Naslovna > Automobili > BMW > X2 > Stvoren za uživanje
FOTO GALERIJA (40)

Novitet – BMW X2

Stvoren za uživanje

Sa novim atletski dizajniranim crossoverom BMW se primarno obraća mlađoj i zabave željnoj publici, koja osim u luksuzu želi uživati i u savremenom i veoma dinamičnom pogonu.

BMW-ova X porodica dobila je novog, šestog člana. Riječ je o X2 modelu koji dijeli platformu i međuosovinsko rastojanje sa numerički manjim X1 bratom. Sa 4,36 metara dužine, 1,82 širine i 1,53 visine X2 je osam centimetara kraći i sedam niži od BMW-a X1. Zahvaljujući ovim činjenicama, ali i drugačijem, agresivnijem dizajnerskom pristupu X2 izgleda dinamičnije i više sportski u odnosu na model iz kojeg je izveden. U praksi BMW od njega očekuje da privuče novu grupu mlađih i avanturistički orijentisanih kupaca, dok je X1 namijenjen ozbiljnijim, porodičnim ljudima. Kupci X2 će moći da biraju između tri različita vizuelna paketa: Basic, M Sport i M Sport X, uz koje je pripremljeno i deset različitih dezena aluminijumskih naplataka u rasponu od 17 do 20-inča. Osim vizuelno, ova tri paketa razlikuju se po tvrdoći i visini vješanja, koje će kod M Sport i M sport X modela biti niže 10 mm u odnosu na Basic. Zahvaljujući nižem vješanju, te aerdinamičkim dodacima poput spojlera i oplata pragova, ali i drugačije stilizovanim branicima, M Sport i M Sport X modeli će se moći pohvaliti i koeficijentom otpora vazduha od 0,28 Cx. Vanjski dizajn je dodatno naglašen sa pet modernih boja, od kojih su tri potpuno nove u BMW-ovoj paleti: Galvanic Gold, Sunset Orange i Misano Blue.

 


Dizajn enterijera, osim što zadržava prepoznatljivu BMW-ovu strukturu, u potpunosti je isti kao kod X1. Razlika ima tek u pojedinim stilskim detaljima poput presvlaka sjedišta i ukrasnih elemenata. Treba dodati da se X2 može pohvaliti sa novim trokrakim upravljačem, te drugačije stilizovanom ručicom automatskog mjenjača. Raspored elemenata na centralnom grebenu, instrumenti i svi prateći tasteri na vratima i tunelu mjenjača imaju iste pozicije kao kod X1 modela. Kada je riječ o multimediji, na raspolaganju će biti dva sistema sa 6,5 i 8,8-inčnim ekranima. U BMW-u navode da X2 nudi nešto manje prostora u kabini u odnosu na X1, pogotovo kada je riječ o zadnjim sjedištima, gdje je koristan prostor za glavu „ukrao“ niži strop. X2 ima prtljažnik sa dvostrukim dnom, ukupnog kapaciteta 470 litara ili 35 litara manje nego kod X1.

Kao takav svrstava se u klasu kompaktnih crossovera, gdje će mu konkurenti biti modeli poput Audija Q3 (4,39 m), Seat Atece (4,36 m), Mercedes-Benz GLA (4,42 m) i Mini Countrymana (4,30 m). Od navedenih alternativa jedino Ateca ima 15 litara veći prtljažnik od X2. BMW X2 primarno ima prednji pogon, a moći će se dobiti i sa Xdriveom. Kao i kod ostalih BMW modela vozač može, koristeći selektor pokraj mjenjača, da bira između nekoliko različitih načina vožnje: Comfort, Eco Pro i Sport. Modeli sa xDrive pogonom imaće i sistem pomoć pri spuštanju na nizbrdici bez primjene kočnice od strane vozača. Novi X2 u prodajne salone širom Evrope stiže na proljeće. Za razliku od većih X3, X4, X5 i X6 modela koji se proizvode u Americi, X2 će podijeliti fabričke trake sa X1 modelom u njemačkom Regensburgu. Za kraj treba dodati da najpovoljniji X2 model na njemačkom tržištu košta 39.200 eura.

 

POGON
Od početka prodaje X2 će se nuditi sa tri motora, jednim benzincem i dva dizelaša. Jedina benzinska opcija je X2 sDrive20i za čiji pogon je namijenjen dvolitarski TwinPower turbo benzinac sa 192 KS i 280 Nm. U kombinaciji sa sedmostepenim automatikom sa dva kvačila ovaj motor X2 od 0 do 100 km/h ubrzava za 7,7 sekundi i sposoban je dostići najveću brzinu od 227 km/h. Ljubiteljima dizelaša nude se dvije verzije 2.0 TwinPower motora, koji u xDrive20d kombinaciji raspolaže sa 190, a u X2 xDrive25d, sa 231 KS. Slabiji motor „stotku“ dostiže za 7,7 sekundi (231 km/h), a jači za sekundu brže (237 km/h). Oba dizelaša su kombinovana sa osmostepenim automatikom. 
 

Datum objave: 19/02/2018
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook