Naslovna > Automobili > Hyundai > Kona > Svakodnevni praktičar i vikend avanturista
FOTO GALERIJA (18)

Hyundai Kona

Svakodnevni praktičar i vikend avanturista

Sa razigranom i hrabro dizajniranom Konom Hyundai ulazi u sve popularniju klasu kompaktnih crossovera u kojoj će mjesto pokušati pronaći originalnom izvedbom, bogatom opremom, dinamičnim turbomotorima i savremenom sigurnosnom podrškom.

U protekloj deceniji gotovo da nije bilo nijedne klase sa off-road predzankom u kojoj nije zabilježen osjetan rast prodaje. Najveću popularnost posljednjih godina ipak su privukli mali gradski crossoveri i kompaktni SUV modeli, koji su prvo počeli da istrebljuju monovolumene, a nije tajna da sve veći dio tržišnog kolača otkidaju i od do juče neprikosnovenih kompakta. O koliko unosnom poslu se radi dovoljno je reći da je trenutni lider u klasi kompaktnih crossovera Renault Captur za samo četiri godine našao put do čak 800.000 kupaca. Riječ je dakle o potpuno novom modelu, koji je u tržišnu utakmicu krenuo od nule. Od nule kreće i Hyundai Kona, od koje Korejci očekuju da im približi neke do sada nedostupne tržišne segmente i da pod njihovo okrilje privuče potpuno novu grupu, uglavnom mlađih i porodično orijentisanih kupaca, kojima je i20 Active bio premalen i nedovoljno provokativan, a Tucson i Santa Fe preveliki.
Mada je povremeno imao provokativnih i vizuelno upečatljivih modela poput Volstera, kupea sa troje vrata, Hyundai nikada do sada nije bio tako dizajnerski opušten kao sa Konom. Ona je zajedno sa sportskim kompaktnom i30 N veliko osvježenje za korejski brend, čija aktuelna gama za mlađu publiku uglavnom izgleda preozbiljno. U Hyundaijevom dizajnerskom timu ističu da im je kao inspiracija u kreiranju kompaktnog crossovera poslužila odjeća, odnosno „potreba ljudi da se preko radne sedmice oblače poslovno, a preko vikenda opušteno i sportski“. Dakle, Kona je automobil koji tokom radne sedmice uspješno ispunjava svakodnevne zadatke, a vikendom omogućava bijeg iz grada, opuštanje u prirodi i vožnju najrazličitijim putevima u gradskom zaleđu. Dva karaktera novog Hyundaijevog kompaktnog crossovera ogledaju se i u paleti karoserijskih boja. Od njih 12, šest predstavlja ozbiljnije, smirene tonove, a šest razigrane i veoma intenzivne. Upečatljivije od ostalih su ipak bijela, žuta, crvena, petrol i jarko plava, te narandžasta, za koje Korejci očekuju da budu zanimljivije mladim vozačima željnim privlačenja pažnje okoline. Onim ozbiljnijim su namijenjeni tamni i sivi tonovi. Kada je riječ o bojama treba dodati da se krov automobila može dobiti u dvije kontranstne nijanse, sivoj i crnoj.

 


Vanjski izgled progresivno se mijenja u skladu sa odabranim paketom opreme. Dva ulazna nivoa Pure i Select u startu donose 16-inčne čelične točkove, LED dnevna svjetla, te krov i retrovizore u boji karoseriji. Treći Trend se razlikuje po 16 ili 17-inčnim alu naplacima. Kona sa četvrtim Style paketom opreme s vana ima kontrastni krov, hromiranu masku hladnjaka, srebrne ukrasne umetke na vratima, te prednjem i zadnjem braniku. Tu su i 18-inčni alu naplaci, koji su rezervisani i za najbogatiji Premium nivo opreme prepoznatljiv po serijskim prednjim i zadnjim parking senzorima, te LED svjetlima. Kao najupečatljivije dizajnerske detalje na Koni Korejci ističu dvodijelna prednja svjetla i „C“ stub koji stvara efekat lebdećeg krova u situacijama kada je karoserija u svjetlijoj, a krov u tamnijoj nijansi. Plastične oplate donjeg dijela karoserije sugerišu da se ne treba bojati silazaka sa asflata, barem dok podloga pod točkovima ne premaši klirens od 170 mm.

 


Svaka sličnost Koninog enterijera sa onim iz kompaktnog i30 je namjerna, ali treba istaći da nijedan detalj osim pojedinih tastera, polugica i ručice mjenjača nisu 100% isti kao u „tridesetki“. Multifunkcionalni četverokraki upravljač je u osnovi sličan, ali se dizajn donjih krakova ipak razlikuje. Struktura i pozicija na instrument tabli je ista, ali je dizajn kućišta ipak drugačiji. Ventilacioni otvori se nalaze na istim pozicijama, ali su njihovi otvori drugačijeg oblika. Po istom principu su oblikovani i svi ostali elementi u enterijeru, od multimedijalnog sistema do klima uređaja, veoma slično, ali ipak dovoljno drugačije da Koni daju originalnost kakva nedostaje mnogim konkurentima. Sa izborom boja ukrasnih detalja u kabini Hyundai opet povrđuje da su primarna meta njegovog novog crossovera mlađi kupci. Naime, čak tri od četiri ponuđene kolor šeme su u razigranim „mladalačkim“ bojama: crvenoj, narandžastoj i limeta zelenoj. Preostala jedna donosi ukrase u crnom klavir laku. Hyundai uz Konu nudi standardne platnene presvlake, zatim kombinaciju kože i platna, te samo kožu. U prva dva paketa serijski dolazi RDS radio uređaj sa šest zvučnika, Bluetoothom, USB i Aux utičnicama, dok je od trećeg serijski dostupan 7-inčni na dodir osjetljivi ekran, odnosno opcioni 8-inčni, koji se može kombinovati sa navigacijom. Sve u svemu, Kona već od početnog paketa donosi svu neophodnu opremu za ugodnu i opuštenu vožnju. Sa višim paketima i uz opcione dodatke ugođaj u vožnji, te vizuelni doživljaj automobila postaju još intenzivniji, ali i skuplji. Kona na bh. tržište dolazi u 2018. godini i trebalo bi da predstavlja jedan od najzanimljivijih Hyundaijevih noviteta. Za sada nisu poznate njene cijene za BiH, a ono što se zna je da najpovoljniji model na njemačkom tržištu košta 17.500, a najskuplji 28.600 eura. S obzirom na dosadašnje iskustvo treba očekivati da kod nas Kona bude nešto povoljnija.



Peter Schreyer, prvi čovjek dizajna Hyundai Motor Group
„Kona je nastala kao plod jedinstvene ideje u koju smo utkali strast i povjerenje. Jako volim ovaj automobil, jer me podsjeća na moju mladost, na vrijeme kada se u meni počela razvijati strast prema automobilskom dizajnu. Moja želja je da svaki Hyundai u budućnosti u sebi ponese dio Koninog mladalačkog duha. Ovo je model koji na najbolji način oslikava naše velike ambicije, on je potpuno nekonvencionalan i veoma jedinstven. Kao najmlađi član Hyundaijeve off-road porodice Kona svojim izgledom poručuje da je riječ o sportskom automobilu, koji želi da se vozi svuda. Na ovom projektu je radio tim naših mladih, veoma talentovanih dizajnera i ja kao njihov šef mogu reći da su odradili odličan posao“.


ENTERIJER 
Poput vanjskog dizajna, i uređenje kabine, te njen doživljaj se progresivno mijenja kroz pet ponuđenih paketa opreme: Pure, Select, Trend, Style i Premium. Već od prva dva Kona dolazi sa ručnim klima uređajem, radiom sa šest zvučnika, električnim podizačima svih stakala, te centralnom bravom. Od trećeg kolo upravljača i ručica mjenjača su obloženi kožom, prednja sjedišta su grijana, a tu je multimedijalni sistem sa 7-inčnim ekranom i prikazom parking kamere. Automatska klima, bežični punjač, električno podesiva sjedišta i pokretanje motora na prekidač su serijski u četvrtom paketu, dok peti donosi „Head-up“ displej, ventilaciju u prednjim sjedištima, te 4,2-inčni kolor displej putnog računara i opcioni električno pokretani krovni otvor.


Sa dužinom od 4,17 metara Kona parira modelima poput Renault Captura (4,12 m), Nissan Jukea (4,13 m) i Audija Q2 (4,19 m), od kojih je najraskošnija u pogledu širine (1,8 m). Visinom od 1,55 metara i međuosovinskim razmakom od 2.600 mm savršeno se uklapa u okvire klase. U tim okvirima je i prtljažnik zapremine od 361 litra. Krov se može obojiti u dvije kontrastne nijanse, a kupcima je na raspolganju 12 atraktivnih karoserijskih boja


POGON
Za evropsku verziju Kone Hyundai je od starta prodaje namijenio dva turbo benzinca. Ponudu otvara novi 1,0-litarski T-GDI trocilindraš sa 120 KS. On omogućava ubrzanje od 0 do 100 km/h za 12 sekundi (najveća brzina 181 km/h). Drugi benzinski motor je 1.6 T-GDI sa 177 KS i 265 Nm, koji će se kombinovati sa pogonom na sve točkove i 7DCT automatskim mjenjačem sa dva kvačila. On Konu do 100 km/h dovodi do 7,9 sekundi, a sposoban je „potegnuti“ i do 205 km/h. Ljubiteljima dizelaša će polovinom 2018. godine biti ponuđen 1,6-litarski motor u dvije verzije, sa 115 i 136 KS. Kona ima primarni prednji pogon, dok je 4x4 dostupan isključivo uz jačeg benzinca i DCT automatik. Interesantno je da će modeli sa 4x4 pogonom pozadi imati multilink vješanje, dok će kod onih sa prednjim pogonom nazad biti polukruta osovina. Podsjećamo da će se izvan Evrope Kona moći dobiti i sa 2.0-litarskim atomsfercem sa 149 KS, odnosno da bi u ponudi trebalo da se nađe i električna „e-Kona“ sa oko 200 KS i dometom koji će varirati u rasponu od 390 do 500 kilometara. 


SIGURNOST
U izradi karoserije Hyundaiji je kombinovao najnoviju „definiciju“ čelika visoke čvrstoće, sa pažljivo projektovanim zonama deformacije, kako bi omogućio „optimalnu  apsorpciju i raspršivanje energije“ prilikom sudara i na taj način zaštitio kabinu i putnike u njoj. Kona na raspolaganju ima i neke od najsavremenijih sistema asistencije vozaču. Jedan od najznačajnijih je sistem automatskog kočenja u slučaju opasnosti, koji objedinjuje i sisteme upozorenja na potencijalni kontakt sa prednje strane (do brzine od 180 km/h), odnosno detekciju pješaka (do 64 km/h). Tu je i sistem kontrole pravca u saobraćajnoj traci, koji prvo upozorava vozača da su točkovi nagazili liniju razgraničenja, a ukoliko njegova reakcije izostane onda sistem sam upravljačem koriguje putanju. Kona ima i sistem nadzora „mrtvog ugla“ sa upozorenjem za vozača, čije reakcije za upravljačem nadgleda intelignetna elektronika. Ukoliko procijeni da vozač gubi pažnju, onda mu diskretno sugeriše zvučnim signalom i ikonicom sa šoljicom kafe na displeju instrument table da je vrijeme za predah. Za sigurnost zadnjeg dijela automobila prilikom isparkiravanja brinu se radarski senzori, koji registruju nalet drugog vozila i o tome obavještavaju vozača. Sigurnosnim sistemima Hyundai pridružuje i LED glavna svjetla, sa korekcijom snopa i eliminacijom efekta zasljepljivanja vozača iz suprotnog smjera.
 

Datum objave: 18/01/2018
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook