Naslovna > Automobili > Citroen > C4 > Tehnologija u futurističkom monovolumenu

Novitet – Citroën C4 Picasso

Tehnologija u futurističkom monovolumenu

Druga generacija C4 Picasso promoviše modularnu platformu PSA grupacije i nudi tehnološki napredak, u skladu sa Citroënovom Créative Technologie filozofijom...

Nedugo nakon što je u Ženevi otkrio konceptnu Technospace verziju novog C4 Picassa, Citroën je putem interneta predstavio i potpuno gotov komercijalni model. Kao svojevrsni promoter Créative Technologie razvojne filozofije, Citroën C4 Picasso je obilježio dolazak novog doba za francuskog proizvođača.

 

TECHNOSPACE razvojni pravac karakterišu upadljiv i izražajan dizajn, dinamične linije i napredna svjetlosna tijela, upotpunjena zadnjim pozicijama s 3D efektom, koji je preuzet sa Citroeënovih konceptnih vozila. Unutrašnjost je pročišćenih linija, sa mnogo svjetlosti i materijalima, koji odišu kvalitetom. Futuristički ugođaj u enterijeru naglašen je serijskim panoramskim vjetrobranom i velikim ostakljenim krovom.

 

Po uzoru na prethodnu generaciju, ostakljene površine su ostale najveće u klasi (5,30 m2). Putovanje u visokom stilu omogućeno je zahvaljujući Relax sjedištu, koje dolazi sa produžetkom za podizanje nogu. Tehnologija koju donosi C4 Picasso je u službi udobnosti, a posebno se ističe upravljački sistem sa velikim displejom, osjetljivim na dodir. Tu su i neke druge inovacije, koje vožnju čine opuštenom i jednostavnom, poput sistema Vision 360, zatim sistema pomoći pri parkiranju Park Assist, te aktivnog regulatora brzine i aktivnih sigurnosnih pojaseva.

 

Utemeljen na novoj platformi grupe PSA Peugeot Citroën EMP2 (Efficient Modular Platform 2), C4 Picasso je znak istinskog generacijskog skoka, zahvaljujući novim dimenzijama, koje spajaju kompaktnost (dužina 4,43 m, širina 1,83 m, visina 1,61 m), uzornu prostranost i rekordni obim prtljažnika (537 l). Kako bi mogao uspješno odgovoriti na savremene ekološke izazove, težina C4 Picassa je smanjena za 140 kg u odnosu na prethodnika. Zahvaljujući novoj platformi EMP2, djelimično izrađenoj od aluminijuma i čelika vrlo visoke elastičnosti, te zadnjem dijelu poda od kompozitnog materijala, uštedjelo se 70 kg. Preostalih 70 kg izgubila je karoserija, korekcijom dimenzija i upotrebom lakših materijala, poput aluminijuma od kojeg je izrađen poklopac motora ili kompozitnog materijala od kojeg su napravljena zadnja vrata.

 

NOVA PLATFORMA omogućila je prema Citroënu uspostavljanje bolje ravnoteže između udobnosti i upravljivosti, što je dijelom postignuto i zahvaljujući novom električnom servoupravljaču, te unapređenom sistemu vješanja. Prevjesi su skraćeni (za 70 mm prednji), blok motora i pod su spušteni (motor od 40 mm do 50 mm, te pod 20 mm), a tragovi točkova prošireni (82 mm prednji i 31 mm zadnji). Sve to je učinjeno kako bi se postigla još bolja dinamika u vožnji. Manja masa u kombinaciji s boljom aerodinamičnošću, omogućila je znatno smanjenje ispuštanja CO2 i potrošnje goriva: u prosjeku je to smanjenje od 30 grama CO2, odnosno više od litre goriva na 100 km u odnosu na prethodnu generaciju.

 

Novi e-HDi 90 Airdream agregat, opremljen mjenjačem nove generacije sa šest stepeni prijenosa (ETG6) prema Citroënu ostvaruje rekordno malu potrošnju od 3,8 l/100 km! Svi dizelski motori dobili su serijski Stop&Start sistem (osim HDi90 modela s ručnim mjenjačem). C4 Picasso je prvi Citroënov model u koji će se ugrađivati Motor BlueHDi 150, koji zadovoljava Euro 6 normu o kvalitetu izduvnih gasova, te ispušta samo 110 g/km CO2.  

 

 

ETG mjenjač

 

 

Dva režima rada

 

Sa novim ETG mjenjačem, Citroën nudi vozaču mogućnost automatskog ili ručnog biranja brzina...

 

Ovaj mjenjač vozaču nudi mogućnost promjene načina mijenjanja stepeni prenosa (ručni ili automatski), prema želji i uslovima na putu. Ima funkciju stepenovanja prenosa i optimalno mapiranu papučicu gasa, što omogućava bolje doziranje za posve glatka kretanja i veći užitak u vožnji. Osim toga, ta modulacija omogućava bolje usklađivanje vozačevog stila vožnje sa stepenima prenosa, čime se postiže veća dinamičnost i udobnost. Na kraju, taj je mjenjač efikasniji zahvaljujući optimalnim mjenjačkim omjerima.

 

 

 

Egida

 

 

Svaki C4 Picasso će imati 7-inčni tablet osjetljiv na dodir sa sedam komandnih tipki, koje omogućavaju upravljanje sljedećim uređajima u vozilu: dvozonskim klima uređajem, navigacijom, muzičkim sistemom, telefonom, sistemima za pomoć u vožnji, internetom...

 

Datum objave: 25/06/2013
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook