Naslovna > Automobili > Land Rover > Range Rover Evoque > Tradicija, imidž i totalna originalnost
FOTO GALERIJA (10)

Novitet - Range Rover Evoque 5 vrata

Tradicija, imidž i totalna originalnost

Novi Evoque se od starta nameće kao veliko osvježenje kompaktne SUV klase, koje uz vrhunski dizajn, profinjen i luksuzan enterijer donosi i savremenu pogonsku tehnologiju, sa potpisom renomiranog proizvođača off-road automobila...

Nakon uspješnog debija trovratnog modela Evoque, Land Rover je predstavljanjem njegove petovratne verzije na Sajmu automobila u Los Angelesu ponovo iznenadio automobilsku javnost. Sa svojim stilskim i sportskim proporcijama, naglašenim praktičnim enterijerom, te tipičnom familijarnom orijentacijom, ovaj model jednostavno posjeduje sve atribute koji ga svrstavaju u kompaktni premijum SUV segment. Poput kupe opcije i petovratni Range Rover Evoque ostaje vjeran duhu revolucionarnog Land Rover LRX koncepta predstavljenog 2008. godine, nudeći i dalje inovativnu interpretaciju izvornog cross-coupe dizajnerskog jezika.

 

 

 

 

Zahvaljujući brojnim tehničkim pikanterijama, kompaktnim dimenzijama i maloj masi vozila, petovratni Evoque trenutno je pozicioniran kao najmanji, najlaganiji i ekološki najefikasniji Range Rover u istoriji ovog proizvođača. U pogledu dizajna, a u poređenju sa trovratnim modelom, ključne linije karoserije ostale su nedirnute, a to znači da i ovaj model ima dramatične bokove, mišićavu ukupnu siluetu, te prividni efekat lebdećeg krova, koji je u zadnjoj sekciji povišen u poređenju sa coupe verzijom.

 

 

 

Robusnost dodatno naglašavaju i atraktivni 20-colni laki naplaci, na koje su namontirani niskoprofilni pneumatici dimenzija 245/45. Osim visine, koja je kod petovratnog modela veća za 30 mm, ostale eksterijerne dimenzije su identične, ali je iskoristivost enterijera ipak na strani familijarno orijentisanog petovratnog modela. Istovremeno, ugrađeni materijali, vrhunska završna obrada, bogata oprema, te uopšte elegancija aranžmana unutrašnjosti obezbjeđuju Evoqu veoma izraženu notu prestiža, zbog čega i spada u grupu premijum SUV vozila. Evoque je i prvi Range Rover koji dolazi sa unikatnim audio-surround sistemom razvijenim u partnerstvu sa kompanijom Meridian, specifičnim po snazi od čak 825 W, te konfiguraciji sa ukupno 17 zvučnika. Više prostora na zadnjoj klupi obezbijeđeno je i panoramskim krovom u punoj veličini, dok se drugi red sjedišta parcijalno može preklapati u omjeru 60:40, čime se može doći i do maksimalne zapremine prtljažnika od solidnih 1.445 litara. Paketi opreme podijeljeni su u tri nivoa - Pure, Prestige i Dymanic, a ponuđene su i dvije vrste pogona na prednju osovinu ili na sva četiri točka sa takozvanim Terrain Responce TM sistemom.

 

 

 

Po pitanju motorizacije Range Rover Evoque će se moći dobiti u kombinaciji s paletom od tri agregata - jednim 2.0-litarskim Si4 benzincem od 240 KS, te dva 2.2-litarska turbodizelaša TD4 sa 150 i SD4 od 190 KS. Ponuđene su i dvije vrste transmisije, ručna i automatska, čiji je selektor izveden po uzoru na onaj iz Jaguara XF. Poseban je i sistem vješanja pod imenom Adaptive Dynamics, opremljen varijabilnim Magna Ride amortizerima, čija se tvrdoća upijanja neravnina mijenja u zavisnosti o viskoziteta tekućine unutra, koja je pod magnetnom kontrolom. Range Rover Evoque na tržištu startuje u proljeće naredne godine, po cijenama koje bi se za početni model trebale kretati od 35.000 eura. Proizvodiće se u britanskoj fabrici Halewood, odakle će biti plasiran na preko 160 tržišta širom svijeta.

Datum objave: 07/01/2011
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook