountiaq. Sama ideja i realizacija vizije o moćnom Škodinom pick-up modelu potekla je od studenata i pripravnika, koji u proizvodnim pogonima češkog proizvođača stiču svoja prva industrijska iskustva. Studentski, ali i cilj mentora, koji su nadzirali čitav projekat, bio je da vlastitima snagama i iskustvom dođu do koncepta automobila kakvog Škoda danas nema u svom proizvodnom programu.

 


U okviru projekta Mountiaq učestvovalo je 35 studenata koji su u izradu automobila utrošili više od 2.000 radnih sati. Svi oni su bili podijeljeni u manje timove sa jasnim pojedinačnim zaduženjima. I dok su jedni radili na osmišljavanju i dizajniranju jedinstvenih alu naplataka, drugi su bili zaduženi da preprave karoseriju standardnog Kodiaqa, koji je iskorišten kao donator. Mnogi metalni dijelovi sa njega trajno su uklonjeni, a mnogi su i dodati. U opisu ovog posla Škoda je navela da je standardni Kodiaq olakšan za 80 kilograma, ali da su nakon toga studenti dodali još 250 kilograma raznoraznih metalnih predmeta poput prednjeg bull bara, cjevastih ojačanja, podnih oplata motornog i tovarnog prostora, te potpuno nove zadnje stranice. Samo za popunjavanje rupa i praznina u metalnoj konstrukciji utrošeno je dodatnih osam kilograma materijala, a veoma interesantni podaci vezani su i za proces lakiranja karoserije u okviru kojeg je utrošeno 10 litara osnovne i čak 20 litara „Orange Sunset“ metalik narandžaste boje. Poseban tim studenata radio je i na dodatnom osvjetljavanju automobila, koji je dobio dodatnih 70 metara kablova i nova LED svjetla za maglu, krovni reflektor, ambijentalno osvjetljenje prtljažnog prostora, te Škodin logotip na stropu kabine sa čak 233 diode.
U poređenju sa Kodiaqom, Mountiaq je 302 mm duži, 123 mm širi i 34 mm viši. Osim toga ima i tri milimetra kraći međuosovinski razmak, dok je njegov pod podignut za 100 mm. Svoj doprinos robusnijem izgledu su dali i jedinstveni 17-inčni Rockstar II naplaci. Kako bi se bez problema mogao nositi i sa najvećim off-road izazovima Moutiaq je opremljen i sa prednjim vitlom, a mnogi dijelovi na vješanju su ojačani ili zamijenjeni snažnijim. U odnosu na Škodin najveći SUV Kodiaq kod Mountiaqa je klirens povećan za 10 centimetara dijelom zbog većih off-road ambicija, a dijelom jer je to bilo neophodno kako bi se mogle ugraditi specijalne terenske gume. Škoda još uvijek nije potvrdila da li bi se Moutiaq mogao naći u serijskoj proizvodnji, a za sada je samo izvjesno da je ovaj koncept privukao veliku pažnju svjetske javnosti.

ENTERIJER
Škodin klasičan dizajnerski pristup u enterijeru Mountiaqa nadograđen je sa nekoliko interesantnih i jedinstvenih ručno rađenih detalja koji su stilizovani sa naranžastim detaljima. Kao osnova je uzeto sportsko radno okruženje Kodiaqa RS. U prvom planu su sportska sjedišta obložena alkantarom i prošivena narandžastim koncem. Na njihovom uzglavlju izvezene su konture Mountiaqa sa planinskim vrhovima u pozadini. Naranžastim detaljima i koncem ukrašene su i obloge na vratima, ali i sportski trokraki upravljač, koji je obložen glatkom rupičavom kožom. Sve to vizuelno je zaokruženo sa ukrasnim umecima u stilu karbona, ambijentalnim osvjetljenjem, nožnim papučicama od nerđajućeg čelika, te najsavremenijim multimedijalnim sistemom i digitalnom instrument tablom sa posebnom sportskom grafikom. Kako bi noćni ugođaj u kabini bio takođe jedinstven dadato je ambijentalno osvjetljenje kabine, sa projektorom Škodinog imena integrisanog u prednja vrata.

Datum objave: 15/11/2019
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook