Naslovna > Tehnika > Svjetlost se budi
FOTO GALERIJA (29)

Tehnika – Opel Matrix 2.0 svjetla

Svjetlost se budi

LED i laserska svjetla su do prije samo nekoliko godina bili ekskluziva skupocjenih premium modela. Prvi korak ka njihovoj masovnoj proizvodnji napravio je Opel sa Matrix LED svjetlima u Astri. Nijemci sada idu korak dalje.

Saga se nastavlja. Bitka za prevlast u autoindustriji se pored uvođenja elektro ili hibridnog pogona, smanjenja težine, usavršavanja benzinskih motora SUS, polako seli i na polje svjetlosne signalizacije. I dok je prethodnih godina svjetlosna signalizacija izvedena u LED ili laserskoj tehnologiji bila privilegija premium modela Audija, BMW-a ili Mercedesa, odnosno naprednijih elektro ili hibridnih modela (Prius), fokus se polako usmjerava i na niže klase automobila i nepremium proizvođače. Prije dvije godine Opel je sve iznenadio uvođenjem Matrix LED signalizacije u svoj model Astra, što je zaista šokiralo gore pomenutu njemačku trojku. Da je ovo bio pravi potez Opela pokazuje i podatak da je sa novim svjetlima već naručeno 350.000 jedinica od početka prodaje, odnosno Astra je bila najprodavaniji model Opela u 2016. godini, a opcija LED Matrix svjetala ubjedljivo najtraženija.


Za ovako brz napredak svjetlosne tehnologije kod Opela možda najveće zasluge ima koncept model Opel Monza iz 2013. godine koji je pokazao u kom smjeru će se kretati razvoj rasvjetnih tijela. Podsjećamo da je Monza imala jako uska i do tada nekarakteristična prednja svjetla. Kada je predstavljena aktuelna Astra, Matrix 1.0 tehnologija ju je izdvajala od ostalih modela na tržištu u njenom segmentu. U svakom faru imala je pet reflektora sa osam LED segmenata složenih u dva reda, u gornjem dijelu dva i donjem tri. Ovakva koncepcija bila je „preširoka“ za ugradnju u novu Insigniu koja ima specifično uska prednja rasvjetna tijela, tako da  koncepcija sa dva reda LED segmenata nije bila opcija.

 


Ovaj „problem“ natjerao je Opel na dalji razvoj LED tehnologije, pa je nova Insignia dobila IntelliLux LED 2.0 svjetla koja se sastoje od jednog reda sa po dva modula. Svaki modul sadrži po osam LED segmenata u redu, odnosno kompletna prednja svjetlosna grupa sadrži 32 LED segmenta. Nova verzija IntelliLux LED 2.0 svjetla, uz nove funkcije, znatno poboljšava vidljivost noću. Jačina svjetla na unutrašnjim segmentima matrix krivulje dodatno se pojačava prema uglu upravljanja kako bi se povećalo osvjetljenje same krivulje. Pored ovoga, svako prednje LED svjetlo ima poseban reflektor sa dugim svjetlima koji osvjetljavaju do 400 metara puta ispred vozila. Opelovci se naročito hvale jednostavnošću rada novih IntelliLux LED svjetala, jer čim vozilo izađe iz urbanog područja ista se automatski uključuju i konstantno samostalno prilagođavaju raspon i raspodjelu svjetlosnog snopa nezavisno od situacije u saobraćaju.


Za novu generaciju LED svjetala nije bitno da li ste u vožnji gradom, na regionalnom putu, autoputu i slično, jer su u stanju da „noć pretvore u dan“, a da ni u jednom trenutku zasjenjivanjem ne ugroze druge učesnike u saobraćaju. Ovo je moguće jer se podaci kao što je ugao upravljanja, brzina i ostale trenutne promjenjive vrijednosti unose i obrađuju u poseban elektronski modul smješten iza prednjih svjetala. Pomenuti modul „prepoznaje situacije“ i na osnovu toga određuje da li će koristiti kratko svjetlo ili svjetlo za nadolazeću krivinu. Kako ova tehnologija funkcioniše s obzirom na to da nisu svi modeli opremljeni sa navigacionim sistemom? Pa kao i kod Astre, pomoću visokokvalitetnog fotoaparata koji kad se prekorači 50 km/h provjerava gdje se vozilo „nalazi“. Potom kada otkrije izvor svjetlosti u saobraćaju, pojedinačne LED diode u toj zoni se deaktiviraju tako što jednostavno „izrežu“ područje oko nadolazećeg vozila. Kad je riječ o slabo osvjetljenom putu ili potpuno mračnom terenu, automatski se aktiviraju duga svjetla na automobilu, a sistem prepoznaje i uličnu rasvjetu, te prema njoj podešava intenzitet i snop svjetlosti. Tokom vožnje autoputem, dio svjetla u lijevoj svjetlosnoj grupi (faru) automatski se trajno isključuje kako ne bi zasljepljivao nadolazeća vozila iz suprotnog smjera. Već sada se procjenjuje da postoje moduli sa 1.024 piksela spremni za proizvodnju, a teoretska razmatranja kažu da bi se moglo preći na čak 200.000 piksela. Analize u SAD-u govore da bi trebalo najmanje 1,5 miliona piksela za „skrivanje“ snježnih pahuljica, ali pitanje je da li to kupcu (vozaču) zaista treba i po kojoj cijeni. U Opelu stalno prate povratne informacije, kako od kupaca tako i od zaposlenih, dobavljača i trgovaca. Prema tome sagledavaju šta tehnički i po kojoj cijeni mogu ponuditi kao svoj proizvod, a kako više od 30% kupaca naručuje IntelliLux 2.0 u Astri, znaju da su na dobrom putu.


Za Opel je posebno bitno šta „kaže“ njemačko tržište, kao najmjerodavnije i najvažnije za njih. A podaci govore da je svaka treća Astra u Njemačkoj naručena sa IntelliLux LED svjetlima. Još bolji rezultat je u Švajcarskoj gdje oko 45% kupaca Astre naručuje IntelliLux LED svjetla, dok je Austrija sa 40% tek nešto ispod zahtjevnih švajcarskih kupaca. U Finskoj i Švedskoj je 37% kupaca „prepoznalo“ prednosti novih svjetala, ali pravi „rekorderi“ ipak su kupci u Norveškoj koji se u čak 84% slučajeva odlučuju za verziju Astre sa IntelliLux LED svjetlima. Potpredsjednik sektora prodaje Opela, Peter Christian Küspert, sumirajući godišnje rezultate kompanije ponosno je izjavio da su svi u Opelu oduševljeni uspjehom IntelliLux LED svjetala, posebno zato što su se velikom većinom dopala i njihovim vjernim kupcima.


P L U S
* Unaprijeđena verzija IntelliLux LED 2.0 daje veće mogućnosti kod oblikovanja prednjih svjetlosnih grupa,
* Domet svjetla do 400 m, koji pritom ne „zasljepljuje“ druge učesnike u saobraćaju,
* Automatski režim rada IntelliLux LED svjetala,
* Veliki procenat vozača odlučuje se za doplatu IntelliLux LED svjetala.


M I N U S
* Još uvijek IntelliLux LED tehnologija spada u kategoriju doplata
* Kao i kod ostalih premium vozila, zamjena najsavremenijih LED svjetala je papreno skupa u slučaju eventualnog udesa

Datum objave: 16/02/2018
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook