Naslovna > Automobili > Dacia > Sandero > Suština je u skromnosti

Dacia Sandero 1.0 SCe Essential

Suština je u skromnosti

Za 17.450 KM Dacia nudi Sandero sa početnom Essential opremom, nekoliko pažljivo odabranih i korisnih dodataka, te početnim 1.0 SCe trocilindarskim benzincem čiji osnovni zadatak je da ponudi niske troškove eksploatacije i održavanja...

Esencija je osnovno svojstvo nekog bića ili pojave, odnosno njegova nepromjenjiva suština. Ako bismo se vodili analogijom ovog značenja onda bi testni model druge generacije Dacije Sandero sa 1.0-litarskim trocilindarskim benzinskim motorom i početnim Essential paketom opreme trebao biti svojevrsno lice i naličje ovog rumunskog modela, koji se od svog predstavljanja slijepo drži stava da je skromnost vrlina. Sa ovom predstavom pristupili smo testu jedne od najpovoljnijih verzija Sandera, koja se u okviru aktuelne prodajne akcije bh. kupcima nudi za 17.450 KM. To je 750 KM više u odnosu na najjeftinijiu baznu verziju ovog automobila, koja je dostupna za 16.700 KM. Navedena razlika u cijeni kod testnog modela „potrošena“ je na opcionalne detalje poput: Radia sa CD, MP3, AUX, Bluetooth i USB, prednja svjetla za maglu, rezervni točak standardnih dimenzija i gumene prostirače.


U „esencijalnoj“ verziji Sandero dolazi u mliječno bijeloj boji, koja vješto prikriva određene atribute skromnosti ovog modela. Naime, nelakirani, crni retrovizori i bravice na vratima na bijeloj podlozi ne odudaraju onoliko koliko je to slučaj sa ostalim nijansama pa se njen izbor kao bazne boje može smatrati logičnim. Mada nisu atraktivni kao alu točkova, ni testni čelični sa korektno stilizovanim plastičnim poklopcima ne izgledaju spartanski. Štaviše, ovakve kombinacije zimi često viđamo i na mnogo skupljim modelima od Sandera. Prednji branik sa svjetlima za maglu u hromiranim kućištima ne može u potpunosti da „ubije“ plastičnost crne maske, koja se u kombinaciji sa osnovnom bijelom i dalje ne čini tako skromnom kao što je to slučaj sa ostalim nijansama. Naime, crno i bijelo se u životu odlično slažu. Jednostavna glavna svjetla sa četiri LED diode, koje obavljaju funkciju dnevnog svjetla djeluju kao estetski i funkcionalno korektno rješenje za automobil Sanderovog cjenovnog ranga. I pozadina je takva. Ni na njoj nema nikakvih dizajnerskih eksperimenta niti nekih posebnih ukrasa, ali ni nelakirane jeftine crne plastike, jer je zadnji branik u potpunosti u boji karoserije. Jednostavna zadnja svjetla sa grafikom koju čine četiri „lažne“ kockice veoma vjerno simuliraju „skupocjeni“ 3D efekat, dok bočni katadiopteri osim estetske imaju i praktičnu funkciju, jer po noći čine automobil uočljivijim. Sve u svemu jednostavno, ali i korektno dizajnersko ostvarenje od automobila kojem estetika nikada nije bila u prvom planu.


Druga generacija rumunskog kompakta zasnovana je na Renaultovoj B0 platformi, koju je koristio i prethodni model. Od njega je naslijedila i isti međuosovinski razmak od 2.589 mm, te sličnu ponuda prostora u kabini. U potrazi za što nižom cijenom finalnog proizvoda zadržani su jednostavan dizajn i tvrda plastika čija reljefna površina je ugodnija na pogled, ali i na dodir. Solidna je i završna obrada, mada je tragove klimavih spojeva moguće naći na pojedinim detaljima. Instrument tabla ima dva okrugla analogna pokazivača i jedan pravougaoni digitalni displej, na kojem očitavaju tek najosnovniji podaci o stanju rezervoara, pređenoj ukupnoj i dnevnoj kilometraži. Baš skromno! Mišljenja smo da Daciju ne bi puno koštalo da je u ovom paketu opreme ponudila i proračun prosječne potrošnje i mjerač temperature, a kupci bi sigurno bili zadovoljniji ponuđenim posebno ako uzmemo u obzir digitalno doba u kojem živimo i količinu informacija koja nam se nudi putem savremenih internet medija.

 

Četverokraki upravljač Sandero je dobio sa redizajnom iz 2016. godine. Mada na njemu nema daljinskih tastera on ne izgleda spartanski. Puno veći problem od izgleda predstavlja činjenica da je stub upravljača fiksiran, bez mogućnosti podešavanja dubine i visine, što u kombinaciji sa vozačevim sjedištem, koje može da se pomjera samo po dubini ostavlja skromnu mogućnost za pronalazak idealnog položaja za upravljačem. Sjedišta su istovremeno mekana i udobna, ali im na krajevima nedostaje malo čvršćeg oslonca da bi dobila višu ocjenu od prosječne. Lijep detalj predstavljaju daljinske komande audio sistema smještene sa desne strane iza kola upravljača. Sam audio sistem sa MP3 čitačem, CD plejerom, USB utičnicom, Bluetoothom i malim info displejom djeluje sasvim pristojno, a sa samo dva zvučnika i iznenađujuće dobro zvuči. Radio ima i jednu „nelogičnost“. Ona je vezana za okrugli potenciometar ne sredini od kojeg se po automatizmu „očekuje“ da služi za podešavanje jačine tona, ali on u Daciji ima funkciju pretraživača radio stanica. Ispod radija su jednostavne okrugle komande klima uređaja i ventilacije, te jedan segment na kojem su četiri „lažna“ prekidača.

 

Zadnja klupa dovoljna je za udoban smještaj dva putnika, dok će trećem biti ugodno samo ako je sitnije, dječije građe. Vrata su široka što omogućava jednostavan pristup kabinu, a pravilan oblik nude i peta vrata što olakšava utovar kabastog tereta u prtljažnik. Sa 320 litara osnovne zapremine prtljažnik je dovoljan za svakodnevne porodične potrebe, dok je obaranjem zadnjih naslona moguće doći do 1.200 litara korisnog prostora. Ispod njegovog poda nalazi se rezervni točak standardnih dimenzija, koji više nije izložen atmosferskim uticajima kao kod prethodnika. Sanderova misija u testnoj verziji od početka je veoma jasna - ponuditi prostran, udoban i funkcionalan gradski automobil, po najnižoj mogućoj cijeni i sa najnižim troškovima održavanja. Mada rumunski kompakt nije ispunio (pre)optimističnu najavu nekadašnjeg prvog čovjeka Renault-Nissan grupacije Carlosa Ghona da će u osnovnoj verziji koštati 5.000 eura, on je čini se ipak ispunio sva očekivanja rumunskog proizvođača. Naime, samo u prošloj godini Sandero je našao put do rekordnih 211.680 evropskih kupaca, što ga je uz rast prodaje od 9% dovelo do sedme pozicije u klasi najpopularnijih gradskih kompakAta. Ostvareni rezultat je tim značjaniji ako se zna da ga je postigao automobil, sa znakom Dacije koji prije 2008. godine nije ni postojao.


POGON
Za pogon testnog modela bio je zadužen 1.0-litarski trocilindarski atmosferac sa 75 KS, koji je primarno razvijen za potrebe Renault Twinga. Podsjećamo da je u Sanderu još dostupan i 0,9-litarski turbo benzinac sa 90 KS, dok se ljubiteljima dizelaša nudi 1.5 dCi motor sa 75 KS. Početni benzinac ponuđen je kao zamjena za dobro poznati četverocilindarski 1.2 16v motor sa kojim se Sandero oprostio nakon redizajna iz 2016. godine. Najveći obrtni momenat od 97 Nm 1.0 SCe razvija pri 3.500 obrtaja, dok 75 KS uspijeva da „dohvati“ tek pri 6.300. U praksi to znači da se pokretanje 970 kilograma teškog Sandera odvija poprilično inertno, posebno u prvoj brzini kada motor ne pokazuje nikakve znake živosti. Tek u drugoj on polako dolazi do daha, a nakon treće i četvrte brzine, te ukupno 14,2 sekunde dostiže 100 km/h. Najveća brzina deklarisana je na 158 km/h mada je već na 120 km/h jasno da je sve iznad toga nepotrebno forisaranje, koje će rezultirati samo enormnim povećanjem potrošnje goriva. Pošto nema mjerača prosječne potrošnje za izračunavanje iste smo se morali osloniti na rezervoar i pređenu kilometražu. Od proizvođača obećani prosjek od 5,5 litara u praksi smo uvećali na 6,5 što i nije toliko puno s obzirom na dinamiku testa. Na otvorenom je u opuštenom ritmu sigurno moguće postići i bolji rezultat, dok se nakon 100 kilometara prevezenih u gradu sigurno može računati sa prosjekom od osam ili više litara. Da nema trkačkih ambicija Sandero pokazuje i bezosjećajnim upravljačem, koji je zauzvrat u gradskoj vožnji veoma lagan za okretanje. Kočnice u kombinaciji prednji diskovi zadnji bubnjevi solidno odrađuju svoj posao, dok ogibljenje nudi ugodan kompromis između francuske udobnosti i njemačke čvrstine. Pohvale treba uputiti i mekanom kvačilu, te petostepenom ručnom mjenjaču, koji lagano klizi kroz sve brzine što će svakako znati cijeniti vozači koji najveći dio vremena za upravljačem provode u gradu. 

Datum objave: 18/06/2019
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook