Naslovna > Automobili > Dacia > Sandero > Sviraj nešto narodno!
FOTO GALERIJA (17)

Test – Dacia Sandero 1.6 Laureate

Sviraj nešto narodno!

Dizajnerski svježa i dobro opremljena nova Dacia Sandero, sa najjačim benzincem u ponudi nudi udobnu unutrašnjost, iskoristiv prtljažnik i solidnu dinamiku vožnje, uz solidan odnos uloženog i dobijenog...

Dacia Logan odavno je prebacila milion proizvedenih jedinica, a zarada koju donosi alijansi Renault-Nissan svakim danom je veća. Rumunske linije rade punom parom, nema viška radnika, a ne osjeća se ni globalna ekonomska kriza, zbog koje Amerikancima pada mrak na oči. Jeftina, jednostavna i praktična, bez grama „sala“ i suvišne elektronike, DVD-a, panoramskog krovova, automatske klime... kojom je razmaženo pola automobilskog svijeta postala je preko noći omiljeni četvorotočkaš srednjeg, siromašnijeg i ujedno najvećeg dijela svjetske populacije, koji bi da nije Logana danas bio još siromašniji. Na krilima njegova uspjeha nastao je i Sandero, hatchback verzija rumunske limuzine, koja donosi ugodan dizajnerski iskorak i približava se konkurenciji. Dio Sanderove šminke, koji se prvenstveno odnosi na unutrašnjost dobio je i redizajnirani Logan.

 

 

 

 


Nakon što smo do sada vozili gotovo sve modele Logana, od različito motorizovanih i opremljenih limuzina pa do karavana sa kojim smo se družili na šestomjesečnom maraton testu, Sandero smo dočekali sa velikom radoznalošću. Prošlogodišnja međunarodna prezentacija u Splitu otkrila nam je mnoge njegove adute, ali je tek detaljan test pokazao koje su to krajnje mogućnost novog rumunskog hatchbacka.
Dizajnerski gledano, Sandero je teško porediti sa Loganom, sa kojim dijeli više od 70% dijelova. Nježne linije prednjeg kraja, blago padajuća linija krova i sasvim solidna pozadina daleko su od kutijastih formi limuzine. Da su dizajneri radili temeljno, otkrivaju novi stilizovani logotipi Dacie, ali i kvake vrata izvedene u oku ugodnoj srebrnoj boji. Kada se tome pridodaju i šminkerski detalji poput 15-inčnih alu-naplataka, proširenih pragova, off-road branika i odbojnika, te stilizovanog krovnog spojlera, koji je imao testni model, teško se oteti utisku da su Rumuni (čitajte Francuzi) sa Sanderom napravili odličan posao.

 

 

 

Mada su lijepo izvedene, ručice vrata sa mehanizmom, koji zahtijeva povlačenje nagore, pod rukom djeluju predimenzionirano, a njihova funkcionalnost je upitna u hladnim snježnim jutrima, kada automobil okuje led. Unutrašnjost sa na dodir kvalitetnijim platnenim materijalima, razigranih i oku ugodnijih nijansi, ali i kombinacijom svijetlih detalja i osnovne crne plastike djeluje mladalački prihvatljivije. Bijela podloga instrumenata i alu-look novih rukohvata, centralnog grebena i ventilacionih otvora ugodno su osvježenje. Prostora ima dovoljno, sjedišta su francuski udobna, ergonomija vozačke pozicije je odlična, a rukovanje malobrojnim prekidačima očekivano jednostavno. Na Daciju nenaviknuti vozači imaju problema sa pronalaskom podizača prednjih stakala, koji se, kao i kod Logana, nalaze na centralnom grebenu, ali i džojstika za podešavanje retovizora (pokraj ručne kočnice). Preklopiva zadnja klupa nudi solidno prostora za noge i leđa putnika, a dužina sjedeće površine je sasvim zadovoljavajuća.

 

 

 

Za solidnu ponudu prostora zaslužna je B0 platforma međuosovinskog razmaka 2,59 m, koju osim Sandera i Logana koriste i neki drugi modeli Renault-Nissan alijanse. Prtljažnik u osnovnom položaju može da primi 320 litara, a preklapanjem zadnje klupe više nego zadovoljavajućih 1.200 litara (Opel Corsa 305l, Fiat Punto 275l, Renault Clio 288l, Škoda Fabia 300l). Opremljen dobro poznatim 1.6-litarskim Renaultovim benzincem starog kova ( 8 ventila, 2 po cilindru), koji iz 1.598 ccm isporučuje 90 KS, te petostepenim manuelnim mjenjačem, dugog hoda, ali solidne preciznosti, Sandero na putu nudi zadovoljavajuću dinamiku. Za ubrzanje od 0 do 100 km/h potrebno je 11,5s a maksimalna brzina se očitava na 174 km/h. Prosječna potrošnja na testu se kretala najčešće oko osam litara na 100 km/h. Teška noga na gasu ili vožnja autoputem naplaćuju se sa desetak litara benzina, a sa puno pažnje na putnom računaru je moguće vidjeti i prosjek od sedam litara.

 

 

 

 

Iako lišen mnogih savremenih sistema pomoći, na putu, ali i u krivinama Sandero nudi zadovoljavajuću upravljivost. Prvi osjećaj na upravljaču navodi na zaključak da je servo uređaj isuviše mekan i neosjetljiv, te da lišava vozača važnih informacija sa puta, međutim s kilometrima ovakva kombinacija postaje logičnija. Sandero je ipak sasvim solidan gradski automobil, bez istinskih brzinskih pretenzija, koji u svim situacijama uspješno ispunjava očekivanja, koje pred njega postavlja jedan prosječan vozač. Bitan adut kod rumunskog hatchbacka je i udobnost, koju može ponajviše zahvaliti robustnom, ali po francuskom receptu podešenom vješanju sa prednjim McPhersonom i zadnjom polukrutom osovinom. Serijski ABS sa prednjim diskovima promjera 259 mm i zadnjim osmoinčnim bubnjem zaustavlja Sandero sa 100 km/h za 44,5 m, dok pasivnoj sigurnosti pridonose dva vazdušna jastuka, za vozača i suvozača.

 

 

Datum objave: 17/01/2009
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook