Naslovna > Automobili > Mercedes-Benz > CLS > Treća generacija Mercedesove avangarde
FOTO GALERIJA (45)

Vozili smo - Mercedes Benz CLS

Treća generacija Mercedesove avangarde

Prva generacija CLS serije ujedno je bila i prvi četverovratni coupe model, a njegova treća spremna je nastaviti dobro trasiranim putem svojih prethodnika. U to se uvjerila i naša novinarska ekipa koja je u okolini Barselone premijerno testirala novi CLS...

Prije punih 14 godina Mercedes-Benz je CLS-om otvorio vrata potpuno novoj klasi automobila i tako nastavio postavljati standarde. Bio je to prvi automobil koji je objedinio funkcionalnost sedana sa atraktivnošću i elegancijom coupe modela što je bio dovoljan razlog da „zapali“ tržište, ali i da inspiriše čak i najveće konkurente da krenu u susret novom segmentu koji je uskoro postao izuzetno popularan. Kako se i očekivalo, Mercedes-Benz je u toj priči ostao najtraženiji pa je preko 375.000 jedinica CLS-a, uključujući i drugu generaciju koja se pojavila 2011. godine, našlo put do svojih kupaca, što je respektabilna cifra u ovom segmentu. Treća generacija pojavila se, čini se, u pravo vrijeme, a sa sobom nosi i simbolične tri velike inovacije i to novi dizajnerski jezik, nove agregate sa novom EQ Boost tehnologijom i potpuno novu AMG liniju za one najzahtjevnije kupce.

 

 


Za nastavak uspješne priče stručnjaci iz Štutgarta prvenstveno se oslanjaju na atraktivan dizajn novog CLS-a. Inspiraciju za zavodljivu liniju dizajneri su tražili u AMG GT Conceptu predstavljenom u Ženevi prošle godine, odakle je kopirana fluidna forma, bez oštrih ivica, s tim što je imperativ bio na aerodinamici. Odatle je CLS „pokupio“ smrknuto lice sa ajkulinim nosom i ravnim prednjim svjetlima, što je na kraju dalo koeficijent aerodinamike od samo 0,26 Cx. Atraktivni bokovi naglašeni su masivnim vratima u dva reda bez okvira stakala sa gornje strane, što je osnovna karakteristika coupe modela. Iza njih se krije enterijer već viđen na E-klasi u sva tri izdanja (limuzina, coupe i cabriolet). To znači da se ispred vozača nalaze dva velika ekrana sa staklenim panelom objedinjena u „widescreen“ monitor, bez mogućnosti upravljanja na dodir, ali sa dodirnim panelom na centralnom grebenu. Da se CLS ipak razlikuje od E-klase potvrđuje raskošno ambijentalno osvjetljenje, dok se u ventilacionim otvorima nalazi „illumination light“ koji svijetli u nijansama od plave do crvene u zavisnosti od toga da li dvozonski klimatizacijski sistem hladi ili grije kabinu. Veliki novitet je i to što se u CLS-u po prvi put nalazi zadnja klupa za tri odrasla putnika, pa se u „comfort'' modu putnici mogu osjećati kao u pravim poslovnim limuzinama ili u porodičnim sedanima, što odgovorno tvrdimo jer smo probali. Plus, udobnost je toliko veća koliko se dodatno podigne automobil putem dinamičke kontrole šasije.

 


Agilnost treće generacije CLS-a povjerena je moćnim šestcilindarskim agregatskim jedinicama. Za one koji vode računa o omjeru efikasnosti u pogledu snažnih performansi i male potrošnje Mercedes-Benz je rezervisao trolitarski dizelski agregat u dvije verzije. Slabija nosi oznaku CLS350d, a snagu svojih 286 konja na podlogu prenosi preko 4MATIC pogona i to obrtnim momentom od zavidnih 600 Nm. Zbog takvih performansi ubrzanje do stotke završi se za respektabilnih 5,7 sekundi. Jača verzija CLS400d raspolaže sa 54 KS više i 700 Nm obrtnog momenta, pa je ubrzanje do 100 km/h za samo 5 sekundi već ozbiljna priča. Ljubitelji benzinaca za sada će se morati zadovoljiti modelskom oznakom CLS450 sa trolitarskim agregatom, ako isključimo CLS53 AMG. Međutim, ono što baš ovaj model čini posebno atraktivnim je nova 48-voltna EQ Boost tehnologija uparena sa bi-turbo pogonjenim motorom, zbog čega 367 KS i 500 Nm obrtnog momenta, koliko proizvodi sam agregat, nije konačan podatak, već se nadopunjuje dodatnom snagom od 22 konja i čak 250 Nm. Nova 48-voltna „injekcija“ nema samo zadatak da dopunjuje agregat snagom, nego i da vrši rekuperaciju energije i „plovidbu“, čime se znatno smanjuje potrošnja goriva. Naša je ekipa u okviru novinarskih testnih vožnji bila u prilici poigrati se performansama jačeg dizelaža i CLS450 modela i ukoliko ih uporedimo možemo zaključiti da su nijanse u pitanju. Do stotke benzinac stigne za 0.2 sekunde brže, ali se čini kako su međuubrzanja blago na strani dizelaša. Svi modeli elektronski su ograničeni na maksimalnu brzinu od 250 km/h, što baš i nismo željeli probati jer bismo tako skratili vrijeme uživanja u prelijepim katalonskim pejzažima, ali i u jedinstvenom originalu četverovratnog coupe modela.

 

Nije sve u „seksu“, reče CLS53 AMG
Civilizovani ljudi obično nakon dobrog obroka uživaju u dezertu, ali pošto smo mi naopaki Balkanci, poslasticu smo uzeli prije ručka. Zato smo se sa kolačem zvanim CLS53 AMG družili najduže i uvjerili se da je najbolje mjesto za učenje o AMG performansama upravo iza kola upravljača. Ali, prije nego što smo preuzeli kontrolu nad novim AMG-om prvo smo uživali u detaljima po kojima se CLS53AMG razlikuje od ostalih CLS modela. Vanjština je ukrašena elementima poput drugačije maske hladnjaka, atraktivnih AMG lakometalnih naplataka, drugačije oblikovanih branika sprijeda, AMG difuzora i izduvnih cijevi nazad, te spojlera na poklopcu prtljažnika. Unutrašnjost krije tipični AMG upravljač presvučen kombinacijom kože i alcantare, crvene šavove na sportski profilisanim sjedištima, te sportski interface. Sam sistem krije i sport+ režim vožnje. Ipak, najznačajnija razlika je potpuno nova pogonska jedinica. Zapremina joj je tri litra i u svakom momentu je spremna mobilizovati 435 konja za potpuni ugođaj u vožnji. Tipične AMG performanse sa novom modelskom oznakom dobile su i pojačanje u vidu već pomenutig EQ Boostera. Sirova snaga bez dobrog prenosa ne znači ništa pa su iz AMG odjela u CLS53 AMG integrisali i 4MOTION+, zbog čega performanse podignute na viši nivo zaustavljaju kazaljku na 100 km/h za svega 4,5 sekundi. Svaki jači pritisak na papučicu gasa instantno isporučuje snagu vidno naglašavajući da je izostavljena turbo rupa. U tim momentima iz pozadine dopire gromoglasni zvuk koji, tjerajući adrenalin u vene, muti razum i kao da šapuće da „nije sve u sexu“. Potpuni užitak u sportskoj vožnji CLAS53 AMG modela naučiće svakoga da je, u stvari, pravo značenje verzije AMG: „Ahhh Mein Got...“.


Dvolitarski benzinac
Prema najavama čelnika Mercedes-Benza u skorijoj budućnosti pogonska gama treće generacije CLS-a trebalo bi da bude obogaćena novim dvolitarskim četverocilindarskim benzincem. Kako kažu, riječ je o rednom motoru koji bi se zahvaljujući novom 48-voltnom sistemu trebao ponašati kao laki hibrid, a da pri tome ima specifičnu snagu od oko 100 kW po jednom litru zapremine. To bi značilo da će se sa četverocilindrašem postići snaga koju proizvode motori sa dva cilindra više, ali će se potrošnja goriva značajno smanjiti, jednako kao i emisija štetnih gasova. Iako još nisu precizno definisani parametri, govori se kako će novi motor razvijati oko 300 KS uz obrtni momenat od 400 Nm. Savremeni sigurnosni i sistemi asistencije CLS-u omogućavaju da sam koči, ubrzava, upravlja i prepoznaje znakove uz mogućnost detekcije nadolazećih zavoja i prilagođavanja brzine uslovima na putu.

 

Datum objave: 15/03/2018
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook