Naslovna > Automobili > Honda > Civic > Svemirski kompakt
FOTO GALERIJA (23)

Predstavljamo - Honda Civic 2012

Svemirski kompakt

Mada u svom novom izdanju izgleda manje futuristički u odnosu na model iz 2006. godine, novi Civic i dalje ostaje jedan od dizajnerski najupečatljivijih kompaktnih automobila...

Honda je na prošlogodišnjem frankfurtskom sajmu automobila predstavila novu generaciju modela Civic, koja je i ovaj put razvijena posebno za evropsko tržište. Ovaj model ponuđen je isključivo kao petovratni hatchback, a suprotstaviće se brojnoj i nikada žešćoj konkurenciji u C-segmentu.

 

Razvojni tim novog Civica, sa vođom projekta Mitsuru Kariyom na čelu, dobio je zadatak da napravi automobil koji će i dalje biti poznat po svom jedinstvenom eksterijeru i atraktivnom, natprosječno praktičnom enterijeru. Razvoj nove serije Hondinog kompakta trajao je više od četiri godine. U tom periodu poseban naglasak je stavljen na ogibljenja, da bi bilo unaprijeđeno upravljanje, za oblaganje enterijera se upotrijebljeni kvalitetniji materijali, a poboljšani su i aerodinamika te efikasnost svih pogonskih jedinica. Vozači prethodne generacije Civica cijenili su izražen stil i sam oblik automobila, sa naglašenom futurističkom notom i praktičnošću, ali njihove povratne informacije sugerisale su da bi novi model trebalo da ima sofisticiraniji dizajn, prvenstveno zadnjeg dijela, koji bi rezultovao boljom vidljivošću. Hondin tim je sve ove kritike usvojio, i prilagodio Civic svakodnevnoj potrebama, bez obzira na to radilo se o provlačenju urbanim sredinama ili krstarenju na otvorenom putu.

 

 

Hondin razvojni tim je želio stvoriti novi emocionalni dizajn koji će pružiti neočekivano prostran enterijer, te prtljažni prostor, koji je zahvaljujući zapremini od osnovnih 401 do krajnjih 1.378 litara i u novoj generaciji jedan od najvećih u klasi. Skrojen pod motom, „čovjek maksimalno, mašina minimalno“, kokpit novog Civica zadržao je futuristički stil prethodnika, ali sada sa još naglašenijom težnjom ka što laganijem i jednostavnijem opsluživanju komandi. Ono što se u kopitu Hondinog kompakta posebno izdvaja je i i-MID Intelligent Multi-displej, odnosno sistem koji apsolutno sve informacije o vozilu projektuje na LCD QVGA kolor ekranu. Na njemu se između ostalog prikazuju informacije o potrošnji goriva i vanjskoj temperaturi, a omogućava vozaču da vidi i dodatne informacije u vezi sa recimo audio-sistemom, upozorenje o nevezanim pojasevima, podatke sa klima-uređaja, kao i funkcionisanje Idle Stop sistema.

 

 

Kvalitet materijala sada se slobodno može okarakterisati kao vrhunski, a ukupnom komforu doprinosi i znatno tiše vješanje, na koje su upravo i samo zbog buke vlasnici prethodne serije imali najviše pritužbi. Tokom razvoja novog Civica mjerenje buke i njeno anuliranje sprovedeno je kroz osam scenarija, počevši od osjećaja prilikom ulaska u automobil, tokom pokretanja motora, startovanja vozila, laganog kretanja u saobraćaju, krstarenja pri niskim brzinama u urbanim sredinama, prilikom punog ubrzavanja, vožnje na hrapavim površinama, te na kraju brzom vožnjom na autoputu. Optimalne vrijednosti postignute su upotrebom novih izolacionih materijala, debljim staklima, te efikasnijim upijanjem neravnina sa podloge, tako da se novi Civic može okarakterisati kao najtiši do sada.Novi Civic u Evropi se trenutno nudi sa paletom sastavljenom od samo tri pogonske opcije.

 

Ponudu benzinaca čine 1.4 i 1.8-litarski agregati sa 99 i 141 KS, dok boje dizelaša sada brani samo 2.2-litarski četvorocilindraš sa 150 KS. Upravo je dizelaš i najimpresivniji agregat u gami Civica, jer osim izuzetnih vučnih osobina svaki kilometar emituje samo 110 grama CO2. Svi motori nude se u kombinaciji sa šestostepenim ručnim mjenjačem, te ECO Assist i Idle Stop sistemima, a istovremeno svi modeli su standardno opremljeni i Hill Start Assist pomoćnikom za kretanje na uzbrdici. Svakako treba spomenuti da se 1.8-litarska benzinska opcija može dobiti i sa novodizajniranim petostepenim automatskim mjenjačem, koji uspješno spaja maksimalnu dinamičku iskoristivost motora i nisku potrošnju goriva. Novi Civic se nažalost ne prodaje u našoj zemlji, a cijene ovog, po mnogo čemu posebnog kompakta, na zapadnom tržištu kreću se između 18.900 i 28.300 eura.

 

 

Datum objave: 29/03/2012
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook