Naslovna > Automobili > Hyundai > i40 > Talas svježine u srednjoj klasi
FOTO GALERIJA (35)

Test - Hyundai i40 Sedan 1.7 CRDi Premium

Talas svježine u srednjoj klasi

Nova korejska limuzina čiji je dizajn inspirisan morskim talasima, sa najbogatijim paketom opreme, odmjerenim i štedljivim dizelašem, te nizom luksuznih doplata puca na sam vrh klase, kako izvedbom tako i cijenom...

Najpopularnije limuzine srednje klase u BiH su one sa njemačkim predznakom. Nakon njih dolaze francuski, pa japanski modeli, dok su korejski još uvijek svojevrsni rariteti. Među tim „egzotikama“ bh. puteva do sada je, čini se, najpopularnija i najbrojnija bila Hyundai Sonata. Solidna 4,8 metara dugačka limuzina najviše je kupaca privukla masivnom karoserijom, bogatom opremom i pristupačnom cijenom.

 

Sve ostalo je bilo u drugom planu. Da li nasljednik Sonate ima dovoljno aduta da se bh. kupcima nametne kao adekvatna alternativa naspram brojnih limuzina sa njemačkim, francuskim i japanskim predznakom, pokušali smo otkriti testiranjem najbolje opremljenog i40, sa Premium paketom opreme i jačim 1.7 CRDi dizel agregatom (136 KS).

 

 

Privlačne linije

 

 

Dizajnerski i40 sa prethodnicom Sonatom nema ništa zajedničko. Dosadašnji jednostavni i poprilično amerikanizovani pristup u krojenju limuzina Hyundai je zamijenio poletnijim i nadasve originalnijim stilom, koji inspiraciju crpi iz kontura morskih talasa. Ovakav pristup je donio dinamiku zahvaljujući kojoj novi i40 danas više izgleda kao direktni konkurent Volkswagena CC, a puno manje kao model koji je svrstan u isti rang za klasičnim Passatom. Nedoumica oko adekvatnog „klasiranja“ novog i40 je još veća ako se u poređenje uzme najbolje opremljeni Premium model, koji je kroz dodatnu opremu obogaćen sa 18-inčnim alu-naplacima, panorama krovom i adekvatnim hromiranim lajsnama. Dodatni sjaj testnoj kombinaciji dat je i trendovskom bijelom bojom, ksenonskim farovima, te sve popularnijim LED diodama. Da Hyundaijeva „šminka“ nije bez pokrića najbolje potvrđuje unutrašnjost. Sa prethodnicom Sonatom, novi model u enterijeru dijeli samo jedno: bogatu opremu. Premium paket je najbogatiji na bh. tržištu, a ispod njega su još osnovni Active i srednji Style. Već od osnovnog i40 dolazi sa tri vazdušna jastuka i bočnim zavjesama, ABS i ESC sistemima (pandan ESP-a), električnom parking kočnicom, alarmom, klima-uređajem, muzičkim sistemom sa šest zvučnika... S druge strane testni primjerak je u pravom smislu riječ top model. Naime, na ionako bogati Premium paket dodati su gotovo svi detalji sa spiska doplata, što je početnu cijenu uvećalo za nemalih 14.210 KM.

 

 

Tako opremljen i40 donosi kožna sjedišta sa mogućnošću grijanja i hlađenja, što je do sada bio rijedak detalj u ovoj klasi. Jedinstven pogled u nebo omogućava panoramski stakleni krov čija prednja polovina se može otvoriti nagibno ili u potpunosti, poput klasičnog otvora. Klimatizacija je automatska, dvozonska, a ozvučenje vrhunsko i potpisuje ga američki Infinity. Osim „daljinskim“ komandama na volanu upravljanje audio-sistemom i navigacijom omogućeno je na dodir osjetljivim displejom. Poprilično nepregledan zadnji kraj osim retrovizora „nadgleda“ i parking kamera sa „grafičkom asistencijom“, dok se putanja u kolovoznoj traci kontroliše posebnim sistemom. On registruje gaženje „bijele linije“ i upozorava vozača da se treba vratiti u sigurnu putanju. Koliko se daleko otišlo u potrazi za „premium“ ugođajem, najbolje svjedoče dva detalja: grijanje kožom obloženog upravljača i sjenilo zadnjeg stakla kojim se upravlja električnim putem. Praktično sve osim vrata u testnom i40 smo mogli pomjeriti ili otvoriti pritiskom na prekidač. Impresivno! U takvom ambijentu teško je naći zamjerku, posebno ako se uzme u obzir da je kvalitet izrade, ali i samih materijala koji su upotrijebljeni na veoma visokom nivou. Sve je njemački čvrsto i veoma uvjerljivo. Ipak, treba primijetiti da električno podešavanje vozačevog sjedišta nije skrojeno po mjeri visokih vozača, kojima dragocjene centimetre za glavu uskraćuje i panoramski krov (niži strop). Široki A stubovi u određenim situacijama „skrivaju“ pješake, pa je potreban dodatni oprez, posebno u gradskoj vožnji.

 

 

 

Štedljiva kombinacija

 

 

 

Hyundai i40 se od starta nudi sa jednim dizel agregatom, u izvedbama sa 115 i 136 KS. Ovu jaču smo imali u testnom modelu. Riječ je o potpuno novom četverocilindričnom 1.7 CRDi dizelašu, koji sa 325 Nm obrtnog momenta na papiru ima veći potencijal čak i od Passata 2.0 TDI sa 140 KS (320 Nm). U praksi Hyundaijev motor ipak nije srčan kao konkurencijski dvolitraši, ali im za utjehu ravnopravno parira prosječnom potrošnjom i uglađenošću. Tokom dinamičnog testa 1.563 kilograma teške limuzine na otvorenoj cesti smo ostvarili prosjek od 5,9 litara, dok su gradski prosjeci varirali između 6,5 i 7,8 litara. Sa maksimalnom brzinom od 201 km/h i ubrzanjem od 0 do 100 km/h za 10,3 sekunde Hyundaijev dizelaš je veoma blizu snagom identične dvolitarske konkurencije, koja do maksimalnog obrtnog momenta dolazi pri nešto nižim obrtajima nego što je to slučaj za 1.7 CRDi motorom (2000-2500 o/min).

 

 

U kombinaciji sa šestostepenim manuelnim mjenjačem dužih hodova i na udobnost podešenim vješanjem najbolje opremljeni Hyundai i40 puno glasnije poziva na udobno krstarenje, nego na dinamičnu slalom vožnju. Ipak i pored toga novi i40 smo isprobali i na testnoj stazi. U potrazi za krajnjim limitima vješanja i motora „aktivirali smo“ većinu elektronskih sistema, koji su ugrađeni u automobil. Svi oni odrađuju svoj dio posla u pozadini i u većini situacija vozaču pravovremeno daju do znanja koliko je blizu granica fizike, do koje većina smrtnika, ruku na srce, nikada i ne ide. Da je novi i40 potpun automobil potvrdile su nam i snažne kočnice u kombinaciji samoventilirajućih diskova naprijed i običnih pozadi, koje ovu limuzinu sa 100 km/h zaustavljaju za 40,7 metara.Najbogatija serijska oprema sa gotovo svim mogućim doplatama, savremeni i štedljiv dizelski agregat, kvalitetni materijali i uzorna završna obrada novu korejsku limuzinu srednje klase cijenom podižu veoma visoko, do 67.100 KM. To je čak 22.110 KM više u odnosu na startni model i40 (44.990 KM) sa potpunim Active paketom opreme i slabijim 1.7 CRDi agregatom (115 KS). Testna verzija sa početnim paketom opreme košta 46.890 KM, a sa srednjim Style, koji bi mogao i trebao biti najčešći izbor bh. kupaca, 49.890 KM.

Datum objave: 03/08/2012
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook