Naslovna > Retro > Terenac kraljeva
FOTO GALERIJA (20)

Lamborghini LM002

Terenac kraljeva

Kada se 1986. godine pojavio na automobilskom sajmu u Briselu, gotovo svi kritičari su Lamborghinijev prvenac okarakterisali kao – veoma čudan. Kockasta karoserija, motor iz Countacha, te vrtoglava cijena, osnovne su karaktersitike sada već legendarnog Lamborghinijevog terenca za kraljeve…

Razvijen na platformi koncepta LM004, serijski LM002 svjetlo dana ugledao je 1986. godine kao prvi Lamborghinijev terenac u istoriji. Po specifikaciji, ovo vozilo i danas izaziva strahopoštovanje, jer kako drugačije okarakterisati terenac sa međuosovinskim razmakom od tri metra, suvom težinom od nepune tri tone i V12 benzinskim motorom zapremine 5,2 litre, koji se gorivom snabdijevao iz rezervoara od čak 169 litara. Upravo je motor ono što izaziva posebnu pažnju kod ovog neobičnog terenca. Radi se o V12 jedinici iz nekadašnjeg drumskog sportiste Countach Quattrovalvole, kojem je za potrebe LM-a smanjena kompresija iz razloga korišćenja 94-oktanskog goriva. Istovremeno i snaga je smanjena, ali 500 Nm obrtnog momenta i maksimalnih 444 KS i danas su izvanredni rezultati, dovoljni da Rambo-Lambo, kako su ga zvali u SAD, uhvati 100 km/h za 7,7 sekundi i krajnju brzinu od respektabilnih 209 km/h. Zadnja serija, koja se proizvodila 1991. i 1992. godine, dolazila je sa novim 5.7-litarskim motorom od 485 KS, koji je nudio još bolje performanse, ali je bio i žedniji, zbog čega je u opcionu ponudu uvršten rezervoar od čak 290 litara.

 

 

 

 

 

Da bi se što više redukovala težina, ali i poboljšala efikasnost disk kočnica, koje su muku mučile sa ogromnom masom, karoserija je izrađena kombinovanjem aluminijuma i fiberglasa, a postavljena je na tubularnu šasiju, koja se odlikovala izuzetnom čvrstoćom. Motor longitudinalno postavljen u prednjem dijelu snagu na sve točkove prenosio je putem petostepene manuelne transmisije, koja je pretrpjela dodatna ojačanja. Snažan agregat, kapacitetan pogon, te specijalno za ovaj model konstruisani Pirelli Scorpion pneumatici, uticali su na to da se Lamborghini LM002 odlično snalazio i na najtežim terenima.

 

 

U potpunoj suprotnosti sa vanjštinom, interijer LM-a bio je fibnalizovan da pruži maksimalni luksuz, a na to su uticali bogata oprema, te samo najkvalitetniji materijali. Upravo zbog toga LM002 predstavljao je pravi statusni simbol i to predodređen samo za klijentelu kojoj i današnja basnoslovna cijena od u prosjeku 130.000 američkih dolara, te prosječna potrošnja od čak 33,6 litara, ne predstavlja preveliki problem. Prvi kupac Lamborghinija LM002 bio je marokanski kralj Hassan, a nakon samo 328 proizvedenih primjeraka ovaj legendarni terenac otišao je pravo u legendu koja i danas živi.

 

 

Datum objave: 10/06/2008
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook