Naslovna > Automobili > Alfa Romeo > Stelvio > SUV bomba iz Milana
FOTO GALERIJA (19)

Alfa Romeo Stelvio

SUV bomba iz Milana

Prvi Alfin SUV premijerno je predstavljen u najjačoj Quadrifoglio verziji sa 510 KS, dok bi velikoserijski modeli svjetlo dana trebalo da ugledaju u Ženevi...

Biti SUV je u trendu. Tako bi mogao da glasi reklamni slogan, koji bi na najbolji mogući način dočarao činjenicu da popularnost SUV automobila nezadrživo raste iz godine u godinu. Na krilima tog poleta u luksuznoj klasi do sada je debelo profitirao Porsche, a sa istom nadom svoje SUV modele su ponudili Bentley i Maserati, kojima tek treba da se suprotstave konkurenti iz Lamborghinija i Rolls-Roycea. Da ozbiljnog povratka na automobilsku scenu nema i ne može biti bez barem jednog SUV-a shvatila je i Alfa Romeo, koja je krajem 2016. godine predstavila Stelvio. Ovaj 4,68 metara dugački automobil, koji je dizajnerski gen preuzeo od limuzinske Giulie, u najjačoj Quadrifoglio verziji bi trebalo da konkuriše ekskluzivnim kompaktnim SUV modelima poput Porsche Macana Turbo. U ostalim, za čiji pogon će vjerovatno biti namijenjeni 2,2-litarski dizelaš i dvolitarski turbo benzinac, on će konkurisati Mercedesu GLC, BMW X3, Audiju Q5, pa i Volkswagen Tiguanu, čija R serija je u potpunosti dorasla zahtjevima ekskluzivne klijentele. Ono što Alfin „proizvod“ izdvaja iz mase je činjenica da za pogon najjačeg Quadrifoglio modela koristi Ferrarijev 2,9-litarski V6 bi-turbo benzinac. Ovaj motor razvija 510 KS i uparen je sa osmostepenim automatikom. Podsjećamo da sa istim motorom Giulia „stotku“ hvata za 3,9 sekundi, te da joj je najveća brzina 307 km/h. Za prenos snage na podlogu kod Quadrifoglio modela je zadužen Alfin Q4 pogon na sve točkove.

 

 

 

U normalnim uslovima za vožnju ovaj sistem sav obrtni momenat prenosi na zadnje točkove. U slučaju da dođe do proklizavanja i gubitka trakcije, do 50% momenta munjevitom brzinom može da se prebaci na prednje točkove. Pogonska osovina koja služi kao veza između motora i točkova zadnje osovine je izrađena od karbona. Kod standardnih modela primarni pogon će biti isključivo na zadnju osovinu, dok će se 4x4 moći dobiti kao opcija. Dizajn Stelvia je izveden iz Giulie. U najjačoj Quadrifoglio verziji do maksimauma je naglašen sportski karakter automobila. Prednji branik je karakterističan po velikim otvorima za dovod svježeg vazduha, pragovi su „ušuškani“ plastičnim proširenjima, dok su pozadi četiri izduvne cijevi kroz koje izlazi jedinstven zvuk moćnog V6 motora. Svi navedeni detalji kod velikoserijskih modela će biti optički smireniji. Od Giulije je posuđena i unutrašnjost sa centralno postavljenim ekranom multimedije čija veličina će, zavisno od paketa opreme, varirati od 6,5 do 8,8 inča. U dodatnoj opremi se nalaze ekskluzivne opcije poput Harman Kardon audio sistem sa 14 zvučnika. Upravljač je trokraki kao u Giuliji, sa karakterističnim crvenim start/stop prekidačem za startovanje i zaustavljanje motora. Automobil je opremljen najsavremenijim sigurnosnim sistemima za nadzor puta ispred i oko vozila. Stelviovi sistemi imaju mogućnost održavanja putanje u saobraćajnoj traci, nadzor vozila u „mrtvom uglu“ otkrivanje opasnosti od čeonog sudara, sa mogućnošću automatskog kočenja. Osnovne verzije Stelvija trebalo bi da budu predstavljene na sajmu automobila u Ženevi, početkom marta. Prodaja prvog Alfinog SUV-a bi trebalo da  počne ubrzo nakon premijere. Prvi Alfin SUV „leži“ na Giorgio platformi, koju koristi i nova Giulia. Stelvio je najviši planinski vrh u Italiji, kojim vijuga jedan od najpoznatijih i najljepših evropskih planinskih puteva dugačak oko 20 kilometara sa osmadesetak krivina.

 

 

DNA
Dinamičke performanse najjačeg Stelvia serijski se kontrolišu kombinacijom Chassis Domain Controller (CDC) i DNA sistema, koji omogućavaju fino dinamičko podešavanje automobila, u skladu sa vozačevim raspoloženjem i potrebama. Quadrifoglio model se oprema DNA Pro sistemom, koji osim standardnih Dynamic, Natural i Advanced Efficient režima, ima i Race režim za trkačku stazu. U Alfi CDC predstavljaju kao elektronski mozak automobila, koji kontroliše svu instaliranu elektroniku u automobilu. Ovaj sistem upravlja radom različitih funkcija – poput obnovljenog selektora Alfa™DNA Pro, sistema Alfa™ Torque Vectoring, sistema Active Aero Splitter, sistema aktivnog vješanja i elektronske kontrole stabilnosti – i svakom od njih dodjeljuje konkretne zadatke u cilju optimizacije performansi i užitka u vožnji. Naime, CDC u realnom vremenu prilagođava vožnju tako što dinamiku Alfa™ DNA Pro šablona usklađuje sa podacima o ubrzanju i rotaciji koje detektuju senzori. Opasne situacije se sprečavaju i njima se upravlja tako što se informacije unaprijed šalju određenoj kontrolnoj jedinici elektronskog sistema automobila: šasiji, pogonskom agregatu, sistemu vješanja, kočionom sistemu, upravljaču, servo upravljaču i diferencijalima u krivinama.

Datum objave: 15/01/2017
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook