Naslovna > Automobili > Opel > Insignia > Svježa privlačnost: primamljiv izgled nove Opel Insignije

Nova Opel Insignia: dizajn i oprema

Svježa privlačnost: primamljiv izgled nove Opel Insignije

Nova se Insignia odmah prepoznaje po još širem, nižem i jednostavno privlačnijem izgledu koji je postignut nizom detaljnih promjena dizajna prednjeg i zadnjeg dijela. Među njima su nova rešetka, nova prednja i zadnja svjetla i promijenjeni umetci u braniku...

Nova Insignia svojim revolucionarnim unutrašnjim dizajnom i obnovljenim izgledom vanjštine predstavlja svježu interpretaciju Opelove nagrađivane dizajnerske filozofije u kojoj se umjetnička skulpturalnost sreće sa njemačkom preciznošću. Njen dinamičan novi izgled temelji se na cijelom nizu naprednih pomoćnih tehnologija namijenjenih vozaču, koje odgovaraju Insignijinoj ulozi Opelova modela sa samog vrha ponude i lidera gornje srednje klase.

 

Nova se Insignia odmah prepoznaje po još širem, nižem i jednostavno privlačnijem izgledu koji je postignut nizom detaljnih promjena dizajna prednjeg i zadnjeg dijela. Među njima su nova rešetka, nova prednja i zadnja svjetla i promijenjeni umetci u braniku. U kabini koja odiše dojmom visoke klase korišteni su novi ukrasi i tkanina za sjedala te posve nov i moderan dizajn središnje konzole s pojednostavnjenim kontrolama i posve novim touchpadom za Insignijin informacijsko-multimedijski sistem. Napredne karakteristike poput dodirnog upravljanja te prepoznavanja govora i rukopisa tačka su na „i“ Insignijine uloge kao revolucionarnog konkurenta u gornjem segmentu srednje velikih vozila.

 

U prefinjene pomoćne tehnologije namijenjene vozačima koje donose veću sigurnost, udobnost i kontrolu ubraja se Opelov vrhunski sistem prilagodljivih prednjih svjetala AFL+, prilagodljivi tempomat za vožnju u punoj brzini te još mnogi drugi sistemi temeljeni na kameri ili radaru. U skladu s Opelovom filozofijom ponude naprednih tehnologija po povoljnoj cijeni mnogi se sistemi mogu naručiti zasebno, a ne isključivo u sklopu skupih paketa.

 

 

 

Prepoznatljiv stil: nagrađivana Opelova dizajnerska filozofija s daškom premium kvaliteta

 

Prepoznatljiva Opelova rešetka s hromiranom završnom obradom visokog sjaja sada je još više spuštena i proširena te je u ravnini s vanjskom obrisnom linijom poklopca motora. Tu je sada još uža prečka s Opelovim logotipom s krilcima na vrhovima koji pogled usmjeravaju prema redizajniranim prednjim svjetlima. Njih krasi novi izgled s ugrađenim hromiranim detaljima ispod halogenih ili biksenonskih sijalice okruženih crnim rubovima visokog sjaja. Prepoznatljiva svjetla za dnevnu vožnju u obliku krila osvijetljena su LED sijalicama koje štede struju, a u njima se nalaze biksenonske sijalice. Uvučena svjetla za maglu na rubovima donjeg dijela rešetke redizajnirana su i sada se proširuju prema vanjskim rubovima, a taj efekt dodatno naglašavaju hromirani ukrasi na donjim površinama koji ističu niži i širi izgled prednjeg dijela.

 

Ista strategija „niže i šire“ primijenjena je i na novo uređenje zadnjeg dijela. Integrisani zadnji spojler sada se prostire duž cijelog automobila, do tačke  na prednjem rubu zadnjih svjetala. Kod notchback i hatchback verzije gornji se dio dvodijelnih zadnjih svjetala sada proteže cijelom širinom i ulazi u poklopac prtljažnika pa kada su osvijetljena, daju utisak još širih krila. Zadnja svjetla i stop-svjetla sada su u LED izvedbi kod svih paketa opreme. I hromirana je prečka visokog sjaja koja spaja svjetla spuštena i proširena te su u nju integrirana svjetla za vožnju unazad.

 

Izgled zadnjeg dijela izvedbe Sports Tourer krasi sličan širi i niži dojam. Glavni vizuelni elementi ponovno su produžena hromirana prečka s logotipom koja naglašava zadnja svjetla te neprekinuta pregrada u boji karoserije između zadnjeg vjetrobranskog stakla i dužih i tanjih svjetala. Na zadnjem se odbojniku kod svih modela nalazi nekoliko crnih umetaka koji izgledaju kao da su izrezani. Njihov broj zavisi od odabira motora, dok izduvne cijevi mogu biti vidljive ili sakrivene.

 

Vozači nove Insignije mogu mijenjati izgled svog automobila bogatom ponudom aluminijumskih naplataka, uključujući 15 dizajna, veličine od 16 do 20 inča. S druge strane izbor 12 boja karoserije uz odabir presvlaka i ukrasa u kabini nudi puno mogućnosti personalizacije.

 

Premium osjećaj: kabina je unaprijeđena novim tkaninama i dizajnom središnje konzole

 

Unutrašnjost nove Insignije krasi nova ponuda premium krojenih materijala, uključujući visokokvalitetne tkanine u modernoj krem i klasičnoj crnoj boji kao i nove ukrasne ploče u modernim „tehničkim“ nijansama i s toplom, teksturiranom završnom obradom. Ti taktilni materijali ugodni svim čulima stvaraju savršen premium okoliš koji odgovara revolucionarnim tehnologijama nove Insignije.

 

Kokpit je dizajniran s naglaskom na tri ključna kriterijuma: jasnoća, jednostavnost i intuitivna funkcionalnost, detaljna prilagođenost informacijsko-multimedijskog sistema i što veća udobnost i sigurnost putnika u vozilu uz najmanji mogući nivo odvlačenja vozačeve pažnje. Kao rezultat, raspored kontrola i funkcija odražava beskompromisno nastojanje da se postigne primjerni nivo ergonomije. To se vidi u novom dizajnu središnje konzole u kojoj se nalazi cijeli niz novih i revolucionarnih tehnologija s manje gumba za informacijsko-multimedijski sistem i ostale karakteristike. To elegantno rješenje osigurava najveći nivo jasnoće i lakoće upotrebe.

 

Novi informacijsko-multimedijski sistem dolazi s novom prednjom pločom i dva TFT ekrana visoke rezolucijei te velikim dodirnim ekranom dijagonale osam inča na središnjoj konzoli. Na središnjoj se konzoli nalazi i opcionalni kontroler u vidu touchpada s osvijetljenom dodirnom površinom i haptičkom povratnom spregom. Na popisu njegovih funkcionalnosti nalazi se prepoznavanje rukopisa, kontrola pomoću više prstiju i dugme za brzi pristup za vraćanje na prethodnu i povratak na početnu stranicu. Svaka funkcija touchpada pažljivo je osmišljena da bi bila optimalno ergonomična prilikom vožnje i laka za korištenje.

 

Ravno ispred vozača nalazi se prilagodljivi glavni skup instrumenata sa ekranima u boji visoke rezolucije. Dijagonala najvećeg je impresivnih osam inča. Osim uobičajenih podataka namijenjenih vozaču u tom se skupu instrumenata sada prikazuju i podaci o navigaciji, korištenju pametnog telefona i audio mogućnostima, pri čemu je sve u ravnini vozačeva pogleda. Insignia ima i novi sportski kožom presvučeni upravljač s prekidačima kojima se kontrolira prikaz podataka o vozilu, sigurnosti vožnje i ostalih podataka iz informacijsko-multimedijskog sistema kao i funkcionisanju tempomata.

 

Zahvaljujući svim tim novim funkcionalnostima vozači mogu na četiri različita načina upravljati Insignijinim informacijsko-multimedijskim sistemom: putem dodirnog ekrana dijagonale osam inča, putem touchpada, govornim naredbama ili putem kontrola na upravljaču.

 

Na novodizajniranoj središnjoj konzoli nalazi se i novi luksuzni sistem  kontrole klimatizacije s velikim kapacitivnim ekranima. Oni su uokvireni prefinjenim hromiranim rubom pa se revolucionarna tehnologija uparuje s premium materijalima i izvedbom. Unutrašnjost krase četiri nova tipa ukrasa s posebnom završnom obradom, koja stvaraju različite atmosfere, od sportske do klasične. Tu su i dvije nove teksturirane vrste tkanine: svijetla/tamna „Lyra“ za elegantan izgled te tamna „Quantum“ za paket Cosmo. Tu je i opcija nove kvalitetne Nappa kože u crnoj ili boji konjaka za pakete Cosmo i Sport, koja upotpunjuje tu premium ponudu.

 

Ergonomska napredna premium AGR sjedala s sertifikatom  udruge Aktion Gesunder Rücken (nezavisni panel njemačkih stručnjaka za kičmu) i dalje su dostupna kao opcija. Njima je opremljeno oko polovinu Insignija prodanih u Njemačkoj, a ta sjedišta nude optimalnu udobnost, uključujući integrisanu potporu za lumbarni dio leđa s pneumatskim podešavanjem u četiri smjera.

 

Tehnologija: napredni sistemi za sigurnost i udobnost vožnje te nadzor situacije

 

U kabini nove Insignije moguće je isprobati cijeli niz naprednih pomoćnih karakteristika  i sistemavezanih uz sigurnost u vožnji i mnogi se od njih temelje na radaru. Među njima su sljedeće karakteristike:

 

·         prilagodljiva prednja svjetla plus (AFL+). Opelov inovativni sistem unaprjeđuje sigurnost i značajno olakšava vožnju noću tako što automatski optimizuje svjetlosni snop različitim saobraćajnim situacijama, cestama i vremenskim uslovima. Ponuđene su brojne pametne konfiguracija svjetala AFL+, uključujući pomoć prilikom korištenja dugih svjetala (HBA) koja automatski prelazi s kratkih na duga svjetla i obratno uz pomoć prednje kamere koja otkriva nadolazeći saobraćaj ili vozilo ispred.

 

·         prilagodljivi tempomat (ACC) pomaže vozaču da održava željenu brzinu kretanja uz stalno održavanje sigurnog razmaka u odnosu na vozila ispred. U kombinaciji s automatskim mjenjačem ACC sada može i posve zaustaviti automobil ili ga ponovno pokrenuti. Sistem uključuje upozorenje u slučaju mogućeg frontalnog sudara (FCA) s automatskim kočenjem u slučaju neizbježnog sudara (CIB) radi izbjegavanja potencijalnog udara.

 

·         funkcija ograničavanja brzine omogućuje vozaču da odabere maksimalnu brzinu vozila, što je korisno prilikom gradske vožnje radi sprječavanja da se nenamjerno premaši ograničenje brzine na 30 ili 50 km/h.

 

·         pomoćnik za prepoznavanje saobraćajnih znakova (TSA), koji prepoznaje i prikazuje okrugle znakove ograničenja brzine i znakove upozorenja trokutastog oblika kao svojevrsni podsjetnik za vozača.

 

·         upozorenje u slučaju napuštanja saobraćajne trake (LDW), koje prepoznaje oznake na cesti i aktivira zvučni i vizualni svjetlosni signal na zaslonu ako vozilo nenamjerno napusti svoju saobraćajnu traku.

 

·         druge su funkcije kojima je cilj sigurnost u vožnji, a temelje se na radaru sljedeće: upozorenje na vozilo u mrtvom uglu (SBZA) koje upozorava na okolni saobraćaj u vozačevom mrtvom uglu  i upozorenje prilikom promjene trake (LCA) koje upozorava vozača na brzo približavanje vozila odzada u paralelnoj traci. Novost je kod Insignije je upozorenje na saobraćaj iza vozila (RCTA) koje se aktivira prilikom vožnje unatrag i upozorava vozača na saobraćaj na udaljenosti do 20 metara s obje strane vozila. Upozorenje prilikom promjene trake i upozorenje na saobraćaj iza vozila dolaze u kombinaciji sa zadnjom kamerom (RVC), koja je takođe novost u ponudi za Insigniju. Ona je smještena iznad zadnje registracijske pločice, a na ekranu na središnjoj konzoli prikazuje se slika u boji, zajedno s dinamičkim prikazom putanje vozila prilikom vožnje unatrag.

 

·         napredna pomoć prilikom parkiranja (APA) pomaže vozaču da otkrije odgovarajuće parkirno mjesto pomoću većeg broja senzora u prednjem i stražnjem odbojniku. APA izračunava optimalnu putanju parkiranja i vodi vozača uputama o okretanju upravljača na središnjem ekranu te putem zvučnih upozorenja.

Datum objave: 09/10/2013
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook