Naslovna > Automobili > Volkswagen > T-Roc > Sve je novo, ali dobro poznato
FOTO GALERIJA (103)

Volkswagen T-Roc Style 2.0 TDI 4Motion

Sve je novo, ali dobro poznato

Sa T-Rocom Volkswagen je sva svoja dobro poznata i dokazana pogonska, sigurnosna, komforna rješenja spakovao u atraktivnu trendovsku karoseriju kompaktnog SUV-a, od kojeg se očekuje da bude novi lider u klasi...

Priča o Volkswagen T-Rocu zvanično je počela 2014. godine na sajmu automobila u Ženevi. Tada je svjetskoj javnosti predstavljen istoimeni koncept kompaktnog trovratnog off-road kupea sa sklopivim krovom. Moderan i za Volkswagenove standarde netipično dizajnerski opušten model oblikovan je po uzoru na dvije godine stariji Audijev Crosslane Concept iz kojeg će se 2016. izroditi velikoserijski Audi Q2. Produkcijska verzija T-Roc predstavljena je u oktobru prošle godine.

 

 

Sa 4,23 metara dužine T-Roc je za 25,2 cm kraći od broj većeg Tiguana, odnosno samo tri centimetra od aktuelnog Golfa. Sa njima dijeli savremenu modularnu MQB platformu, koja se između ostalog koristi kao podloga za Pola (MQB A0 verzija), ali i luksuznog Arteona što je najbolji pokazatelj njenog raskošnog potencijala. Podsjećamo da na MQB platformi „leži“ i bratski Audi Q2 u odnosu na kojeg je T-Roc kraći 13 mm, te ima šest milimetara kraći osovinski razmak. Sa T-Rocom Volkswagen po prvi put ulazi u segment kompaktnih crossover i SUV modela čiji su najpoznatiji predstavnici između ostalog Renault Captur, Opel Mokka, Jeep Renegade, Mazda CX-3, Fiat 500X, Audi Q2, Mini Countriman... Ambicije su velike i za Volkswagen sasvim očekivane. Planirana godišnja prodaja kreće se do 200.000 jedinica, koliko bi maksimalno mogla da isporuči portugalska fabrika u Palmeli. To je, primjera radi, na nivou prodajnog ostvarenja trenutno najpopularnijeg predstavnika u klasi Renault Captura, koji je u 2017. godini našao put do 211.321 kupca.

 

 

Na pitanje ima li Volkswagen T-Roc dovoljno aduta za ostvarenje ambicioznog prodajnog plana odgovor smo potražili testiranjem jedne od njegovih skupocjenijih verzija sa kombinacijom 2.0 TDI motora sa 150 KS, 4Motion pogona, DSG automatika i Style opreme, koja je obogaćena sa sedam opcionih dodataka i paketa vrijednih čak 18.711 KM. Podsjećamo da se osim testnog Style na bh. tržištu nude i serijski paket opreme (nije dostupan uz 2.0 TDI motor), te trenutno najsadržajniji Sport. Uz testnu pogonsku kombinaciju, isključivo dostupne Style i Sport pakete moguće je nadograditi sa 65 opcionih dodataka praktičnog, dekorativnog, zabavnog, luksuznog i sigurnosnog karaktera. To bi uz jedanaest jednobojnih i pet dvobojnih karoserijskih kombinacija trebalo biti dovoljno da se T-Roc adekvatno personalizuje i po standardima najzahtjevnijih kupaca. Oni bi trebali biti zadovoljni i sa činjenicom da je zavisno od pogona i nivoa opreme uz T-Roc dostupno i 11 različitih dezena alu naplataka u rasponu od 17 do 19-inča.

 

 

Posmatrajući iz današnje perspektive čini se da su već 2014. godine njemački dizajneri imali jasnu viziju kako će izgledati njihov najmanji „off-road“ model. Na putu od koncepta do produkcijske verzije zadržane su veoma jasne linije i oblici, dok su ostali detalji prilagođeni velikoserijskoj proizvodnji... Kada je riječ o testnom T-Rocu on nam se predstavio u efektnoj Ravenna Blue metalik boji, koja je vizuelno istaknuta sjajnim hromiranim lajsnama na maski hladnjaka, gornjem okviru prozora i C stubu, te bočnim zaštitama vrata i zadnjeg branika. Atraktivnosti doprinose i aluminijumski krovni nosači, te sive plastične oplate na centralnom dijelu branika. Kada tome pridodamo LED prednja, zadnja, te dnevna svjetla T-Roc postaje veoma upečatljiv i vizuelno zanimljiv automobil. Podsjećamo da se dodatno isticanje može napraviti sa kontrastnim bijelim krovom, koji se nudi kao opcija uz plavu boju testnog modela. Navedeno bi trebalo biti dovoljno da T-Roc s vana bude jedanko privlačan mladim, ali i starijim generacijama, baš kao što je to slučaj sa njegovim kompaktnim uzorom Golfom.

 

 

Ako je karoserijskim gabaritima bliži Golfu, onda je se koncepcijom i dizajnom enterijera T-Roc uzor imao u broj manjem Polu, na čijoj osnovi se, podsjećamo, uveliko razvija najmanji Volkswagenov off-road model, radnog naziva T-Cross. Prvi osjećaj po ulasku u kabinu je da se osam centimetara razlike u visini između T-Roca i Golfa i te kako osjeti. Viša pozicija sjedenja, te bolja preglednost okoline zahvaljujući širim staklenim površinama subjektivno čine T-Roc osjetno prostranijim i komfornijim od kompaktnog uzora. S druge strane, pozadi je očigledan par centimetara kraći osovinski razmak, ali je to još uvijek dovoljno za ugodan smještaj dva odrasla putnika, dok će djeca uživati puni komfor. Kada se ispred i oko vas u kabini nađu kožom obloženi multifunkcionalni upravljač, visokorezolucijski digitalni instrumenti i Discover Media multimedijalni sistem sa 8-inčnim na dodir osjetljivim ekranom, dvozonski automatski klima uređaj, automatski DSG mjenjač i okrugli selektor za izbor profila vožnje, pa svemu tome pridodate dvobojna anatomska sjedišta, dekorativne umetke sa lakom visokog sjaja i mnoštvo blještavih hromiranih ukrasa, kritičko pero brzo se istupi.

 

 

Kao i na svim ostalim modelima Volkswagen brenda, i kod T-Roca su primijenjeni visoki i uglavnom prepoznatljivi ergonomski standardi. Rezultat je činjenica da se već nakon sat ili dva provedenih za upravljačem osjećate kao da ste tu godinama. Koja god vam komanda zatreba ona je obično tamo gdje ju prirodno i očekujete. Savremena multimedijalna čuda u koja spadaju i digitalni instrumenti nude vam mnoštvo informacija i mogućnost dubinskog uvida u najsitnija podešavanja, ali vas istovremeno i ne primoravaju da po njima „kopate“ ako za to nemate realnu potrebu, što nije slučaj kod većine ostalih proizvođača. To će se sigurno dopasti tradicionalnijim kupcima, koji ne vole kad im se savremenija digitalna rješenja nameću po svaku cijenu. Određeno razočarenje, ako se zbog perfektne završne obrade i veoma pedantnih spojeva tako može okvalifikovati, je jedino plastika za koju se Volkswagen odlučio da ju ugradi u T-Roc. Riječ je i veoma tvrdom materijalu, koji po osjećaju koji proizvodi pri dodiru sa prstima jednostavno nije na nivou mekane gumirane plastike iz Golfa ili još „kvalitetnijeg“ bratskog Audija Q2. Sa ovim detaljom je napravljena prva izraženija kvalitativna razlika između navedenih modela, koja bi trebala spriječiti kanibalizam unutar Volkswagen grupe.

 

 

Da do toga ne dođe zadužena je cjenovna politika. Najpovoljniji T-Roc na bh. tržištu dolazi sa 1.0 TSI benzinskim motorom od 115 KS i do registracije košta 40.850 KM. Za model sa pogonom poput testnog i Style opremom treba izdvojiti 44.253 KM. Kada se tome pridoda i bogata dodatna oprema vrijedna 18.711 KM, dolazimo do čak 62.964 KM. To je iznos na kojem se ozbiljni kupci Golfa neće nimalo dvoumiti oko svog izbora, kao što ni kupci Audija Q2 neće pristati na bilo kakve „imidž“ kompromise. T-Roc je dakle dobio jasno ograničen tržišni prostor u okviru kojeg bi trebalo da se nametne armiji Volkswagenovih ljubitelja, koji su u njemu dobili još jedan veoma zanimljiv predmet obožavanja. Ako pri tome i ukrade pokojeg kupca od Golfa ili Q2 neće ih razočarati, jer je riječ o veoma ozbiljnom automobilu s tek jednom i to „nametnutom“ manom, koju će konkurencija izvan matične grupacije teško moći iskoristiti.

 

POGON
Na bh. tržištu T-Roc je ponuđen sa benzinskim 1.0, 1.5 i 2.0 TSI motorima sa 115, 150 i 190 KS, te 2.0 TDI dizelašom u verzijama sa 150 „konja“. Podsjećamo da 2.0 TDI ima i jaču verziju od 190 KS, te da je zvanično najavljen i 1.6 TDI sa 115 KS, ali da ga još nema u ponudi ni u matičnoj Njemačkoj. Sa baznim motorima T-Roc će isključivo dolaziti u kombinaciji sa prednjim pogonom. U tom slučaju koncepcijski je bliži klasičnim crossoverima poput veoma popularnog Renault Captura. 4Motion pogon je u BiH serijski u kombinaciji sa svim 2,0-litarskim motorima, dok se testni model osim sa DSG mjenjačem sa sedam brzina može dobiti i sa šestostepenim ručnim. Sa pogonskom kombinacijom poput testne, koja uključuje i sistem aktivnog podešavanja karaktera automobila kroz pet režima rada: Comfort, Normal, Sport, Eco i Individual, te četiri režima rada 4x4 pogona: Street, Snow, off-road i off-road single, T-Roc nastupa kao punopravan SUV, te unutar klase konkuriše modelima poput Jeep Renegadea, Opel Mokke, Fiata 500x i slično… Dinamički je riječ o veoma moćnom automobilu, koji od 0 do 100 km/h ubrzava za 8,4 sekunde i može da dostigne 200 km/h. Sa klirensom od 160 mm T-Roc spada u najniže modele u klasi. Primjera radi, Captur ima klirens od 210 mm. I pored toga s testnim T-Rocom smo bezbrižno silazili sa asfalta na zemljane puteve, te obavljali najzahtjevnije gradske „akrobacije“. Za malo zahtjevnije off-road avanture testni model sa 18-inčnim alu točkovima i gumama dimenzija 215/55 jednostavno nije namijenjen. S laganom nogom na gasu moguće je računati na prosječnu potrošnju oko šest litara, pa i niže ako ste ekstremni štediša. Ako 2.0 TDI dizelašu date da se razmaše i da vam pokaže sav svoj raskošni potencijal, treba da računate na prosjeke između sedam i devet litara, koliko smo trošili u gradskom stani/kreni režimu.

 

SIGURNOST
U Style opremi serijski dolazi Rest Assist sistem za detekciju umora kod vozača, te kompletan paket prednjih, zadnjih i dnevenih LED svjetala, a tu je i adaptivni tempomat koji je funkcionalan do brzine od 210 km/h. U seriji je i Front Assist sistem nadzora puta sa automatskim kočenjem u rasponu od 30 do 210 km/h. Na ovom nivou opreme vozač može da računa i na Lane Assist sistem kontrole pravca u saobraćajnoj traci, te na pomoć pri kretanju na uzbrdici. Park Assist i Park distance sistemi sa prednjim i zadnjim senzorima se doplaćuju 427,66 KM, dok je kamera za parkiranje 455,35 KM.

Datum objave: 15/03/2018
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook