Naslovna > Tehnika > Točkovi sa električnim srcem

Tehnika: Ford Fiesta E-Wheel Drive

Točkovi sa električnim srcem

Novo pakovanje i stara ideja suština je inovacije, koju je Ford predstavio sa Fiestom E-Wheel Drive. Riječ je o konceptu električnog automobila, koji za pogon koristi elektromotore integrisane u zadnje točkove i kao takav se značajno razlikuje od svih ostalih električnih automobila sa klasičnim osovinskim pogonom...

Ovaj inovativni koncept, bar kada se radi o autoindustriji, Ford je razvio sa njemačkom firmom Schaeffler, koja je jedan od značajnijih dobavljača u autoindustriji. Konceptna Fiesta ''donosi'' drugu generaciju Schaefflerove E-Wheel Drive tehnologije, koja koristi kompaktne elektromotore ugrađene u zadnje 16-inčne točkove, odnosno naplatke, zajedno sa kočionim i rashladnim sistemom. Druga generacija E-Wheel Drive tehnologije koristi elektromotore, koji razvijaju 33 kW (45 KS) pri nominalnom i 40 kW (55 KS) pri vršnom opterećenju, pri radnom naponu od 360-420 V. Ipak, najimpozantniji podatak jeste da razvijaju čak 700 Nm obrtnog momenta, uz činjenicu da ''zagonetni'' Nijemci za sada ne otkrivaju vrstu baterija koje napajaju ove motore.

 

Za četiri godine razvoja, postignut je veliki napredak u samim performansama kompaktnih elektromotora, koji pokreću konceptnu Fiestu (prva generacija ove tehnologije 2010. godine predstavljena je u Opel Corsi). Da je tako, govori i podatak da je snaga motora povećana za 33 %, a obrtni momenat za čak 75%. Pri tome, sama masa kompletnog točka se povećala sa 47 kg na 53 kg, što govori da je na uštrb blagog povećanja mase došlo do velikih povećanja performansi samih elektromotora. E-wheel drive tehnologija donosi mnoge ''benefite'' autoindustriji, koji se između ostalog ogledaju u oslobađanju dodatnog prostora, kako za putnike i prtljag, tako i za smještaj ''tajanstvenih'' baterija za pogon elektromotora. Naime, baterije mogu biti smještene u prostor koji je do sada bio ''rezervisan'' za SUS motor ili hibridni pogon, odnosno baterije se mogu smjestiti u pod automobila, čime se dobija još jedan prtljažnik (u relativno malom automobilu) u nekadašnjem ''motornom'' prostoru.

 

Možda i najznačajnija karakteristika ove tehnologije jeste i njena relativno jednostavna primjena u različitim vrstama i tipovima automobila. Povećanje manevarskih sposobnosti je još jedna, pomalo i neočekivana dobit od ove tehnologije. Radi se o mogućnosti da se zadnji točkovi konceptne Fieste mogu bočno zakrenuti za 90° i ukombinaciji sa istim zakretanjem prednjih točkova može vrlo lako bočno uparkirati u skučen prostor, što je veoma bitno u uslovima kada je u gradovima parking mjesto ''zlata vrijedno''. Takođe, u Fordu su uvjereni da će ova tehnologija omogućiti razvoj automobila za četvoro, koji će dimenzijama biti na nivou današnjih automobila za dvoje, s tim da će do 2015. godine biti proizvedena bar dva automobila u voznom stanju u svrhu daljih ispitivanja. U Fordu su odlučni da nastave sa daljim razvojem E-Wheel Drive tehnologije, jer njegovi čelnici smatraju da je izuzetno podobna za vozila sa nultom emisijom izduvnih gasova, zbog svoje kompaktnosti. 

 

Kompaktna tehnologija omogućiće izradu automobila manjih dimenzija i većih manevarskih sposobnosti. Da je ovo bitno, pokazuju istraživanja koja procjenjuju da će do 2050. godine broj ljudi koji žive u gradovima porasti sa sadašnjih 3,4 milijarde na 6,4 milijardi, a da će se broj automobila povećati čak 4 puta. Vrijeme će pokazati da li je Ford sa partnerima krenuo ''pravim'' putem ili će ova tehnologija ostati u statusu ''pokušaja''.

Datum objave: 08/12/2014
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook