Naslovna > Tehnika > Temelj

Tehnika - Volkswagen MQB platforma

Temelj

Za izradu bilo koje konstrukcije, nezavisno od toga o kojoj grani industrije se radi, potrebno je imati dobar „temelj”, kao osnovu svake vrste nadogradnje. Što je temelj prilagodljiviji za više tipova nadogradnji, to automatski povlači jeftiniju izradu cijele konstrukcije.

Jedan od najočiglednijih primjera jee autoindustrija, gdje je smanjenje troškova procesa proizvodnje osnova opstanka na sve zahtjevnijem međunarodnom tržištu. Vođen ovim načelom, Volkswagen je nedavno predstavio svoju revolucionarnu MQB platformu kojom VW nastoji u praksi potpuno da primijeni “filozofiju” smanjenja troškova kod modularnog načina proizvodnje automobila. Pri tome, VW je zadržao maksimalan nivo sigurnosti i visokih standarda koji se očekuju od budućih automobila koji će nastati na ovoj univerzalnoj platformi. Sama skraćenica MQB izvedena je iz pojma “Modularer Quer Baukasten”, što se može prevesti kao “Modularna poprečna izvedba”. Po samom prevodu može se zaključiti da je ova platforma namijenjena za motore koji se mogu isključivo ugraditi poprečno (transferzalno), što je jedina “mana” i “ograničenje” ove modularne platforme.

 

Prvo “pojavljivanje” nova MQB platforma imala je na studiji VW Cross Coupe iz 2011. godine, na salonu automobila u Tokiju. Osnovna primjena ove platforme biće u “C” segmentu, za modele VW Golf, Audi A3 i Škoda Octavia, ali njena “univerzalnost” omogućiće i korištenje istih dijelova platforme i kod izrade modela kao što je VW Polo. Velika prednost MQB platforme je ta što veoma lako omogućava izradu automobila sa različitim međuosovinskim razmakom i različite širine traga točkova, dok smještaj sistema za oslanjanje i rezervoara za gorivo ostaje standardan u svim varijantama.

 


“Dalekovidnost” VW-ih inženjera  ogleda se i u tome što se ova platforma, bez bilo kakvih “dorada” može koristiti i za benzinske i za dizel motore. Ograničenja nema ni po pitanju “kombinovanja” vrste pogona, jer modifikacije nisu potrebne ni za automobile koji će ubuduće pokretati motori koji koriste plin, hibridni pogon (benzin/dizel i el. motor) ili će biti pokretani isključivo na električni pogon. Ovakva “raznovrsnost” dostignuta je efikasnim rješenjem VW-ih inžinjera, koji su, da ne bi bilo dodatnih troškova, konstruisali univerzalne nosače motora, koji su “nezavisni” od vrste pogonskog agregata koji se ugrađuje. Najčešći “stanovnici” nove platforme biće nove generacije motora, a to su MOB (modularni benzinski motor) EA211 serije (raspon snage od 40 kW/60 KS do 110 kW/150 KS) i MDB (modularni dizel motor) nove serije EA288 (raspona snage od 66 kW/90 KS do 140 kW/190 KS). Ova linija motora uključuje i prvi četvorocilindarski motor sa deaktivacijom cilindara (ACT). Štaviše, nova MQB platforma će odmah na početku primjene omogućiti smanjenje “grupe” motor-mjenjač na približno 90 posto sadašnjih gabarita, bez ikakvih negativnih učinaka.

 

 

 

Pored svega, nova MQB platforma pokazala se kao “plodno tlo” za predstavljanje inovacija. VW će upotrebom ove platforme smanjiti težinu svojih vozila i uvesti dvadesetak inovacija na polju sigurnosti koje su bile “rezervisane” za vozila viših klasa. Možda i najvažnija jeste uvođenje tzv. “multicollision” kočnice, koja nakon prvog udara znatno smanjuje intenzitet “sekundarnih” sudara automatskim kočenjem. Koliko je ovaj sistem značajan, govori i podatak da je ADAC ovaj sistem nagradio priznanjem “Žuti anđeo” za inovaciju, a ovaj tip kočnica biće dio standardne opreme sljedećih generacija Aidi A3 i VW Golf. Za potrebe Audija biće razvijena MLB platforma (za uzdužni/longitudinalni smještaj motora), dok će MSB platforma biti razvijena za Porsche. Krajnji “derivat” biće platforma “New Small Family” za mini vozila tipa VW Up, Škoda Citigo i sl.

 

 

Na kraju moramo spomenuti da je VW zbog MQB platforma i njenih izuzetnih karakteristika odabran kao jedan od pet finalista za nagradu njemačke industrije “The World’s First Innovation Award®”', koja se od 1990. godine dodjeljuje od strane Ekonomskog kluba Rhen-Main. Prvi automobil koji će nositinovu MQB platformu je Audi A3 treće generacije, naslijediće je novi model VW Golfa, a potom na red dolaze Škoda Octavia i Seat Leon. Najbitnije za VW grupu je da im MQB platforma omogućava visok kvalitet uz sniženje troškova proizvodnje i proizvodnju automobila prilagođenih tržištima Evrope, Kine i Amerike, kao i prodor na tržišta u razvoju (Indija). Do 2018. godine VW grupa planira da izbaci 40 modela baziranih na MQB platformi.

Datum objave: 03/08/2012
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook