Naslovna > Automobili > Toyota > Yaris > Stvoren za gradske ulice
FOTO GALERIJA (23)

Test - Toyota Yaris 1.33 VVTi

Stvoren za gradske ulice

Urbani način života u korak prati saobraćajna džungla, u kojoj se kompaktni i izuzetno okretni Yaris odlično snalazi, pa ga se posebnim simpatijama gledaju, kako muškarci tako i pripadnice ljepšeg pola...

Dinamičan, direktan i sasvim dovoljno agresivan. Zahvaljujući svojim osobinama novi Yaris san je svake žene. On je jednostavno genijalan automobil za gradsku vožnju, mada ni u bilo kojoj drugoj varijanti nema zamjerki, a sve to sa sigurnošću tvrdimo nakon testa Toyote Yaris 1.33 Dual VVT-i.Moderan je atraktivan i okretan. Ne postoji dio grada niti ulica gdje se on ne može provući. Nepregledana i tijesna parking mjesta sa ovim automobilom ne predstavljaju problem. Ubacivanjem mjenjača u položaj “rikverc”, displej na centralnom stubu posredstvom pozadinske kamere otkriva koliko prostora iza sebe imate. To će vam naravno uz retrovizore i idealne dimenzije vozila olakšati parkiranje.

 

Treći član generacijskog stabla Toyote Yaris snažno brani titulu koju su osvojili njegovi prethodnici, te se sa lakoćom bori sa gradskom vrevom, semaforima, čestim stajanjima i kretanjima. Lagan upravljač i mekane papučice gasa, kvačila i kočnice svakom vozaču će nakon teškog dan na poslu put do kuće učiniti ugodnijim. Uživanju doprinosi i veoma pregledan audio-sistem sa displejem osjetljivim na dodir, koji zahvaljujući mnoštvu različitih opcija omogućavaju vozaču da ugodi sebi i putnicima. Uz sve to Toyotin Touch & Go sistem je veoma jednostavan za korišćenje. Cjelokupna unutrašnjost ovog ljepotana okrenuta je ka vozaču i njegovim potrebama, koje mogu da izađu iz okvira puste želje u bilo kojem trenutku. Udobna i po svim segmentima podesiva sjedišta, kao i pristupačni elementi unutrašnjosti, čine ovaj automobil idealnim za slučajeve iznenadnih važnih događaja na koje ne smijete otići nespremni.
 

 

Tako mali, a tako velik

 

 

 

 

Prostranost kabine Yarisa još je jedan njegov jak adut. U kabini ima dovoljno prostora za četiri odrasle osobe, koje se bez problema smještaju u vozilo. I što je i više nego očigledno, one uživaju u vožnji gradskim ulicama. Ni često ulaženje i izlaženje iz vozila ne predstavlja napor, jer je ovaj novi gradski momak napravljen tako da ne postoji situacija u kojoj bi bilo koga od putnika ostavio nezadovoljnim. Prtljažni prostor takođe je iznenađujuće prostran. Test i dokaz te tvrdnje sproveli smo prije polaska na snimanje. Brojnu opremu bez koje ne idemo nigdje zaista je umijeće staviti u automobil. Tu su kutija za kameru i njene dodatke, stativ, zilberica, fotoaparat, druga kamera, stedikem i pored ostale opreme, naravno, čunjevi. Iako prvi pogled sa opreme na Yarisa nije ulijevao nadu u uspjeh, iznenadili smo se. Jedan po jedan, svi elementi neophodne opreme za snimanje stali su bez problema u prtljažnik, koji je sa lakoćom zatvoren. Dakle prošao je i na tom testu. Ali nakon testa gradske vožnje, prostranosti kabine i prtljažnika, odlučili smo da uradimo još jedan test.

 

 

Testna staza

 

 

 

Prijatan i rezak zvuk 1.33 VVTi benzinskog agregata sa 100 KS, koji se zavukao u kabinu pri višim obrtajima, odao je nijanse sportskog karaktera testnog automobila. Upravljivost pri većim brzinama i u krivinama ostala je bez kritike. Lagan upravljački mehanizam sve vrijeme daje osjećaj kontrole i zadovoljstva vožnje, dok je startnost, kao i kočenje u datim momentima, za svaku pohvalu. Maksimalnih 175 km/h dovoljno je za grad, ali i za povremene izlete na autoput. Prosječna potrošna na testu od šest litara benzina u ova krizna vremena čini se prihvatljivom. U granicama prosjeka je i cijena od 23.568 KM, koliko košta testni model sa srednjim Sol paketom opreme, zbog koje je, ali i svega navedenog, novom Yarisu teško naći manu.
 

 

 

 

Datum objave: 03/08/2012
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook