Naslovna > Automobili > Audi > Q7 > Tenk za bogataše
FOTO GALERIJA (16)

Predstavljamo - Audi Q7 V12TDI

Tenk za bogataše

Audi Q7 V12 TDI prvi je cestovni automobil sa dvanaestocilindričnim dizela agregatom, koji iz zapremine od šest litara izvlači 500 KS i tenkovskih 1000 Nm obrtnog momenta. Dizelska motorčina ubrzava Q7 od 0 do 100 km/h za 5,5 sekundi i omogućava mu maksimalnu brzinu od 250 km/h

Dvanaestocilindrični šestolitarski turbodizelaš svoje korjene vuče iz auto-sporta, odnosno supersportskog bolida Audi R10 koji se u više navrata dokazao u Le Man seriji. Navedeni model pobijedio je na svim trkama u LMS seriji, uključujući 24 sata Le Mana, vjerovatno najtežu i najzahtevniju auto-trku, čime je  praktično  testirao i usavršio agregat za Q7. Kolosalnih 500 KS uz kamionski obrtni moment od 1.000 Nm promovišu ovaj premijum SUV u istinskog cestovnog trkača. Sprint do stotke ovaj 2,6 tona težak automobil apsolvira za svega 5,5 sekundi, uz elektronski limitiranih 250 km/h, a sve to uz relativno niskih 11,9 litara eurodizela na 100 pređenih kilometara.

 

 

 

 

 

Prvi put viđen na ovom automobilu je i novorazvijeni Common-rail sistem sa dvije visokotlačne pumpe i maksimalnim pritiskom ubrizgavanja od enormnih 2.000 bara. Dostupnost maksimalnog obrtnog momenta pri relativno niskih 1.750 o/min kao impresivna zvučna kulisa, koja prati svaki dodir na papučicu gasa postignuta je upotrebom najmodernijih Piezo brizgaljki te je na taj način optimizovan rad motora i ostvarena velika količina rezervne snage. Time je  postignuta  i niska emisija štetnih izduvnih gasova, pa tako ovaj V12 Twin turbo agregat zadovoljava stroge Euro 5 standarde koji stupaju na snagu 2010. godine.

 

 

 

 

Jedan od ciljeva inženjera iz Ingolstadtha bio je i snižavanje mase agregata, ali i njegovo usvršavanje. Na ovaj način ostvaren je skoro idealan omjer masa, a samim tim i bolja ukupna stabilnost i zadovoljstvo u vožnji, elementi koji su oduvek krasili Audi vozila. Takođe, upotrebom visokovrijednih legura, prije svega aluminijuma, hroma, grafita i molibdena, ovaj agregat je postao 40% otporniji na dinamička opterećenja. Za siguran prenos snage na podlogu zadužen je novorazvijeni šestostepeni Tiptronic automatski menjač, koji u kombinaciji sa quattro  permanentnim pogonom na sva četiri točka obezbeđuje impresivno držanje puta i zanemarljiv gubitak obrtnog momenta.

 

 

Impresivnost ovog vozila ne ogleda se samo u tehničkim dostignućima, već i u utisku koji ostavlja na prvi pogled. Za razliku od izvornog Q7, model V12 TDI dolazi u blago redizajniranom obliku. Riječ je o kozmetičkim promjenama prednjeg i zadnjeg odbojnika te nešto izraženijim i nabildanijim blatobranima. Kura proljepšavanja najevidentnija je na prednjoj hromiranoj masci hladnjaka, već viđenoj na modelima S6 i S8 kao i na upotrebi trendovskih LED pokazivača pravca. Šlag na tortu predstavljaju visokopolirani 20-inčni aluminijumski naplaci, koji su vjerovatno najreprezentativniji detalj automobila. Audijevim monstrumom automobilom srušena je još jedna nevidljiva barijera u autoindustriji. Postavlja se razumno pitanje kome treba ovakvo čudovište i šta je Audi ovim modelom htio da dokaže? Prestiž, tehnološku nadmoć nad ostalim proizvođačima ili nešto treće? Jedno je ipak sigurno - Audi je stvorio još jednu interesantnu igračku bogatih šeika i ruskih tajkuna, koji će ovim modelom zasigurno obogatiti svoju brojnu kolekciju skupocenih i unikatnih automobila.

Datum objave: 02/02/2009
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook