Naslovna > Tehnika > SUS agregati polako odlaze iz Ingolštata

Audi

SUS agregati polako odlaze iz Ingolštata

Njemački proizvođač automobila trenutno se nalazi u fazi transformacije i postepenog elektrifikovanja svoje ponude, a posljednji potez u ovom pravcu je potpuna obustava montiranja modela sa SUS motorima u matičnoj fabrici od 2028. godine...

U Audiju su vrlo jasni i odlučni u namjeri da iz domaćih fabrika izbace montažu modela sa motorima sa unutrašnjim sagorijevanjem. Plan koji je iznesen pred javnost obuhvata da u periodu od tri godine, brojka proizvedenih automobila sa električnim pogonskim sklopom bude 50% od ukupnog broja, a da do 2028. godine modeli sa SUS agregatima budu potpuno izbačeni sa proizvodnih traka. Međutim ovo ne znači da se iz kompanije odriču modela sa dizel i benzin motorima, već će se njihova proizvodnja preseliti u Kinu. Prvi potpuno električni model koji se ući u serijsku proizvodnju u Ingolštatu je krosover Q6 e-tron, koji će se na trake popeti tek 2023. godine. Nakon ovog modela koji se već nalazi u predserijskoj produkciji u fabrici, na red će doći i drugi e-automobili.

 

 

 

 

 

„Ubrzo krećemo s električnim nasljedinikom modela A6, i to će biti sedan E6. Baterijski nasljednici aktuelnih modela A3 i A4 sa SUS motorima, krenuće da se proizvode u Ingolštatu počev od 2029. godine, ” kazao je predsjednik sindikata Peter Moš. Druga velika fabrika u Nekarsulmu, tokom narednog perioda biće mjesto sklapanja modela sljedeće generacije A4, A5, A6 i A7. „Uz ove velikoserijske modele, očekujemo da fabrika radi punim kapacitetom tokom sledećih par godina,“ objasnili su iz odjeljenja zaduženog za odnose sa javnošću. „Počev od sredine ove decenije planiramo da postepeno i Nekarsulm prevodimo na koncept proizvodnje baterijskih četvorotočkaša.“ Nakon Ingolštata i Nekarsulm će prijeći na proizvodnju potpruno električnih vozila, a to bi se trebalo desiti do 2033. godine, kada će montiranje SUS modela biti upotpunosti prebačeno u Kinu. Takođe poznato je da će ova transformacija prouzrokovati kombinovano u obe fabrike, smanjenje broja zaposlenih za oko 7.000, prije svega kroz programe prijevremenog penzionisanja ali i nepopularnih otpuštanja.

Datum objave: 20/12/2021
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook