Naslovna > Motocikli > „Švabo“ ponovo jaše
FOTO GALERIJA (8)

Horex VR6 Roadster

„Švabo“ ponovo jaše

Kada je 1960. godine ugašena proizvodnja njemačkog Horexa niko nije ni slutio da će se 50 godina kasnije ovaj moto proizvođač sa ekscentričnim modelom VR6 Roadster vratiti na svjetsku scenu na velika vrata...

Poslije 50 godina pauze njemački moto proizvođač Horex, po svemu sudeći, na velika vrata vraća se u svijet moto industrije. Mala kompanija sada je stacionirana u Augsburgu, a njen prvenac u novom početku predstavlja po mnogo čemu poseban model VR6 Roadster.

 

Ovaj „veliki momak“, čija težina sa punim rezervoarom iznosi pozamašnih 266 kg, specifičan je po svom agregatu, tačnije po 1.2-litarskom šestocilindrašu V konfiguracije sa uglom između cilindara od 15 stepeni, čijih 18 ventila u glavi motora pokreću, ni manje ni više, nego tri bregaste osovine.Iako je Horex planirao da ove godine prvo lansira kompresorsku verziju koja bi razvijala ozbiljnih 197 KS, zbog određenih tehničkih komplikacija, odlučili su da prvo predstave atmosfersku opciju koja na zadnji točak putem šestostepenog mjenjača pri 8.800 o/min šalje 161 KS i 131 Nm obrtnog momenta, ostvarivog pri 6.800 o/min. Nakon prvih vožnji većina moto novinara novi Horex je ocijenila visokim ocjenama i pored toga što njegovi kreatori još uvijek nisu završili kompletan posao mapiranja ubrizgavanja goriva.

 

Na prvim vožnjama Horexov šestocilindraš očaravao je svojim fantastičnim zvukom i vučnim karakteristikama, pogotovo na nižim obrtajima, zbog čega je veoma podesan za svakodnevnu gradsku vožnju. Naime, čak 89 Nm dostupno je već pri 2.000 o/min, dok je 100 Nm raspoloživo pri i dalje veoma niskih 3.500 o/min. Krajem ove ili početkom naredne godine biće predstavljena i kompresorska verzija, koja će na tržištu imati samo jednog dostojnog konkurenta, moćnog Suzukija B-King.Ostatak modela VR6 Roadster nije ništa manje impresivan. Okvir je izrađen od aluminijumskih odljevaka i čeličnih cijevi, tu je i potpuno podesiva prednja viljuška sa obrnutim štapovima promjera 48 mm, dok je za vješanje zadnjeg točka zadužena jednostruka vilica od aluminijuma sa centralnom oprugom i potpuno podesivim amortizerom. Za bezbjedno zaustavljane upotrijebljene su ABS kočnice sa prednjim dvostrukim diskovima promjera 320 mm, naoružanim četveroklipnim čeljustima i zadnjim mono diskom od 264 mm i dvoklipnom čeljusti. Za potpun pozitivni utisak brinu se kovani 17-colni točkovi sa pneumaticima dimenzija 120/70 na prednjem i 190/55 na zadnjem dijelu.

 

Horex svoju proizvodnju bazira na filozofiji „jedan čovjek, jedan motocikl“. To u suštini znači da se većina dijelova izrađuje ručno, oprema se konfiguriše po željama kupaca, a kompletan pojedinačni motocikl sklapa samo jedan čovjek. To ovom proizvođaču, ali i svakom primjerku koji izađe sa trakaj garantuje ekskluzivnost, za koju u ovom slučaju ne traže preveliku svotu novca. Atmosferski Horex VR6 Roadster startuje po cijeni od 20.000 eura, što je poštena svota uzmemo li u obzir slavnu istoriju ovog proizvođača i njegovu frenetičnu trku za perfekcionizmom.

 


 

Datum objave: 08/01/2013
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook