Naslovna > Automobili > Toyota > Land Cruiser > Titan među titanima
FOTO GALERIJA (14)

Test – Toyota Land Cruiser 200 V8 Luxury

Titan među titanima

Neprikosnoveni vladar 4x4 klase u svojoj najnovijoj, osmoj generaciji nudi tenkovski snažan dizelaš, najsavremeniju pogonsku tehnologiju i luksuz dostojan hotela sa pet zvjezdica po cijeni od 156.466 KM

Samo veliki proizvođači kao Toyota mogu sebi danas priuštiti automobile poput Land Cruisera 200, elitne izvedbe Land Cruiser serije, koja je od 1951. godine i prvog predstavljanja do danas napravljena i prodata u više od pet miliona i sto hiljada primjeraka.
Neprikosnoveni vladar 4x4 klase, koji je i zvanično vozilo snaga Ujedinjenih, nacija u svom najluksuznijem izdanju rezervisan je za šeike, ruske tajkune, evropske milionere i američke megalomane, kojima dvije stotine hiljada maraka ne predstavlja gomilu novca već jeftinu ulaznicu u svijet odabranih. Ultimativna pojava 4.950 mm dugačkog, 1.970 mm širokog i čak 1.865 mm visokog automobila, koji sa masom od čitavih 2.715 kg leži na pneumaticima dimenzija 285/60 R18 ostaviće bez daha i one najravnodušnije, kojima su automobili sporedna stvar u životu. Prvi utisak bi bio još bolji da je V8 dizajnerski odlučniji, ali njegova masa nikako ne može proći nezapaženo.

 

 

 

 

 

 

Dizajn „dvjestotke“ školski je primjer japanske filozofije jednostavnosti, koja je podređena funkcionalnosti, pa tek onda estetici. Velika prednja svjetla nisu remek-djelo, ali svoj osnovni zadatak - osvjetljavanje puta ispunjavaju na najbolji način. Isti komentar zaslužuju i pravougaone maglenke, čiji nemaštoviti oblik iz ugla estetike ima opravdanje samo kao interesantan retro detalj. Na funkcionalnost nema nikakvih zamjerki, jer snop svjetala koji isijava u magli odlično osvjetljava put ispred vozila. Ogromna maska hladnjaka sa četiri poprečne letvice i velikim logotipom Toyote omogućava nesmetan dotok zraka do moćnog V8 srca, čije prisustvo se da naslutiti iz snažnih i mišićavih bokova, sa velikim 18-inčnim alu-naplacima, gotovo kamionskih dimenzija. Funkcionalnost je uzela danak i na zadnjem kraju, koji nudi praktična dvodijelna vrata i neugledna poziciona svjetla dvobojne grafike, čiju svjetlost je nemoguće neuočiti. Izostanak šminkerskih detalja poput pokazivača smjera u retrovizorima, hromiranih zaštitnih letvica, stilizovanih svjetlosnih grupa bio bi prekrupan propust za Toyotine kreativce, da nije svjesno napravljen. Land Cruiser 200 nikada nije bio šminker i baš zbog toga je tako omiljen kod ljubitelja istinskih terenaca.

 

 

 

 

 

Enterijer najvećeg „Cruisera“ namješten je po ukusu bogate klijentele, koja se, bez obzira na uslove vožnje, ne želi odreći ugođaja hotela sa pet zvjezdica. Ako je izgled „dvjestotke“ demonstracija sile, onda je njeno unutrašnje uređenje demonstracija luksuza i najviše tehnologije, koja je svoje mjesto našla u savremenoj autoindustriji. Iako je ergonomija vozačkog okruženja zahvaljujući električnom podešavanju sjedišta i upravljača vrhunska, nema tog vozača koji će „na prvu“ prihvatiti sva čuda tehnike koja su mu ponuđena. Knjiga uputstava debela je kao Tolstojev „Rat i mir“, a mogućnosti pojedinačnih podešavanja vješanja, pogona, navigacije, muzičkog sistema... veoma raznovrsne. Osjećaj za upravljačem teško je opisati, jer se ogromne dimenzije vozila suprotstavljaju lakom upravljanju, koje omogućava odličan servoupravljač. Ruku na srce, Land Cruiser 200 se na našim „skučenim ulicama“ osjeća klaustofobično, posebno pri traženju praking mjesta ne manjeg od šest metara.

 

 

 


S druge strane velike dimenzije prva su blagodet za sve koji se voze u „dvjestotki“. Prednja sjedišta su raskošna i električno podesiva u svim pravcima, dok zadnja klupa nudi uzoran komfor za tri osobe. Opciona treća klupa dolazi uz doplatu. Raskošni prtljažnik u osnovnom položaju, sa dva reda sjedišta prima 701 litru, dok se obaranjem drugog reda njegov kapacitet povećava na maksimalnih 2.210 l. Jednostavno nijedan od putnika ne može se požaliti da ga nešto žulja ili da glavom udara u krov. Još jedna od prednosti jednostavnog dizajna. Kao i do sada istinski kvaliteti Land Cruisera 200 skriveni su od pogleda. Kako upućuje sam naziv automobila, za njegov pogon je zadužen V8 agregat. Tenkovski dizelaš novi je biser Toyotinog tehničkog odjela, koji iz 4.461 ccm pri 3.600 o/min isporučuje 286 KS. Iz sna se budi start/stop prekidačem s desne strane upravljača, a već pri 1.600 spreman je isporučiti maksimalnih 650 Nm. U kombinaciji sa šestostepenim automatikom, „dvjestotki“ omogućava zadivljujuću dinamiku. Možete samo zamisliti kako izgleda odlučnije pritisnuti papučicu gasa 2.7 tona teškog automobila, koji trenutak kasnije, praćen grmljavinom moćnog agregata, počne da ubrzava doslovno „poput metka“. Do 100 km/h ubrzanje traje 10,2 s, na papiru malo, ali u stvarnosti više nego dobro. Maksimalnih 210 km/h lako je dostižno.

Poređenje sa kamionom kod Land Cruisera 200 ima smisla, jer ovaj automobil ima samonoseći okvir, koji je 1,4 puta jači i 1,2 puta fleksibilniji u poređenju sa prethodnikom. Novi centralni diferencijal, sa Torsen samoblokirajućim zatvaračem omogućava bolji raspored obrtnog momenta među točkovima različitih osovina, što u stvarnosti znači da je „dvjestotku“ teško zaustaviti na off-road terenu. Inteligentni KDSS sistem vješanja, uz pomoć hidraulike podešava vješanje automobila prema podlozi, praveći tako kompromis između udobnosti i stabilnosti, a to znači da će komfor vožnje biti na maksimumu, bez obzira na podlogu. Od elektronskih „anđela čuvara“, čija je pomoć u vožnji dobrodošla, izdvajaju se HAC i DAC sistemi, od kojih prvi olakašava kretanje, a drugi spuštanje na uzbrdici. Tu su i VSC sistem kontrole stabilnosti, svojevrsni pandan ESP-a i A-TRAC kontrola proklizavanja.

 

Datum objave: 24/02/2009
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook