Naslovna > Automobili > Opel > Combo > Tehnološka revolucija
FOTO GALERIJA (31)

Opel Combo V

Tehnološka revolucija

Naredne redove teksta pisali smo u Russelsheimu, rodnom gradu njemačke automobilske munje, gdje nam je Opel omogućio da se nakon dvodnevnog boravka u Bosnu i Hercegovinu vratimo sa još jednom ekskluzivnom pričom...

Kao jedini predstavnici medija iz naše zemlje imali smo čast biti na premijernim testnim vožnjama pete generacije Comba, automobila koji već više od trideset godina igra ozbiljnog konkurenta u segmentu privrednih vozila. Ustvari, cijela priča oko teretnog programa Opela počela je još mnogo ranije, u šezdesetim godinama prošlog vijeka kada je proizveden Rekord A Caravan. Od tada je prošlo mnogo vremena i skupila su se mnoga iskustva kako bi se tržištu ponudio jedan kompletan prozvod poput novog Comba. Generacijama unazad Combo je bio izvedenica nekog manjeg modela pa se tako polovinom osamdesetih oslanjao na Kadetta i u suštini bio karavanski Kadett u furgon izdanju, koji se zvao Kadett Combo. Kasnije se dizajnom oslanjao na subkompaktnu Corsu, da bi četvrta generacija bila razvijena u saradnji sa italijanskim Fiatom. Eh sada, Combo je nešto sasvim novo.

Prema riječima Opelovih stručnjaka ideja je bila da se kreira putnički, porodični automobil koji će u isto vrijeme biti karaktera izumirućih monovolumena i ogromne praktičnosti, te iskoristivosti u privrednom smislu. Peta generacija Comba kombinuje Zafiru, Merivu i prethodnu generaciju Comba, s kojim doduše nema skoro pa ništa zajedničko. Dizajnom se umnogome oslanja na rješenja kakva nude izvjesni francuski brendovi sa kojima je Opel u novoj bračnoj zajednici. Naravno, od PSA grupacije njemači inženjeri su izvukli najbolje i uz sve to dodali malo svoje tradicionalne funkcionalnosti i Opelov pečat na prednjem kraju kroz masku hladnjaka i dnevna led svjetla koja u kombinaciji simbolizuju krila anđela. Novi Combo je posađen na modularnoj EMP2 platformi, što mu omogućava neograničenu slobodu pri kombinovanju. Tržištu će biti ponuđen u dvije verzije: Life i Cargo, a obje će biti dostupne u dvije dimenzije kabine, kao regularni Combo i XL izdanje. Ključna stavka za obje verzije je prostranost i njome se u Opelu posebno hvale.

Putnička verzija raspolaže sa čak 28 različitih pretinaca za odlaganje i moguće ju je dobiti u konfiguraciji sa 5 ili sa 7 sjedišta.* Za vrijeme boravka u Russelsheimu uvjerili smo se u maksimalnu praktičnost novog Comba. Naime, svaka verzija modela raspolaže kliznim vratima u drugom redu dok će kod putničke konfiguracije zadnja klupa biti pomična (jednako kao i treći red sjedišta za modele namijenjene za sedam putnika). Također, sva tri sjedišta u drugom redu raspolagažu i praktičnim IsoFix hvatištima za dječje sjedalice i to kao dio standardne opreme. Na listi standardne sigurnosne opreme nalazi se i AEB (Automatic Emergency Braking sistem), Lane Keep Asist te sistem upozorenja na umor vozača. Najbogatiji paketi opreme raspolagaće s čak 19 sistema asistencije vozaču uz 8-inčni ekran osjetljiv na dodir na centralnoj konzoli. Svakako među velikim novitetima u pogledu luksuza su head-up display, grijana prednja sjedišta te veliki stakleni panoramski krov.


ODLIČNA PREGLEDNOST
Praktično, a jeftino rješenje - Birds Eye kamera: Zarad veće kontrole prilikom manevrisanja novog Comba stručnjaci su ponudili opcionu „Birds Eye“ kameru nadzora okoline sa uglom preglednosti od 180°. Da bi izbjegli visoke troškove proizvodnje i višu cijenu finalnog proizvoda izbjegli su korištenje sistema pregleda okoline od 360° uz Cross-Traffic Alert jer bi u tom slučaju morali koristiti izrazito skupi radarski sistem poput onoga na Insigniji.
Teretnjaci raspolažu Surround Rear Vision sistemom od dvije kamere. Jedna je postavljena na vrhu prtljažnih vrata i nadgleda sve za vozila, a druga na desnom retrovizoru i nadgleda sve mtrtve uglove s desne strane. Slika se projektuje preko 5'' displaya na mjestu unutrašnjeg ogledala.Teretni Combo će već kod male karoserijske izvedbe raspolagati prtljažnikom namijenjenim za dvije euro palete, dok će najveće verzije moći opteretiti osovinu težinom do jedne tone uz čak 4,4 m3 zapremine. Također, Opelovi stručnjaci ističu da se premijerno u ovom segmentu kao standard u Combu nalaze dva USP senzora čiji je zadatak da upozore vozača kolika je težina utovarenog tereta**. Opcioni tehnološki iskorak je Flank Guard, senzorski sistem prepoznavanja prepreka sa bočnih strana koje bi mogle oštetiti vozilo prilikom manevrisanja u uskim prostorima. Na prezentaciji u Russelsheimu Opelovci nisu otkrili detalje oko cijena. Kažu to će zavisiti od tržišta do tržišta, ali su naglasili kako će novi Combo na većini evropskih tržišta biti dostupan već od kraja septembra mjeseca i kako bi rame uz rame sa strateškim partnerima trebao uzeti veliko učešće u specifičnom segmentu vozila.


MOTORIZACIJA
Peta generacija Comba ne bi bila „potpuno nova“ da ne podrazumijeva i nove agregatske jedinice. Naime, za pogon će biti zaduženi motori sa klasičnim i unutrašnjim sagorijevanjem, a čak ni u najavi nema elektronifikacije Comba. Ipak, svi motori zadovoljavaće stroge Euro 6 norme. Očekuje se kako će dizelske verzje 1,5-litarskog agregata biti popularnije. Raspolagaće snagom od 76, 102 i 130 konja. Prve dvije verzije će za prenos snage koristiti petostepene manuelne mjenjače, dok će uz najjaču verziju biti ponuđen izbor šestostepenog manuelca i potpuno novog osmostepenog automatika. Prema riječima Opelovih predstavnika samo neka tržišta biće privilegovana ponudom 1,6-litarskog turbo-dizelaša, a to su ona koja zahtijevaju Euro6-b emisionu normu. Ovaj motor će proizvoditi 75 i 100 KS i biće uparen sa petostepenim manuelnim mjenjačem. Ljubitelji benzinaca moraće se zadovoljiti samo jednim ponuđenim agregatom i to 1.2-litarskim četverocilindrašem sa turbo punjačem. Biće ponuđen sa dva nivoa snage: 110 konja uz šestostepeni manuelni mjenjač i 130 konja sa osmostepenim automatikom. 


INFORMACIJA ZA PROFESIONALCE:
Prema istraživanju sprovedenom na teritoriji Njemačke najjeftinijim za održavanje se pokazao Combo Van upregnut 1,5-litarskim dizelašem od 102 KS. Prosječna potrošnja vozila je nakon istraživanja iznosila četiri litra (prema NEDC). Kotrljao se na 15-inčnim čeličnim točkovima, što je dodatno snizilo cijenu eksploatacije zbog pristupačnih cijena guma. Vrijeme potrebno za održavanje je svedeno na minimum, a najduži servisni interval izmjeren je na 40.000 pređenih kilometara.

 

Datum objave: 29/10/2018
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook