Naslovna > Tehnika > Svevideći
FOTO GALERIJA (6)

Volvo S60

Svevideći

Šveđani su odavno raščistili neke stvari sami sa sobom, te su odlučili da će glavna karakteristika njihovih automobila biti sigurnost, kako vozača i putnika u automobilu tako i ostalih učesnika u saobraćaju. Naravno, ni za dizajn Volvo automobila niko ne može reći da nije savremen, ali sigurnost će zauvijek ostati sinonim za ovog švedskog proizvođača automobila.

Nakon što je prošle godine "doktorirao" na temu izbjegavanja sudara sa automobilom koji se iznenada pojavi ispred vozila, sa sistemom VOLVO CITY SAFETY (u sklopu nastojanja da se do 2020. godine dođe do situacije kada niko u saobraćaju neće poginuti ili biti ozlijeđen od strane Volvo automobila), u Volvu su otišli i korak dalje. Kao nastavak prethodne "priče" u Volvu su odlučili maksimalno zaštititi pješake koji se nalaze u zoni kretanja njihovih automobila. Ipak, da ne bude zabune, moramo reći da se ova tehnologija počela razvijati još prije desetak godina, a Volvovi testni automobili prešli su više od 500.000 kilometara kroz najzakrčenije gradove svijeta, da bi prikupili dovoljno informacija kako bi se svijetu predstavio . . .

 

 

 

Collision Warning sistem koji detektuje pješake ispred automobila i automatski koči, ako vozač ne reaguje na vrijeme. Sistem Collision Warning (upozorenje na kontakt), u kombinaciji sa sistemima Full Auto Brake (automatsko kočenje) i Pedestrian Detection (prepoznavanje pješaka) predviđen je da se premijerno "pojavi" u novoj uzdanici Volva modelu S 60, početkom 2010. godine. Ovakva kombinacija sigurnosnih sistema (uz podatak da je djelovanje automatskog kočenja povećano sa 50% na 100%) uveliko povećava sigurnost, većinom, nezaštićenih pješaka. Da bi se ovo postiglo, uzeti su u obzir svi faktori saobraćaja, stanje puteva i vremenskih prilika na koje su naišli testni automobili tokom pređenih 500.000 kilometara u zakrčenim gradskim centrima.

 

 

"Upozoriti pa kočiti" jeste osnovno geslo novog sigurnosnog sistema. Sistem upozorenja na kontakt, automatskog kočenja i prepoznavanja pješaka sastoji se od novog radara sa dvostrukim modom rada (radar je integrisan u masku hladnjaka), kamere smještene iza retrovizora i, naravno, centralne kontrolne jedinice. Zadatak radara je da konstantno detektuje objekte, istovremeno mjereći i razdaljinu istih od automobila, dok kamera ''zaključuje'' o kakvom se to objektu radi. Kod nepredviđene situacije vozač automobila se prvo upozorava zvučnim signalom i ''bljeskalicom'' na HUD displeju (s ciljem brze reakcije vozača vizuelno upozorenje na HUD displeju izgleda kao kočiono svjetlo drugog automobila). Ukoliko vozač ipak ''ignoriše'' ova upozorenja i ne preduzme ništa, a sistem ''shvati'' da je kontakt neminovan, na ''scenu'' stupa automatska kočnica. Naravno, da bi do ovakve ''reakcije'' sistema uopšte došlo, podrazumijeva se da objekat mora biti ''potvrđen'' i od strane radara i od strane kamere. Pri tome je puna kočiona snaga automatskog kočenja postignuta upotrebom najsavršenije senzorske tehnologije, koja je trenutno dostupna na tržištu.

 

 

Saobraćajne nezgode u gradskim sredinama u kojima učestvuju pješaci su veoma česte. Ispitivanja su dokazala da je tokom 2007. godine, u prijestonicama zemalja članica EU, poginulo 1.560 ljudi, a od tog broja 43% činili su pješaci. Jedan od bitnijih kobnih faktora po pješake je brzina automobila pri udesu. Rizik da pješak smrtno nastrada pri brzini od 50 km/h je 85% veći nego kod brzine od 25 km/h. Zato je veoma bitno, da ukoliko se automobil kreće više od 25 km/h, smanjiti brzinu kretanja što je više moguće. Ovaj novi Volvov sistem u većini slučajeva može smanjiti brzinu kretanja automobila za 75%, a to direktno znači smanjenje od 20% udesa sa fatalnim posljedicama, a u specifičnim situacijama i do 85%, što je zaista fascinantan podatak. Čast da prvi ''uoče'' novi Volvo S 60 (sa Collision Warning sistemom) imali su građani Kopenhagena. Iako sumnjamo da su toga bili svjesni (jer je novi S 60 bio, naravno, dobro zamaskiran), možda su pojedini ipak prošli kraj automobila koji će im, zlu ne trebalo, ipak jednom spasiti život. Poznavajući naše puteve, mentalitet naših vozača i vozni park, novi S 60 kao da je zamišljen da svoj radni vijek provede u surovoj BiH automobilskoj realnosti, gdje bi sigurno spasio mnoge živote.

Datum objave: 06/12/2009
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook