Naslovna > Tehnika > Svjetlost za prestiž

Tehnika – Mercedes High Range LED Light

Svjetlost za prestiž

Tehnološka bitka, koju već decenijama vodi njemačko sveto ’’trojstvo’’, bespoštedna je i to na svim poljima. Mercedes, kao pionir razvoja tehnologije izrade svjetlosnih sklopova, odlučio je da se posveti usavršavanju LED tehnologije, za razliku od BMW-a i Audija, koji su svoje napore usmjerili ka istraživanju automobilskih svjetala na bazi laserske tehnologije. Ovu odluku BMW-a i Audija ...

Mercedes je oštro kritikovao budući da vjeruje da LED tehnologija daje apsolutno iste rezultate uz znatno manje troškove proizvodnje i mnogo jednostavnije dizajniranje i izradu samih svjetlosnih sklopova. Glavni razlog zbog kojeg najveći njemački proizvođači automobila danas lome koplja je istraživanje BAST-a (Njemačka savezna kancelarija za puteve) da se za vrijeme noćne vožnje, koja čini svega 20% ukupne kilometraže automobila, dogodi čak 40% svih nesreća sa fatalnim ishodom. Ovaj podatak govori zašto se Mercedes već 120 godina ’’bori’’ sa tehnologijama izrade svjetlosnih sklopova. Ozbiljniji napredak počeo je još 1991. godine uvođenjem ksenon svjetala u eksperimentalni F100 koncept, da bi 1999. godine bi-ksenon svjetla bila predstavljena u novom CL-u. 2006. godine svjetsku premijeru je imao Intelligent Light System u E klasi, dok trenutno najviše dostignuće predstavljaju multibeam LED svjetla u novom CLS-u.

 

Naime, trenutna upotreba 24 LED diode u glavnim svjetlima modela CLS, koja su predstavljena u restilizovanom modelu polovinom 2014. godine, mogu se pojedinačno elektronski kontrolisati, odvojeno za lijevu i desnu stranu automobila, što omogućava osvjetljenje puta ispred automobila na vrlo ’’specifičan’’ način i sa maksimalnim dometom svjetlosnog snopa od 485 metara. Uprkos ovim sjajnim karakteristikama, Mercedes planira da vrlo skoro ovu tehnologiju ’’revidira’’ sa 84 LED diode u novim multibeam LED svjetlima, sa čak 1024 pixela po LED čipu, što će doprinijeti još većem stepenu upotrebljivosti prednjih svjetala.

 

Nova LED svjetla sa 84 diode pružaju znatno veću zaštitu od ’’zasljepljivanja’’ ostalih učesnika u saobraćaju i bolje osvjetljenje puta ispred automobila. Po prvi put biće moguće konfigurisati svjetlosni snop Intelligent Light sistema (ovaj sistem obuhvata Adaptive Highbeam Assist, svjetla za maglu, aktivnu funkciju svjetala i dnevna LED svjetla i isti je dostupan u kombinaciji sa bi-ksenon ili LED svjetlima) potpuno digitalno, bez upotrebe mehaničkog pogona, čime se stvara ’’bogatstvo’’ novih, prilagodljivih svjetlosnih funkcija, koje noćnu vožnju čine umnogome sigurnijom. Za razliku od ostalih svjetlosnih sklopova, novi multibeam LED sistem sa 84 diode u trenutku može da prilagodi snop svjetlosti dugih svjetala tako da se on skrati ispred samog nadolazećeg vozila, a da područje oko istog i dalje ostane potpuno osvijetljeno, čime vozaču daje uvijek optimalno područje osvjetljenja, bez ugrožavanja ostalih učesnika u saobraćaju. Zajedno sa svojim partnerima Infineom, Osram, Hella i Fraunhofer Gesellschaft IZM, ovu novu tehnologiju, koja se izrađuje na silicijum supstratu, Mercedes planira ugraditi i testirati na eksperimentalnom automobilu tokom 2015. godine.

 

Da neko ne bi pomislio da će se Mercedes ’’zaustaviti’’ na ovom stepenu razvoja, treba dodati da u bliskoj budućnosti njemački proizvođač u prednje svjetlosne grupe planira ugraditi High Range LED tehnologiju. Ova tehnologija omogućiće da snop dugih svjetala ’’prebaci’’ i 600 metara, u situaciji kada se ispred predmetnog automobila ne nalazi niko i kada nema vozila, koji mu dolaze u susret. Ovdje svakako treba napomenuti da će ovim Mercedes u potpunosti iskoristiti zakonski dopušten maksimalni nivo osvijetljenosti, koji je trenutno dopušten u Evropi i time potvrditi svoj prestiž u korištenju naprednih tehnologija kod izrade svjetlosnih sklopova.

 

Datum objave: 12/01/2015
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook